Снимка: Microsoft
Органът за конкуренция и пазари на Обединеното кралство (CMA) заяви, че се противопоставя на планираното закупуване на разработчика на игри Activision Blizzard от Microsoft. CMA заяви, че временно е заключил, че това ще доведе до по-високи цени, по-малко възможности за избор и по-малко иновации.
Сделката за $69 милиарда ще позволи на производителя на Xbox Microsoft да придобие хитови заглавия като Call of Duty и Candy Crush. Microsoft каза, че ще намери решения за „разглеждане на опасенията на CMA“.
Рима Алайли, корпоративен вицепрезидент и заместник-главен съветник на Microsoft, каза: „Нашият ангажимент да предоставим дългосрочен 100% равен достъп до Call of Duty на Sony, Nintendo, Steam и други, запазва предимствата на сделката за геймърите и разработчиците и увеличава конкуренция на пазара.“ Тя добави, че 75% от респондентите в обществената консултация на CMA „съгласяват, че тази сделка е добра за конкуренцията в игрите в Обединеното кралство“.
Констатациите са временни и двете страни ще имат шанс да отговорят, се казва в изявление на Activision, цитирано от BBC. Създателят на Call of Duty написа, „надяваме се от сега до април да можем да помогнем на CMA да разбере по-добре нашата индустрия“, за да помогне на регулатора „да постигне заявения си ангажимент“ за насърчаване на среда, в която „честният бизнес може да прави иновации и да процъфтява“.