сряда, 15 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    507 прочитания

    Рекордно празнично пазаруване през 2024 г.

    По данни на Adobe това е годината на „най-мобилното пазаруване на всички времена“ в САЩ
    09 януари 2025, 08:15 a+ a- a

    Снимка: ЕП

    Сезонът на празничното пазаруване през 2024 г. отбеляза рекордните $241,4 млрд. онлайн разходи, което е увеличение от 8,7% спрямо предходната година. Тъй като инфлацията продължи да оказва натиск върху потребителите, комбинация от конкурентни отстъпки, удобство и преминаване към мобилно пазаруване стимулира растежа, пише Quartz.

    Според годишния отчет на Adobe пазаруването от 1 ноември до 31 декември 2024 г. е било „най-мобилното за всички времена“, като смартфоните са довели до 54,5% от онлайн покупките спрямо 51,1% през 2023 г. Промяната се усложнява от гъвкави опции за плащане като Услуги „Купете сега, платете по-късно“ (BNPL), които отбелязват рекордните $18,2 млрд. трансакции. Голяма част от покупките на BNPL (79,1%) са направени чрез смартфони.

    Вивек Пандя, водещ анализатор на Adobe, казва, че празничният сезон през 2024 г. демонстрира как „електронната търговия се променя от потребител, който предпочита да купува артикули на по-малки екрани и да използва генеративен AI, за да пазарува по-ефективно“.

    Данните на Adobe, които анализират над 1 трилион посещения на сайтове за търговия на дребно, 100 милиона продукта и 18 продуктови категории, предлагат изчерпателна представа за състоянието на електронната търговия в САЩ. Това прозрение идва от Adobe Experience Cloud, платформа, на която много от 100-те най-добри интернет търговци на дребно в САЩ разчитат, за да персонализират и измерват онлайн пазаруването.

    По време на ключовия празничен период за пазаруване – включително Деня на благодарността, Черен петък, Кибер понеделник и Коледа – потребителите се фокусират върху електроника, облекло и мебели/стоки за дома. Според Adobe тези категории са водещи в продажбите. Популярните артикули включват телевизори, Bluetooth слушалки и фитнес тракери. При облеклото, пухените якета, ботушите и чорапите са най-продавани, а категорията мебели/дом отбелязва печалби при празничния декор, спалното бельо и одеялата.

    В същото време, тъй като цените на хранителните стоки все още са високи, потребителите се възползват от възможността да се запасят. Продажбите на хранителни стоки достигат $21,5 млрд., което е ръст от 12,9% в сравнение с 2023 г. Козметиката също отбелязва огромно увеличение, достигайки $7,7 млрд. – увеличение с 12,2% на годишна база – тъй като за потребителите става по-удобно да купуват тези продукти онлайн. Други категории, като играчки, са генерирали $8,2 млрд., което е ръст от 7,8% в сравнение със същия период на предходната година.

    Отстъпките играят ключова роля в стимулирането на продажбите. Купувачите, които са все по-чувствителни към цените поради инфлацията, избират да „търгуват“ към артикули с по-висока цена, отчасти привлечени от отстъпки до 30% за електроника и играчки.

    Генеративните асистенти за пазаруване, задвижвани от изкуствен интелект, също придобиват популярност този сезон. Увеличение от 1300% на трафика към сайтовете за търговия на дребно се дължи на чатботове с изкуствен интелект, което отразява нарастващото разчитане на тези инструменти за бързо намиране на сделки. Според Adobe 7 от 10 потребители, които са използвали AI за пазаруване, съобщават, че това е подобрило изживяването им, особено при намирането на най-добрите цени за конкретни продукти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    УниКредит: МСП в ЦИЕ с по-голям икономически принос от тези в другите страни в ЕС
    Банката очаква растеж между 2% и 3% в повечето страни от ЦИЕ през 2025, над темповете на растеж в Западна Европа
    преди 15 часа
    Индекс на човешка свобода 2024: Резултатът на България е с 2 десетилетия назад
    Вече сме на 47-мо място от 165 държави, сочи ново проучване
    преди 17 часа
    преди 18 часа
    Британско-българската бизнес асоциация става Британско-българска търговска камара
    Организацията ще отбележи 10-тата годишнина от създаването си през 2025