петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1222 прочитания

    Николова: На летищата във Варна и Бургас има заявки за чартърни полети за 5 и 7 хил. полета

    Полският бизнес може да се възползва от предимствата на България като инвестиционна дестинация, заяви вицепремиерът
    22 февруари 2021, 17:13 a+ a- a

    Полският бизнес може да се възползва от предимствата на България като инвестиционна дестинация. Полша е важен партньор за страната ни в областта на търговията и инвестициите и сме заинтересовани от активизиране на търговското сътрудничество и увеличаване на присъствието на полския бизнес и на полски туристи у нас. Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова на среща с Ярослав Говин, заместник министър-председател и министър на икономическото развитие, труда и технологиите на Полша.

    Двамата разговаряха в рамките на работното посещение на вицепремиера Николова във Варшава. Николова отправи покана за организиране на българо-полски икономически форум онлайн, който да подпомогне задълбочаването на бизнес партньорството между двете страни. Българският вицепремиер заяви, че днешната среща дава отлична възможност за обмен на виждания по сътрудничеството в ключова и за двете държави област - освен в областта на туризма, който е и мощен двигател за насърчаване на двустранните ни отношения, така и в областта икономиката, търговията, високите технологии и отбраната.

    В хода на разговорите беше потвърдено желанието на двете страни за подписване на анекс към Спогодбата за сътрудничество в областта на туризма между двете държави от 1969 г. Това би дало нов стимул на двустранното ни сътрудничество, коментира вицепремиерът Марияна Николова. „Вярвам, че с подписването на анекса ще поставим основа за допълнително активизиране на двустранните ни отношения по редица ключови въпроси“, заяви Николова.

    Стокообменът с Полша отчита стабилни нива, като през първите десет месеца на 2020 г. е близо 1,5 млрд. евро, което представлява увеличение с 0,9% спрямо същия период на предходната 2019 г., изтъкна още вицепремиерът.

    „Считам, че съществува възможност за надграждане на сътрудничеството ни“, посочи вицепремиерът на Полша Ярослав Говин. Той заяви, че Полша подготвя нова икономическа стратегия за развитие на страната и той ще обърне внимание на полските инвеститори за възможностите, които дава България като инвестиционна дестинация. България е една от любимите посещавана от поляците дестинация поради чудесния климат, прекрасните пейзажи и огромното културно-историческо наследство, заяви още полският заместник министър-председател.

    В отговор на журналистически въпроси вицепремиерът Николова обясни, че на морските летища Варна и Бургас има заявки за чартърни полети, съответно 5 и 7 хил. полета. Разчитаме на масовата ваксинация и инициирах процедура за приоритетно ваксиниране на работещите в сектор туризъм, допълни тя. По думите ѝ страната ни ще разчита основно на зелените коридори и пристигането на туристи с автомобил, тъй като много хора избират по този начин да се придвижват

    Полша е сред 10-те водещи пазара за входящ туризъм у нас. От началото на 2020 г. до 20 декември 2020 г. над 85 хил. полски туристи са пренощували в местата за настаняване в България. Основната част от тях са пристигнали в България с цел морски или бизнес туризъм

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 54 минути
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 16 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 17 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 18 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 19 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ