петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5450 прочитания

    ИТ екипите в България: Back-end екипът на SiteGround

    Запознайте се с част от back-end екипа на SiteGround и научете повече за работата, проектите и възможностите в компанията
    27 февруари 2023, 16:05 a+ a- a

    Снимки: Личен архив

    В новата рубрика на Economy.bg „ИТ екипите в България“ представяме ключови екипи във водещи технологични компании в България и ви срещаме с хората, които са част от тях. Лидери на екипи и ИТ професионалисти разказват повече за проектите, технологиите, начините на работа, както и за себе си, за своя професионален път и какво ги задържа в компанията.

    Запознайте се с професионалисти от екипа бекенд разработчици, част от отдел „Програмиране“ на SiteGround. Иделин Тодоров, мениджър на web Dev отдела, Михаил Иринчев, софтуерен разработчик, Георги Велев, web разработчик, и Елена Сейменова, софтуерен разработчик, разказват повече за работата, проектите и възможностите в SiteGround.

    Аз съм Иделин Тодоров. Работя в дев отдела на SiteGround от около 7 години. В момента заемам длъжност „мениджър“ на уеб дев отдела и ръководя създаването на нови функционалности и системи от четирите ни екипа - два backend, frontend и QA. Фен съм на fail-fast идеологията и Agile практиките. Имам главно бекенд бекграунд и за мен сложните бекенд системи остават най-интересната част от работата ми. Имам съпруга и син на 6 години, които пък са най-голямата ми гордост.

    Представете ни Вашия екип – колко души сте и какво правите?
    Ние сме част от уеб дев отдела на  SiteGround. Към момента отделът наброява 40 души, разделени в четири екипа, всеки оглавен от свой тиймлидер. Имаме два бекенд екипа, които се занимават главно с разработка на PHP, един фронтенд екип, които се грижат за разработката на фронтенд апликации, консумиращи PHP бекенда, както и голям QA екип от 14 души, които отговарят за качеството на продуктите, които разработваме.

    Какви технологии използвате?
    Тук, имайки най-вече бекенд бекграунд, ще опитам да дам най-ясна представа за технологиите, които ползват екипите на PHP програмистите. Основната част от бекенда в нашите проекти е на PHP, като през последните 5 години използваме главно Symfony Framework. Фреймуъркът е стандарт в индустрията и ни дава изключителна гъвкавост, като в същото време запазваме изключително високо ниво на произведения код. Много от компонентите на Symfony интегрирахме във всички наши проекти, независимо дали са започнати преди 2, 5 или 10 години. Това ни позволява да имаме унифициран технологичен стек, както и кодинг правила независимо от проекта. Основно използваме MySQL, PostgreSQL, Redis бази, но имаме опит също с NoSQL бази данни. Фронтенд екипът ни ползва основно JavaScript с React Framework. QA-те ни ползват различни фреймуъркове за автоматизирано тестване като Codeception, Playwright.

    По какви проекти работите?
    SiteGround е продуктова компания и по тази причина единственият клиент на нашия отдел е самата компания. Нашият труд не се препродава и всички продукти, които произвеждаме, са за осъществяването на целите на компанията - разширяване на туловете, които колегите ни използват или предоставяне на нови функционалности на клиентите ни. В компанията имаме един основен принцип - да правим всичко, което можем вътрешно и да го правим с възможно най-високото качество. Вече 18 години тази движеща сила е доказала, че е правилният подход. Системите, по които работим са многобройни и ще опитам да изброя някои от тях:
        • Фронт сайтовете като siteground.com, co.uk, es, it, от които хората, които все още не са наши клиенти, купуват първоначалните си услуги.
        • User Area-та, в която клиентите ни управляват всички свои услуги и профил - имат възможност за покупка на нови услуги, ъпгрейд и даунгрейд на съществуващи, управление на билинг детайлите, фактуриране, създаване на нови сайтове, логин към контролните панели на вече създадени сайтове, достъпване на някой от съпорт каналите ни и т.н.
        • Chat - това е софтуер, разработван и подобряван в продължение на много години изцяло в уеб дев отдела. Това е един от съпорт каналите ни, които се използват както от клиентите ни, които търсят помощ, така и от колегите ни, които осигуряват technical support, sales, billing.
        • Ticketing - още един от съпорт каналите ни - тук за разлика от чата, рекуестите на клиентите се обработват не в реално време, а с известно закъснение - обикновено дотук стигат клиентите с по-сложни технически рекуести. Разбира се, системата отново е дело на уеб дев отдела.
        • Mass Mailer - система за изпращане на огромни количества мейли към нашите клиенти и лийдове.
        • Всичко останало от което бизнесът има нужда - огромни тулове, с които колегите ни всекидневно работят, за да менажират клиенти, ордъри, плащания, статистики и т.н. Хостването на 2 800 000 домейна от цял свят изисква изключително богато програмно осигуряване, така че едва ли можем да изброим всички тулове, които сме разработили.

    Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
    Работата в отдела винаги е включвала хоум офис, още от преди пандемията. Въпреки това се събирахме през почти 100% от времето в офиса както преди пандемията, така и сега. Всъщност затварянето вкъщи по време на пандемията беше истинско изтезание за повечето от нас и нямахме търпение да се видим на живо отново. Безплатната храна в офиса също помага за посещаемостта :)

    С кои други отдели/ екипи работите най-често?
    Работим тясно с продукт оунъри, дизайнери, девопс инженери, афилиейт мениджъри, маркетинг специалисти, финанси. Всъщност са много малко отделите, с които да не работим всекидневно, все пак обслужваме техните искания за функционалности.

    Разкажете нещо, с което екипът Ви се гордее.
    Бих казал, че текучеството в целия отдел е изключително ниско. За мен като мениджър на отдела това е основният повод за гордост - показва, че хората са сплотени, ангажирани с постигането на целите ни и всички дърпат каруцата в правилната посока. 

    Казвам се Михаил Иринчев и работя в SiteGround като софтуерен разработчик/инженер почти от самото създаване на компанията (19+ години). Нещата, които ме привличат и задържат в тази организация през всичкото това време освен отличните условия за работа са: възможности за непрестанно развитие чрез участие във вътрешни и външни технически конференции и събития; свободната и отворена комуникация както вертикално по веригата на управление, така и хоризонтално в екипите и между тях; уникалната фирмена култура, произхождаща от предходните точки. Имам много хобита (моделизъм, история, фотография, мотоциклетизъм, кулинария, пивоварство), които едва смествам в свободното си време, но сред тях най-много обичам да произвеждам бира в домашни условия и да я пия в компанията на семейство и приятели. Последното хоби постепенно израсна до малък семеен бизнес - с жена ми държим магазин за суровини и инструменти за домашна бира, както и собствен бранд за крафт бира.

    Представете ни Вашия екип – колко души сте и какво правите?
    Нашият екип се нарича „Адегамишу“ (засуканата етимология на името включва гръцка псувня и моето първо име, произхожда от времето, когато бях лидер на екипа и в него имаше колега от Спарта, Гърция). Състои се от 6 back-end разработчици. Работим по разнообразни задачи, свързани с програмното обезпечаване на сайта, user area-та, различни контролни панели и инструменти за вътрешно ползване, статистики, системи за активация/подновяване на услуги, механизми за плащане и други.

    Какви технологии използвате?
    Основно пишем на PHP и JavaScript, като често се изисква и познание по подлежащи/надлежащи слоеве от стака, като релационни и нерелационни бази данни, различни APIs и Frameworks, HTTP протокол, HTML, linux конзолни команди и други.

    Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
    През последните две години аз работя отдалечено в 99% от времето. Освен за ежедневните и ежеседмичните конферентни разговори с колегите се събираме няколко пъти в годината в извънработна обстановка с цел хапване, пийване, социализация.

    Как типично преминава един работен ден в екипа?
    Тъй като работя на половин работен ден, моят ден протича по следния начин: събуждам се малко преди 7 часа, сядам си в работния ъгъл, който съм заформил в хола и там прекарвам следващите 4 часа с кратки почивки, които използвам за закуска, кафе и други. Обикновено към 11 часа съм приключил с работните задачи и срещи за деня и се отправям към „другата ми работа“.

    С кои други отдели/екипи работите най-често?
    Доста често работим с финанси, billing, customer care, operations, sysadmins.

    Какво сплотява екипа Ви?
    Всеки от нас изпитва дълбоко уважение към останалите членове на екипа, винаги е готов да помогне с нещо, ако може. Същевременно всеки търси и приема с готовност от другите градивна критика относно своя труд и използва тази обратна връзка да подобри уменията си.

    Как се вписват нови хора във Вашия екип?
    Изключително лесно и бързо.

    Как бихте допълнили поканата: „Ако ти си..., заповядай в нашия екип!“?
    …любопитен и вечно жаден за нови знания и умения.

    И накрая как бихте описали сами Вашия екип?
    Добра комбинация от специалисти, които освен техническите знания, нужни за работата им, и непрестанно желание да се развиват, притежават завидна доза професионализъм и нужната социална спойка помежду си.

    Георги Велев
    В свободното си време се грижа за кучето си Карим, който е порода „Лагото романьоло“. Ходим заедно на тренировки по аджилити и в събота сутрин на 5 км рън в Южния парк. Когато не съм много уморен свиря на виола, освен това композирам музика. В момента привършвам албум с тиролска музика. Изключително непопулярен жанр в България. Огромната разлика между българския и тиролския фолклор е, че докато при нас народните песни са силно повлияни от годините, когато сме били под османско владичество, в Тирол пеят за кравата, кокошката, планините и затова музиката им е изключително жизнерадостна. За себе си открих втори дом в Маяхофен (Цилертал, Австрия), запленен съм от тамошните планини.

    Представете ни Вашия екип – колко души (специалисти) сте и какво правите?
    Ние сме уеб разработчици, творчески екип, магьосници. Задачите ни са да претворяваме идеите на колегите от маркетинг в реалност. Точно колко души сме в отдела, не мога да кажа, тъй като непрекъснато наемат нови колеги, но със сигурност сме над 25. Сред нас има и няколко маги (магьосници дами).

    По какви проекти работите?
    По предизвикателни проекти. Ако работата ми в SiteGround не беше предизвикателна, нямаше да съм от 16+ години в компанията.

    Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
    По време на пандемията цялата фирма, с изключение на охраната, излезе хоум офис преди обявяването на извънредно положение, което беше забележителен ход от страна на ръководството. Моето впечатление от компанията е, че тя от самото си начало винаги се е готвила за момент, в който на служителите ще им се наложи да работят отдалечено, така че преминаването, поне в нашия отдел, мина много плавно. След края на пандемията работя предимно от офиса - стремя се да идвам 3 – 4 пъти в седмицата. 

    Как типично преминава един работен ден в екипа?
    Сутрин пием кафе, преминаваме плавно към обедната почивка, след което следва най-важният ритуал - в 15:00 винаги някой черпи за рожден ден. После следобедно кафе и така.

    Разкажете нещо, с което екипът Ви се гордее.
    При нас има най-малко текучество на кадри в цялата фирма.

    Какво обичате да правите заедно извън работно време?
    Нямаме възможност да прекарваме заедно много време извън работните часове, все пак всеки си има лично пространство, а някои от нас са семейни и си имат произхожащите от това задължения. Но когато има повод (например, когато се отървахме от голямо количество стар код), си правим ешмедеме в някоя от култовите софийски кръчми.

    Какво сплотява екипа Ви?
    Това, че се чувстваме комфортно в компанията на колегите. При нас няма клюки, подливане на вода, интриги и други дейности, които да ме карат да се страхувам и пазя от другите.

    Как бихте допълнили поканата: „Ако ти си..., заповядай в нашия екип!“?
    …готиняга, заповядай в нашия екип!

    И накрая как бихте описали сами Вашия екип?
    Не се поддаваме на описание - трябва да ни преживеете!

    Казвам се Елена Сейменова и съм част от екипа на SiteGround близо 3 години. Завършила съм НАТФИЗ със специалност „Филмов и телевизионен монтаж“ и съм работила като видео монтажист по редица сериали и филми. Желанието да опитвам нови неща ме сблъска с програмирането преди 5 години. Интересът ми бързо се задълбочи и не след дълго поставих началото на новия си кариерен път. Мечтаех да работя в компания, в която да мога да се развивам професионално, в среда, която да ме мотивира и подкрепя. Това са сред нещата, които и досега ценя най-много в SiteGround. Свободното си време прекарвам със семейството и приятелите. Обичам да спортувам и пътешествам, като се стремя всяка година да посещавам поне едно ново кътче.

    По какви проекти работите?
    Проектите ни са доста разнообразни и интересни. Работим както по клиентски, така и по вътрешни системи имащи за цел да оптимизират процесите в компанията.

    Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
    Работим на хибриден принцип. Макар да имаме възможност за работа от вкъщи, голяма част от нас предпочитат офиса. Имаме страхотен ресторант, в който се събираме за закуска и обяд. На разположение имаме фитнес и различни спортни активности като йога и пилатес, които посещаваме ежедневно.

    Как типично преминава един работен ден в екипа?
    Всяка сутрин правим среща на екипа, по време на която коментираме задачите, върху които работи всеки от нас. Дискутираме проблемите, с които сме се сблъскали и търсим решения заедно. Остатъкът от деня преминава в работа върху индивидуалните задачи, като често се налага комуникация с колеги от другите екипи.

    С кои други отдели/ екипи работите най-често?
    Работим с най-различни отдели в зависимост от естеството на задачите, но най-често това са QA, Product Owners, SPA developers и Designers.

    Какво сплотява екипа Ви?
    Мисля, че в основата е стремежът на всички ни да споделяме знания и опит, да си помагаме и подкрепяме. Освен че сплотява екипа ни, така подобряваме качеството на работата си и се развиваме професионално.

    Как се вписват нови хора във Вашия екип?
    Имаме онбординг процес, който има за цел да запознае новите хора с проектите, върху които работим. Освен ежедневните ни срещи всеки един колега е винаги насреща, за да сподели опит и да помогне с каквото може. Аз лично започнах работа в SiteGround по време на пандемията. Прекарах една година, работейки от вкъщи, без да съм срещала колегите си на живо. Това по никакъв начин не попречи на интегрирането ми както в работния процес, така и в екипа.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 15 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство