Снимка: iStock
Инвестициите на потребители на дребно на Bank of America (BofA) достигнаха над $500 млрд. в активи тази година, а банката се стреми да премине $1 трилион за 5 години. „Ако погледнете нашите резултати, ние се удвояваме на всеки 5 години, така че бих искал да мисля, че можем да направим това отново и да го постигнем в рамките на петгодишен период“, каза Арон Ливайн, президент на персоналното банкиране на BofA, пред „Ройтерс“.
Вторият по големина кредитор в САЩ стартира своя бизнес с потребителски инвестиции през 2010 г. Той позволява на така наречените масово заможни клиенти да избират собствените си инвестиции, като същевременно предлага онлайн инструменти и насоки от финансови съветници, предлагани на живо на клиентите.
Докато повечето потребители инвестират сериозно в технологични акции, други използват взаимни фондове и борсово търгувани фондове, за да диверсифицират своите портфейли.
Ливайн повтори неотдавнашните коментари на други банкови ръководители в САЩ, които изразиха оптимизъм относно финансовото състояние и разходите на потребителите.
„Потребителските спестявания намаляха, но все още са с тенденция над нивата отпреди пандемията, докато дългът се стабилизира“, каза той. „Процентът на заетост беше висок и имаше продължителни разходи по време на празниците.“
Кредиторът планира да отвори 165 клона в САЩ до края на 2026 г., което също се очаква да увеличи инвестиционните активи.
Близо 33% от потребителските инвестиционни сметки на BofA се държат от поколението Z и клиенти от поколението Y (милениали), които са станали по-активни в инвестирането, следвани от бейби бумърите и поколение X.