четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1279 прочитания

    Wizz Air поиска отпадане на бизнес класата за всички кратки полети

    Нискотарифният превозвач призова авиационната индустрия да спре да изпълнява полети с празни места в бизнес класа
    06 декември 2019, 13:51 a+ a- a

    От Wizz Air заявиха, че бизнес класата при всички кратки полети трябва да бъде забранена. В съобщение до медиите нискотарифният превозвач призовава авиокомпаниите да спрат да изпълняват полети с празни места в бизнес класа при полети до 5 часа. 

    „Местата за пътници в бизнес класа допринасят за два пъти по-голям въглероден отпечатък спрямо тези за пътници в икономична класа и индустрията е отговорна, че продължава да следва този неефективен и архаичен модел. Промяната е силно необходима“, се казва в съобщението на авиокомпанията. 

    Йозеф Варади, главен изпълнителен директор на Wizz Air, заяви: „Wizz Air полага огромни усилия за създаването на устойчива авиация и призоваваме всички останали авиокомпании да бъдат отговорни и да спрат да летят с празни места при къси дистанции. Браншът като цяло трябва да бъде по-решителен в действията си и да забрани бизнес класата при кратки полети. В същото време призоваваме всички пътници да правят добре информиран избор, когато резервират полет. Ерата на старомодните пътувания е към края си, и същото важи за бизнес класата.“

    По данни на компанията в момента Wizz Air оперира с най-ниски емисии на CО2 на пътник сред всички конкурентни авиокомпании, равняващи се на 56.8 г/пътник/км към октомври 2019 г. Ултра нискотарифният бизнес модел на WIZZ разчита на висок коефициент на натоварване (планирани 95% за първата половина на 2020 г.) и плътно разпределение на местата, за да се гарантира устойчивото летене и възможно най-ниски емисии на CО2 на пътник. 

    Wizz Air е поела ангажимент и за допълнително намаляване на емисиите си с 30% за всеки пътник през следващите 10 години и призовава другите авиокомпании да направят същото. Това е отраслов проблем, който се нуждае от всеобщи решения за цялата индустрия. Секторът като цяло трябва да бъде по-решителен и смел в действията си, за да може наистина да провокира промяна, обясняват още от компанията.

    Wizz Air се ангажира да изгради своя устойчива флотилия с най-модерните самолети от neo серията на Airbus, като вече има направена поръчка за 268 от най-ефективните самолети в света. Устойчивостта на операциите си от компанията обясняват с висока горивна ефективност, подобрена аеродинамика на самолетите, десетки реализирани инициативи за оперативна ефективност, най-леките материали, използвани в кабината и полетната мрежа, която изключва ненужни свързващи полети. Текущата флотилия на авиокомпанията е със средна възраст от 4.5 години, което я прави една от най-младите авиофлотилии в света. В резултат на това WIZZ е авиокомпанията с най-малкия екологичен отпечатък в Европа на пътник/км., обясняват още от компанията.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 4 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава
    преди 5 часа
    преди 20 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 21 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 21 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата