вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9235 прочитания

    IT JOBS in BG: Експерт по дигитален маркетинг

    Какво е търсенето на тези специалисти и какъв набор от знания и умения са необходими, разказва Иван Ненков - изпълнителен директор на СофтУни
    26 юли 2018, 21:50 a+ a- a

    Иван Ненков - изпълнителен директор на СофтУни

    Технологичният сектор е един от най-активните, търсенето на хора е огромно, а предлаганите възнаграждения - сред най-високите у нас. 

    За да сме полезни за всички, които се интересуват от ИТ сферата, но все още не са избрали направлението и технологиите, към които да се насочат, ще ви запознаем с някои от най-популярните позиции в бранша. 

    Иван Ненков - изпълнителен директор на Софтуерния университет ще разкаже за позицията Експерт по дигитален маркетинг.

    Какво е търсенето на експерти по дигитален маркетинг за пазара?
    Скоростта, с която се дигитализират бизнесите по света и в България, е по-висока от скоростта, с която се произвеждат такива кадри. Това съответно е и причината, свободните отворени позиции за дигитални експерти да се увеличават, което съвсем естествено забавя и темпа на растеж на фирмите, имащи нужда от такива експерти.
    Докато преди няколко години масово се търсеха широкопрофилни дигитални маркетинг специалисти, вече наблюдаваме все по-голяма диверсификация на ролите в тази професия, появявайки се позиции като Email Marketing специалист, Facebook Marketing специалист, SEO експерт и т.н. Това е знак, че дигиталният маркетинг се използва и внедрява на все по-дълбоко ниво сред фирмите в България.

    Какъв набор от знания са необходими на един човек, за да бъде „експерт по дигитален маркетинг“?
    Първата важна стъпка е да бъде изграден солиден бизнес фундамент, така че бъдещите експерти да започнат да разбират и да имат поглед върху по-голямата картина. Не е възможно да бъдеш добър маркетинг специалист, ако не си наясно как се изгражда един бизнес и през какви етапи преминава, кои са факторите, които оказват влияние на неговото развитие в една организация, какви са процесите в една организация.
    Добрите дигитални маркетинг експерти също така трябва да са запознати с основните концепции на класическия маркетинг – всеки, наричащ себе си маркетинг експерт, трябва да разполага с познанията и уменията, така че да може да определи кои са неговите клиенти, как най-добре да позиционира своя продукт пред тях, за да се разграничи от алтернативите на пазара и да представи по най-добрия начин своите конкурентни предимства, как да изгради силен бранд, следвайки една добре планирана маркетинг стратегия.
    Ако всичко това е налице, надграждането с уменията по дигитален маркетинг са една допълнителна екстра към арсенала на маркетинг специалистите, която обаче се явява ключово и много значимо умение за тях, предвид глобалната дигитализация, на която ставаме свидетели.
    Програмата на SoftUni Digital следва именно тази концепция, стартирайки с безплатен подготвителен курс, който дава бизнес основи на бъдещите студенти, продължавайки през обучения, обхващащи всички основни аспекти от дигиталния маркетинг и финиширайки със специализираните мастър класове и курсове, които дават най-дълбоката експертиза в дадена сфера.

    Как се разви през годините първата в България цялостна програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital?
    Идеята за SoftUni Digital се зароди още в началото на 2015, когато в СофтУни организирахме първите курсове по дигитален маркетинг, като още за първия се записаха цели 2500 човека.
    Тогава на пазара липсваха каквито и да е алтернативи за обучение по дигитален маркетинг и подготовка на дигитални маркетинг експерти, а очевидно търсенето за такова решение беше огромно. Така година по-късно реализирахме и първата цялостна програма по дигитален маркетинг в България, събирайки заедно водещите експерти от дигиталната маркетинг индустрия.
    Днес, две години по-късно на прага на новия трети сезон на програмата, можем да се похвалим с редица успехи: програмата бе успешно премината от над 1000 студенти, които днес работят в дигиталната индустрия или управляват собствени проекти; гигантът Google застана с името си зад SoftUni Digital, а американската образователна институция Kingsland University официално призна програмата. Разширихме учебния си план, присъединявайки към екипа още топ експерти на България. Сред редиците ни са имена като Георги Малчев, Ангел Искрев, Генадий Воробьов, Жюстин Томс, Василена Вълчанова, Бисер Вълов, Мартин Войнов, Димитър Савов и Симеон Емануилов, които спокойно можем да наречем – дигиталния маркетинг елит на България. 

    Успява ли цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital да удовлетвори нуждите на сектора?
    Определено нашите очаквания за резултатите от програмата бяха надминати. Почти всички успешно завършили програмата вече работят като дигитални маркетинг експерти или разработват свои дигитални проекти. За две години успяхме да произведем над 1000 човека за индустрията, голяма част от които преминаха през Кариерния център на СофтУни и бяха подпомогнати да стартират своята първа работа на позиция Дигитален маркетинг специалист. Дефицитът на кадри е голям и именно затова разширяваме все повече нашите обучителни програми, предлагайки изключително голямо разнообразие от специализирани обучения по дигитален маркетинг, на теми, повечето от които водени за първи път в България.

    Вижте още:
    IT JOBS in BG: Java Developer
    IT JOBS in BG: Blockchain developer
    IT JOBS in BG: C# Developer
    IT JOBS in BG: PHP Developer 
    IT JOBS in BG: JavaScript Developer

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 7 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 7 часа
    преди 8 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 10 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 11 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд