петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2409 прочитания

    Пост-COVID офисът: Как работят хората в SoftOne?

    Нашата компания е установила официална политика за хибриден модел на работа, разказва Йоана Вомпири, Ръководител човешки ресурси в SOFTONE Group
    24 февруари 2023, 14:28 a+ a- a

    Йоанна има повече от 15 години опит в стратегическите роли в HR в Гърция и в чужбина и отговаря за стратегическото ръководство на HR дейностите в SoftOne Group. Тя има доказан успешен опит в културата, управлението на промените, обучението на хора и ангажираността. В допълнение тя има богат опит в основните области на човешките ресурси и управлението на хора в секторите технологии, консултации, финансови услуги, строителство и търговия на дребно. Йоана има международна MBA и бакалавърска степен по бизнес администрация от Атинския университет по икономика и бизнес. Освен това е акредитиран сертифициран коуч от International Coaching Federation, треньорски екипи и ръководители и старши сертифициран професионалист от Society of Human Resources Management.

    Какви политики за работа прилагат в момента компаниите в България и какво се промени след края на извънредната епидемична обстановка? В новата рубриката „Пост-COVID офисът“ HR лидери и мениджъри във водещи компании от различни сектори в България разказват как е организирана работата в офисите и как се чувстват служителите в новата обстановка.

    Как работят хората в SoftOne в момента, пред Economy.bg разказва Йоанна Вомпири, Ръководител Човешки ресурси, SoftOne Group.

    Как е организирана работата в офисите Ви в момента?
    Нашата компания е установила официална политика за хибриден модел на работа. Даваме възможност на всички служители, избрали това, да работят от вкъщи 2 дни в седмицата. Има и специални случаи, при които служител може да работи повече дни от вкъщи, ако е необходимо поради здравословни или семейни проблеми.

    Кои от мерките, които прилагахте по време на ковид, останаха трайна част от политиката за работа на компанията?
    Прилагаме конкретни мерки, за да гарантираме здравето на нашите служители и посетители. Поставихме антисептични течности и маски на видими места в нашите офиси, заседателни зали, тоалетни и т.н., за да осигурим хигиенизиране на ръцете и да ограничим предаването на Covid. Все още препоръчваме на нашите служители да носят маски в офиса, но това не е задължително. Също така препоръчваме да бъдaт внимателни на обществени места като асансьори, заседателни зали, офис ресторант. Поддържаме безопасно работно разстояние помежду си и когато това не е възможно, прилагаме повече дистанционна работа, тъй като не бихме искали да предизвикваме струпване на твърде много хора. Освен това предоставяме препоръки за лична хигиена и насоки, в случай че нашите служители са Covid позитивни.

    Кои ковид политики отпаднаха, защото считате, че не са подходящи в новата среда?
    Всички фирмени политики са съобразени с мерките, определени от държавата. Съответно някои от познатите на всички противоепидемични правила като носенето на маски, работата от вкъщи и др. преминаха от задължителни в препоръчителни.

    Как се чувстват служителите в новата обстановка и как предпочитат да работят? Каква обратна връзка получавате?
    Даваме възможност на служителите да работят от вкъщи 2 дни в седмицата. Искаме нашите служители да бъдат в безопасност, щастливи и мотивирани. С хибридния модел те изглежда работят по-ефективно, защото могат да работят от вкъщи, ако не се чувстват здрави. По този начин пазят своите колеги. Идвайки в нашите офиси, хората се чувстват щастливи, защото не губят контакт и комуникация с колегите си. Това е обратната връзка, която получаваме ежедневно.

    Наложи ли се да редуцирате, или да увеличите офис площите си, да промените нещо в дизайна и обзавеждането?
    Не се наложи да прилагаме промени, тъй като имаме дистанционна работа.

    Как виждате функцията на офиса във Вашата компания в бъдеще?
    Офисът ще продължи да бъде място за срещи лице в лице, посещение на различни събития, възможност за общуване на живо. Всички тези предимства го правят ключов фактор за успех и определят неговата функция като критична за ангажираността на нашите служители.

    Промени ли се пакетът Ви от придобивки?
    Предоставяме цялостна система от обезщетения, която включва програми за асистенти на служители с телефонна линия за 24/7 психологическа подкрепа, допълнителен отпуск, ако е необходим за здравословни проблеми, съвременна здравна и медицинска застраховка. Също така сме включили повече програми за подобряване на здравето и благосъстоянието на нашите служители.

    Пред какви предизвикателства сте изправени в момента? 
    Предизвикателството е да се поддържа ефективна комуникация между екипи, партньори, клиенти и да се насърчава работата от вкъщи като равнопоставен процес с работата от офиса.

    Предвиждате ли някакви нови програми/политики/инициативи след края на пандемията?
    Планираме повече събития на живо за сближаване на екипа, интерактивни събития, партита, програми за обучение, както и достъп до платформа с теми като хранене, бюлетини по психология, съпричастност, баланс работа/личен живот, работен стрес и др.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 30 минути
    Богданов: ЕК одобри проект за единен инвестиционен портал
    Целта е да се обедини цялата административна дейност около обслужването на потенциалните инвеститори у нас
    преди 34 минути
    БНБ: Има риск от нарастване на необслужваните кредити
    Очаква се затягането на условията в еврозоната да се пренесе върху лихвените проценти в страната
    преди 2 часа
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 17 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 18 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България