Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
Снимка: Economy.bg
Черният петък официално стана дигитален, тъй като клиентите възприемат удобството на онлайн пазаруването, пише Quartz. Тази година онлайн продажбите достигнаха рекордните $10,8 млрд., което е увеличение спрямо 10,2% в сравнение с миналата година, според данните на Adobe Analytics.
„Преминаването на границата от $10 млрд. е голям крайъгълен камък в електронната търговия за Черния петък, ден, който по-рано беше свързан с пазаруването в магазина“, каза Вивек Пандя, водещ анализатор на Adobe. „С мобилните устройства, изкуствения интелект и чатботовете, променящи потребителското поведение, очакваме онлайн продажбите да продължат да растат през следващите години.“
Само за 5 години онлайн разходите за Черен петък са се увеличили повече от два пъти, нараствайки от $5,03 млрд. през 2017 г. По-високите разходи не са всичко, което се променя – променя се и начинът, по който клиентите искат да пазаруват. Удобството вече е цар и клиентите вземат по-интелигентни и по-бързи решения за покупка, докато търсят най-добрите оферти. Гиганти в търговията на дребно като Amazon, Walmart и Target разширяват своите онлайн предложения в опит да дадат на купувачите повече възможности за избор и отстъпки от всякога.
Тази година играчките бяха открояваща се категория, като онлайн продажбите на играчки скочиха с 622% над средните за октомври. Други категории като бижута, електроуреди, лична хигиена, облекло и електроника също отбелязаха значителен ръст. Популярните артикули включват комплекти Lego Хари Потър, конзоли PlayStation 5, Bluetooth високоговорители, смарт часовници и пакети за грижа за кожата.
Според Adobe тази година клиентите са получили по-добри оферти и са закупили по-скъпи стоки, тъй като търговците на дребно са надхвърлили очакванията за отстъпки. Нарастващата тенденция „купете сега, платете по-късно“ (BNPL) също допринася за скока, отчитайки $686 млн. от онлайн продажбите на Черния петък.
По-рано Adobe прогнозира, че празничният период за пазаруване през годината – включително Деня на благодарността, Черния петък и Кибер понеделника – ще генерира $40,6 млрд. продажби, което представлява около 17% от общите празнични продажби.
Но тъй като Черният петък продължава да се развива, едно е ясно: бъдещето на празничното пазаруване е твърдо онлайн.
„Черен петък, както го познаваме, официално е мъртъв“, каза Джери Шелдън, вицепрезидент на глобалната изследователска фирма за търговия на дребно IHL Group. Тъй като много търговци на дребно предлагат оферти за Черен петък онлайн, Cyber Monday вече е готов да надмине Черния петък по общи продажби.
Adobe прогнозира Кибер понеделник да остане най-големият ден за пазаруване в годината, като ще доведе до рекордни $13,2 млрд. онлайн продажби, което е увеличение от 6,1% спрямо миналата година.
Анализът на фирмата се основава на над 1 трилион посещения на уебсайтове за търговия на дребно в САЩ и обхваща 100 милиона продукта в 18 категории.