петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1782 прочитания

    Какво пазаруват най-често българите онлайн?

    Пазаруването онлайн е редовен навик за почти половината активни в интернет българи, сочи ново проучване
    23 октомври 2020, 09:59 a+ a- a

    Онлайн пазаруването става все по-популярно сред активните в интернет българи – независимо какви са продуктите, които купуват, само 7% от потребителите казват, че никога не пазаруват онлайн. Почти половината от респондентите пазаруват през интернет поне веднъж месечно. Други 22% пазаруват в интернет около веднъж на всеки три месеца. Приблизително една четвърт от хората купуват през интернет по-рядко. Това сочи проучване, проведено от Нилсен Адмосфер България и Български национален панел сред извадка от 500 респондента на възраст 15+, част от онлайн населението в страната.

    Няма значими различия в честотата на онлайн пазаруването при мъжете и при жените. При възрастовата група 45-54 годишни има по-силна тенденция да се пазарува по-често онлайн.

    Близо една трета от респондентите в интернет са променили навиците си за онлайн пазаруване по време на пандемията. По-конкретно – 17% казват, че пазаруват електронно повече от преди пандемията, но от друга страна 14% твърдят, че пазаруват по-малко. Жените са по-склонни да пазаруват онлайн в сравнение с мъжете (21% срещу 13%) и тази тенденция е също по-очевидна във възрастовите групи 45-54 годишни и 15-34 годишни. За 69% от анкетираните, които обикновено пазаруват онлайн поне от време на време, пандемията не е променила нищо – те пазаруват приблизително по същия начин, както преди пандемията.

    Анкетираните купуват онлайн най-често дрехи и аксесоари (48%), малки електроуреди (37%), обувки (36%), книги (29%) и електронни устройства като лаптопи, телевизори, смартфони и др. (27%).

    Жените пазаруват много повече дрехи и аксесоари, но също и детски играчки, обувки и козметика. Мъжете са по-склонни да купуват електронни устройства като лаптопи, смартфони и др., както и малки електроуреди, авточасти или продукти за спорт и отдих.

    Що се отнася до избора на начин за плащане на онлайн поръчки, мнозинството анкетирани предпочитат да плащат лично при доставка (79%), а 14% плащат с кредитна или дебитна карта (над 45-годишните правят това повече от по-младите респонденти). Само 3% правят банков превод и същият процент използват услугата PayPal за заплащане.

    Почти половината (47%) от анкетираните, които купуват в интернет, предпочитат да пазаруват без регистрация, когато това е възможно. 40% използват само проверени или надеждни електронни магазини, като това е особено важно за мъжете. Също така 28% от анкетираните никога не плащат своите поръчки онлайн с кредитни или дебитни карти. 10% използват само специално определен имейл адрес при регистрация в електронен магазин, те не използват личния си или служебен имейл адрес. Това отново се отнася повече за мъжете, отколкото за жените.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 13 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство