петък, 20 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1216 прочитания

    Mеждународната експанзия е основна част от нашата стратегия

    Йоанис Кацанидис, управител на SoftOne Bulgaria, разказва за развитието на групата и какво донесе на бизнеса Covid кризата
    17 януари 2022, 16:23 a+ a- a

    Наскоро консорциум от международни инвеститори придоби 45% дял в SoftOne. По този повод се свързахме с Йоанис Кацанидис, управител на SoftOne Bulgaria, за да ни разкаже повече за трансакцията, какви са плановете за развитието на групата и какво донесе пандемията на бизнеса.

    Наскоро международен фонд инвестира в SOFTONE GROUP. Какво означава това за международната експанзия, международната стратегия на SoftOne и как се отразява на дъщерните дружества на SoftOne, като SoftOne България.
    SoftOne е водещ доставчик на базирани в облака бизнес софтуерни решения в Югоизточна Европа, фокусиран върху разработването, предоставянето и поддръжката на облачни ERP и CRM платформи и приложения за корпоративна мобилност. SoftOne беше един от първите доставчици на софтуер в Европа, който предложи своя ERP като облачна услуга и днес е известен доставчик на софтуер с повече от 6000 (SaaS) облачни инсталации.

    SoftOne Bulgaria е местният офис на SoftOne Technologies S.A., член на Olympia Group, лидер в разработването и предлагането на софтуерни продукти и услуги за бизнеса. Компанията оперира в Гърция, Кипър, България и Румъния и се радва на голям успех – клиентска база от над 40 000 компании, както и мрежа от над 500 специализирани партньори. Използвайки дългогодишния си опит, съвременни технологии и цялостно разбиране за пазара, SoftOne България разработва модерни продукти, облачни услуги и Enterprise Mobility решения и така помага на клиентите си да променят начина си на работа.

    Дългосрочният стратегически фокус на компанията върху облачните и авангардни технологии доведе до разработването на силно диференцирано портфолио от облачни продукти и услуги, което се поддържа чрез широка мрежа от партньори (+600). Позиционирането и перспективите за растеж на SoftOne бяха високо оценени от консорциум от международни инвеститори, което направи скорошната инвестиция в SoftOne единствената инвестиция в компания за бизнес софтуер от международни инвеститори в Гърция.
    Международната експанзия е основна част от нашата стратегия, която ще следваме по-агресивно през следващите години. SoftOne вече оперира дъщерни дружества в България, Румъния и Кипър. Естествено, създадените дъщерни дружества имат приоритет в плана за растеж на компанията. Като водещ доставчик на пазара на облачни ERP/SaaS в ЦИЕ, България се оценява като изключително важен и обещаващ пазар, особено за типа решения, предоставяни от SoftOne.

    Как смятате да използвате новия паричен поток?
    Всъщност фондът изкупи акциите на частни акционери, така че не става въпрос за увеличение на акционерния капитал и нов паричен поток.

    Планирате ли да отворите нови офиси и ако да – къде?
    Както споменах по-рано, международната експанзия е основна част от нашата стратегия. Ние непрекъснато работим за разширяване на присъствието си главно в ЮИЕ.
    Възнамеряваме да представим на тези пазари уникалния си бизнес модел, базиран на партньори, и иновативни услуги, които ни отличават на всеки пазар, на който сме навлезли. Разширяването чрез мрежата ни от партньори е безотказен процес за успешно навлизане на нови пазари. Нашите партньори предлагат персонализирана поддръжка, но най-важното е експертното ръководство за това как да използвате технологичните иновации, за да изпреварим конкуренцията. Освен това чрез нашите най-съвременни базирани на облак ERP и CRM решения и услуги, като мобилност на предприятието и автоматизация на процесите, предлагаме корпоративен софтуер на наистина конкурентна цена.
    Основният ни фокус е по-нататъшното разширяване в страните, в които вече оперираме. Те са първите в списъка, които се възползват от плана за разширяване на компанията през следващите години. Имаме по-диференцирани решения, които ще разширят допълнително нашето портфолио от услуги и през 2022. Целта ни е да подкрепим местния екип с по-талантливи професионалисти и допълнително да разширим партньорската си мрежата. Очакваме непрекъснато нарастване на пазарния дял. В това отношение основният ни стремеж е да удвоим броя на националните партньори, за да могат нашите решения да бъдат достъпни в цяла България и постоянно да увеличаваме клиентското си портфолио.

    Планирате ли разширяване на настоящите офиси?
    Това е настоящият план за подкрепа и разширяване на страните, в които вече оперираме. Ще се инвестира в човешки ресурси, маркетинг, нови партньори. Държавите, в които вече оперираме, ще се възползват първо от тези инвестиции.

    Как пандемията засегна групата?
    Днес повече от една трета от населението на света е поставено под карантина. Последните две години бяха време на изпитание за всички. Пандемията от Covid-19 промени драстично пейзажа на личните и бизнес отношенията. За SoftOne това беше година, пълна с предизвикателства, но имаше и възможности за развитие. Като доставчик на софтуер ефектите от пандемията не бяха толкова огромни. Естествено, трябваше да се адаптираме към новите ограничения, така че веднага започнахме да работим изключително дистанционно. За нас, като компания, която разработва и използва облачни решения, този преход беше моментален.
    Много изводи бяха направени от тази криза, тъй като самият характер на работата се промени. Блокирането допълнително подобри виждането, че служителят може да бъде също толкова продуктивен, работещ дистанционно от дома. Използвайки облачни приложения, те могат да постигнат същите или дори по-добри резултати, отколкото при работа в офиса.
    Тенденцията за внедряване в облак значително засили търговския успех на нашите решения. Последните две години бяха най-добите за SoftOne Group в силен 10-годишен период на растеж.
    Все повече компании започват да изследват Enterprise Mobility, тъй като преминават от ad hoc отдалечена работна среда към по-постоянни, „организирани“ модели, при които служителите ще работят от дома си за по-дълги периоди от време и се нуждаят от по-добра подкрепа. По-рано тази година проведохме проучване сред нашите клиенти, работещи в облака. Около 8 от 10 бизнеса заявяват, че облачните решения на SoftOne са това, което е направило възможно безпроблемната им работа по време на пандемията.
    Тези, които все още не са използвали облака, бяха принудени да изпробват този модел в опит да разрешат поредица от проблеми, породени от пандемията. Въпреки това, тъй като нещата постепенно се подобряват, сигурно е, че тази промяна към облака ще продължи с още по-високи нива на приемане.

    Кое беше най-голямото предизвикателство през последните 2 години?
    Необходимостта от бърза адаптация към новите условия всъщност не беше голямо предизвикателство за нас поради естеството на нашия бизнес. Настроихме се напълно от първия ден.
    Но по време на пандемията малките компании бяха изложени на по-висок риск спрямо големите предприятия по отношение на управлението на техните вътрешни процеси. Ограниченията принудиха МСП да работят дистанционно, а компаниите, които не разполагаха с цифрова инфраструктура, се сблъскаха с безброй оперативни ограничения, рискувайки да нарушат непрекъснатостта на техния бизнес. Този тип бизнес е по-голямата част от нашата клиентска база. И така най-голямото предизвикателство беше да намерим начини да подкрепим нашите клиенти и партньори в това време на криза. Ние се фокусирахме върху предлагането на дистанционна поддръжка със същата бързина, с която те бяха свикнали.
    Освен това искахме да подкрепим компании, които зависят от нашите решения, за да преодолеят кризата с Covid. Осъзнавайки напълно неблагоприятните условия за бизнес, създадени от пандемията, ние предложихме безвъзмездно серия от услуги на нашите клиенти под шапката SortOne Care, които улесниха тяхната оперативна непрекъснатост. Освен това предложихме нашите решения за мобилност безплатно на фирмите, които нямат необходимата ИТ инфраструктура за работа от разстояние.

    Влязохте ли в режим домашен офис и как смятате да организирате работния процес оттук нататък?
    Все още сме. В зависимост от обстоятелствата и/или правителствените разпоредби цялата група подкрепя усилията за преодоляване на кризата. Благодарение на нашите решения, които, разбира се, самата компания използва, това изобщо не е проблем за SoftOne. Ние работим за възможността да работим отвсякъде и всяко устройство благодарение на услугите за облачна и корпоративна мобилност през последните години и сега това се превърна в необходимост за бизнеса, не само екстра. Така че ние определено се възползваме напълно от нашите собствени решения.
    Това, което компанията обмисля, е да приеме по-гъвкав работен график в бъдеще.

    Коя беше най-голямата промяна, която пандемията донесе на компанията?
    От компанията до нашите ръководители, всички ние сме засегнати по един или друг начин от пандемията. Въпреки че знаем, че много фирми са имали изключително труден момент, някои компании като SoftOne успяха да намерят някои много положителни промени от тази ситуация.
    Пандемията определено промени мисленето на нашите хора. Всички сме по-възприемчиви към промяната и алтернативните начини на работа, сътрудничество, продажба или подкрепа. Дори само това променя ситуацията, тъй като ние възприемаме нови умения и развиваме нови поведения, които подобриха начина, по който работим.
    Има незабавен ефект от тази хибридна работна среда, тъй като нашите съществуващи процеси и методи се преразглеждат и обновяват. Иновациите са на преден план не само по отношение на технологията, която произведохме, която е присъща на нашата ДНК, но и във всяко действие, политика или процес. Стимулирането на иновациите е много повече за мисленето, благосъстоянието и културата на нашите хора, отколкото технологията, която използваме.

    Как се развива пазарът на ИТ специалисти през последните 2 години и как очаквате да продължи да се развива в бъдеще?
    Те стават по-отворени към услуги, които позволяват на компаниите да работят при екстремни обстоятелства. По-отворени към услуги, които позволяват на компаниите да работят дистанционно и ги принуждават да приемат повече услуги за цифрова трансформация. Така наречената втора вълна на цифрова трансформация също оказва влияние върху сектора и подпомага дигитализацията на цялата индустрия.
    Данните, предоставени тази година от Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ), показват, че софтуерната индустрия в България е регистрирала 10% ръст на приходите на годишна база през 2020 г., когато икономиката на страната се сви с повече от 5% поради пандемията. Към 2020 г. в сектора работят над 38 000 души, като всяка година се отварят до 4000 нови работни места. Данните идват от последното проучване на асоциацията за развитието на софтуерния сектор в България, което включва данни за 4400 компании. Очакванията са около 23 000 нови работни места да бъдат разкрити в софтуерната индустрия в България през следващите 5 години.

    Как оценявате ИТ пазара в България? Какви са плановете на SoftOne за следващите 5 години?
    Според годишния доклад на Асоциацията за иновации, бизнес постижения, услуги и технологии (AIBEST), публикуван миналия месец, изнесените услуги/ИТ индустрията допринася с 6,6% към БВП на България и бележи двуцифрен ръст в развитието въпреки Covid-19. Въпреки пандемията през 2020 г. индустрията на изнесените услуги отбеляза двуцифрен ръст в развитието си, като през 2020 г. оперативните приходи се увеличиха с 11,2%. Предварителните данни за 2021 г. показват, че и тази година ръстът също ще остане двуцифрен и дори по-висок. Прогнозата за 2024 г. сочи, че индустрията ще продължи да се развива и ще бъде основен стълб в българската икономика, като относителният ѝ дял в БВП на страната ще достигне 11,2%. Това означава, че секторът бележи значителен социален и икономически отпечатък.
    Компаниите тук са отворени за дигитална трансформация; виждаме високо разбиране за необходимостта от дигитализация на бизнеса. Те търсят иновативни, интегрирани и удобни за потребителя решения, които растат заедно с растежа на техния бизнес. Тенденцията показва, че стойността на облака се признава и оценява от клиентите в България. Благодарение на тяхното доверие и нашите мощни решения и услуги ние виждаме голям потенциал тук.
    Много е колебливо, темпът на приемане на цифровата трансформация все още е бавен, определено виждаме голям потенциал в това. Определено Covid кризата ускори процеса, но все пак имаме дълъг път.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 минути
    262 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 162 986
    преди 15 часа
    DHL Freight отваря нова логистична база в София
    Ще бъдат открити 100 нови работи места
    преди 16 часа
    Основаната от българин Leanplum е придобита от CleverTap
    Офисът в София става вторият най-голям развоен център в новата компания, броят на служителите в България ще се увеличи с 20% до края на годината.
    преди 20 часа
    ЕК с план за 300 млрд. евро за намаляване на енергийната си зависимост от Русия
    С REPowerEU Брюксел предлага диверсификация на енергийните доставки, по-бързо въвеждане на възобновяеми енергийни източници и пестене на енергия
    преди 22 часа
    Лорер: Японски автомобилен концерн изгражда развоен център у нас, наема 50 инженери
    Швейцарска компания вдига завода за микрооптика в Първомай за 85 млн. лв и открива над 100 работни места, обяви министърът
    преди 22 часа