събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1313 прочитания

    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon

    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    28 март 2024, 17:16 a+ a- a

    5000 или 80% от всички италиански фирми, присъстващи в България, са с централа, производствени и търговски офиси в италианските региони Пиемонт, Ломбардия и Емилия-Романя. Целият район на запад от Мантуа /провинция в Ломбардия/ изпраща и посреща редовно над 100 камиона със стоки всяка седмица до и от България. Това е една от причините публично-частното италианско дружество “Gruppo UniRetiCon” /Групо УниРетиКон/ да инициира създаването на паневропейски интермодален проект заедно с екипа на Тракия икономическа зона /ТИЗ/, най-мащабният индустриален парк в Източна Европа. През ноември 2023 г. двете организации подписаха Меморандум в Пловдив.

    Преди дни, в средата на март, инж. Пламен Панчев, създател и директор на ТИЗ, и неговите колеги д-р Светозар Василев и Мартин Панчев посетиха италианските си партньори в Мантуа. Те разгледаха речното пристанище Мантуа-Валдаро и разговаряха с директора Габриеле Негрини за развитието на структурата. Пристанището се разширява с 240 000 кв.м и е част от публично-частното партньорство, управлявано от „UniRetiCon“. Съоръжението е стратегически интермодален център за цяла Северна Италия и извън нея.

    Заедно с екипа на „Групо УниРетиКон“ инж. Едит Петрова, Давид Беруфи /David Beruffi/, Лука Фавалеси /Luca Favalesi/, Марко Фавалеси /Marco Favalesi/, Роберто Марчиоро /Roberto Marchioro/ и Пламен Иванов българските представители обсъдиха следващите стъпки за осъществяването на транснационален интермодален проект Италия - България и Балканската дунавска зона.

    Идеята е изграждане на интермодална мрежа с център Мантуа в Италия /с нейното пристанище Мантуа-Валдаро) и ТИЗ в България. Тази мрежа ще свърже Западна Европа с Балканската Дунавска Европа като в нашата страна ще бъдат създадени различни интермодални платформи, българска мулти хъб - в Пловдив, Бургас, София, Видин, Русе. Така превозването на стоки ще става чрез комбиниран транспорт - шосеен, железопътен, воден и въздушен.

    Италианците споделиха своя успешен опит в публично-частното партньорство – как бизнес инициативата работи заедно с провинцията.

    Инж. Панчев и неговият екип бяха приети от президента на провинция Мантуа Карло Ботани /Carlo Bottani/ и началника на неговия кабинет Фабио Вентури /Fabio Venturi/. В срещата участва онлайн и председателят на Съвета на директорите на НКЖИ Камен Диков, който изрази подкрепа за проекта. Президентът на провинция Мантуа избира и решава с кого да се формират партньорства, относно пристанището на Мантуа-Валдаро.

    Италианците посочиха силните страни на проекта: регион Ломбардия е с 10 милиона жители, участва с 442 милиарда евро, равняващи се на 24.72% от общия италиански БВП, произвежда 25% от общия италиански товарен трафик, 20% от целия товарен трафик на Италия минава през Ломбардия (италиански и външен трафик). Ломбардия е най-големият и важен италиански регион.

    От друга страна България се намира на стратегическа логистична позиция в Балканския Дунавски регион. 75% от автомобилния и железопътния товарен трафик от Турция преминава през България към Северна Италия и Западна Европа (и извън нея).

    „От България чрез бъдещия паневропейски интермодален проект изграждаме транспортен коридор номер 8: Варна – Бари, Италия, през Северна Македония и Албания“, посочва инж. Пламен Панчев.

    Коридорът ще се свърже и с Дунавския коридор номер 7 и така нашата страна става важен хъб за връзка между различните региони на континента и за тяхната естествена проекция към Азия и Близкия изток. Предстои посещение на италианските партньори в България.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 18 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 19 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 19 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 21 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години