четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10511 прочитания

    Как новото летище в Истанбул ще се отрази на България?

    Мехмед Гюркайнак, генерален мениджър на Turkish Airlines – България, пред Economy.bg
    22 октомври 2018, 09:57 a+ a- a

    В края на октомври ще бъде открито третото летище в Истанбул, което, когато бъде напълно завършено, ще бъде най-голямото в света. В началото аеропортът ще може да поеме до 90 млн. пътници годишно, а когато бъдат приключени и следващите етапи, капацитетът му ще нарасне до 200 млн. души. Инвестицията в мегапроекта достига 10 млрд. евро. Аеропортът щe зaмeни „Aтaтюpĸ“, ĸoeтo e cpeд пeттe нaй-нaтoвapeни лeтищa в Eвpoпa.
    Въпреки че официалната церемония по откриването на новото летище е планирана за 29 октомври, когато се отбелязват 95 години от основаването на Турската република, първите полети от него се очаква да започнат едва в края на декември, съобщиха преди дни немски медии.

    Новото летище в Истанбул, чието име ще стане ясно на 29 октомври, ще скъси времето за полети до България, защото ще е по-близо до българската граница. Сега самолетите пътуват до София 50 минути, а с отварянето на новия аеропорт времето ще се скъси на 40 минути. Ще бъдат увеличени и полетите от Истанбул до България. От края на март догодина броят им от и до София ще нарасне до 3 пъти дневно. Очаква се новото летище да засили и трафика през България, което ще доведе до откриването на нови работни места за авиодиспечери в София.

    Как новото летище в Истанбул ще се отрази на страната ни - Economy.bg попита Мехмед Гюркайнак, генерален мениджър на Turkish Airlines – България.

    Г-н Гюркайнак, новото летище в Истанбул ще бъде отворено в края на октомври 2018. Какъв ще бъде неговият капацитет?
    Новото летище ще бъде открито на 29 октомври 2018 и ще затвърди допълнително ролята на Турция в международната авиация. Летището е изградено на площ от 76,5 милиона м2 от европейската страна на Истанбул, по крайбрежието на Черно море. Първият терминал ще бъде най-големият по рода си – ще се простира върху площ от 1,3 милиона м2 и първоначално ще има капацитет да обслужва 90 милиона пътници годишно. Когато и останалите терминали и писти са готови, този брой ще се увеличи до цели 200 милиона.

    Готова ли е Turkish Airlines като компания за преместването?
    Да, напълно подготвени сме за преместването, като за целта имаме детайлен план.

    Как ще се отрази откриването на новото летище на полетите на Turkish Airlines до и от София?
    В момента извършваме 18 полета седмично от София до Истанбул и 11 от Варна. От 29 март 2019 броят на тези от столицата ще се увеличи на 21 седмично, по 3 всеки ден. Отварянето на новото летище, което се очаква да бъде едно от най-големите в света, със сигурност ще повлияе на честотата на много наши полети, като доведе до увеличаване при тези, при които това е необходимо. Това на свой ред ще даде на пътниците не само повече възможности за пътуване до Истанбул, но оттам и до множество отдалечени и екзотични дестинации по целия свят.

    До кои дестинации летят най-често българите с Turkish Airlines?
    Turkish Airlines лети до 304 дестинации в 122 държави – повече от всяка друга авиокомпания в света. Това дава възможност на пътниците да избират между редица страхотни дестинации спрямо техните лични нужди и желания. Сред най-предпочитаните са екзотични места като Хавана, Пукет, Мавриций и Сейшели.

    Наблюдава ли се увеличение на чужденците, които посещават нашата страна?
    Сред основните цели на Turkish Airlines Bulgaria е да представи и популяризира красотата на България като дестинация по света. Благодарение на географското си разположение България предлага възможности за различни видове туризъм, сред които зимен, летен, здравен и медицински. За да комуникираме това, редовно организираме информационни екскурзии до различни места, като медийните пътувания от Турция до Банско, които осъществихме. Те имаха много положително отразяване в турската преса. Нашите чуждестранни посетители са наистина заинтересовани от София, Банско, Велинград, както и от Варна, Бургас и Балчик.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 7 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 8 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 10 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 12 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк