"В момента България е най-новата много интересна дестинация за правене на автомобилен бизнес. Причините за това са: финансова и политическа стабилност, може би вече най-ниското съотношение на дълг към БВП, най-добрият рейтинг в региона, най-ниските заплати в Централна и Източна Европа". Така арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на Аутомотив Клъстер България, обясни бурното развитие на аутомотив сектора у нас през последните години.
"По отношение на развитието на автомобилната индустрия България вече е изпреварила държави като Сърбия и Словения, въпреки че те имат производство на автомобили", коментира Станиславов.
Той отбеляза, че все още нито една от топ 20-те компании в автомобилната индустрия не е в България, но тепърва предстои те да влязат в страната.
Ако през 2012 9000 души са били заети в 20 компании, работещи в сектора, то днес оборотът е 6.5 млрд. евро, а заетите в над 250 компании и 28 R&D центъра са 65 хил. души. Прогнозата за 2024 е оборотът да достигне над 10 млрд. евро, над 350 да са компаниите, над 35 да са развойните центрове, а броят на заетите да е над 100 хил. "Това са реални данни, тъй като сме запознати с проектите, които стоят зад тях. Те не включват влизането в България на автомобилен производител", подчерта Станиславов.
ИТ пазарът в момента е по-раздвижен, има доста повече кандидати, но борбата за най-висококвалифицираните остава ожесточена - Христо Борисов, съосновател и изп. директор на първия български еднорог, пред Economy.bg
За използването на изкуствен интелект при подбор на таланти, кредитиране и ценообразуване, вижте какво споделя адв. Миткова - старши мениджър в Адвокатско дружество „Делойт Лигъл“