Професионалният комуникатор на бъдещето умее да слуша, познава публиките си, автентичен и честен е в посланията си и ползва различни нови канали. Около това разбиране за професията се обединиха водещи професионалисти в сферата по време на регионалния дебат на Европейската асоциация на комуникационните директори, който се проведе на 24 октомври.
По време на дискусията бе обърнато внимание, че всеки един служител може да премине в ролята на комуникатор, а в бъдеще тази тенденция ще се засилва. Ето защо за комуникационните директори е важно да развиват своите коучинг умения, така че да помогнат на хората правилните послания да достигнат до точната публика, поясниха участниците в дебата.
Вижте какво сподели за ролята на комуникаторите Петя Стоянова, директор „Маркетингови комуникации“ в А1 на УниКредит Булбанк по време на дискусията.
„Много е трудно вече да се говори на хората по принцип. Хората по принцип не съществуват. Съществуват сегменти и съществуват групи с конкретни нагласи“, подчерта Петя Стоянова, директор „Маркетингови комуникации“ в А1. По нейни думи за комуникационните директори е изключително важно да слушат клиентите внимателно през различните канали. „Дали ще е през дигиталните канали; дали ще отидеш в магазина, ще се наредиш отстрани и ще ги слушаш какво питат; дали ще отидеш в кол центъра, за да послушаш малко оплакванията – това е слушане, на което е много важно ние като професия да отделяме достатъчно време. Защото само и единствено, ако разбираме нуждите на нашите клиенти, ако разбираме какво те са разбрали от това, което ние вече сме комуникирали, ние можем да реагираме адекватно на пазара“, допълни тя.
Вижте какво сподели за измерването на резултатите в сферата на комуникациите Виктория Блажева първи вицепрезидент и директор „Комуникации“ на УниКредит Булбанк по време на дискусията.
Силен акцент бе поставен върху необходимостта от почтеност и прозрачност от страна на компании и медии. „Ние сме хората, които предоставяме информацията на медиите. Ако тя не е честна, коректна, ако тя е манипулативна, ако някой смята, че може да си плати на медия и информацията да излезе необработена и без обозначение, че е платена комуникация... Ако работим по този начин и се надявам, че в залата няма хора, които да работят по този начин, ние убиваме медиите. Трябва да бъдем честни и отговорни към това, което предоставяме като информация и да се върнем към основните положения. Рекламата е различна от ПР-а. ПР-ът трябва да е вид комуникация, която медията преценява, че е полезна за нейните читатели, независимо добра или лоша за нас. Ако е лоша, нещо сме сгрешили. Рекламата е нещо, за което плащаме“, коментира Виктория Блажева, първи вицепрезидент и директор „Комуникации“ на УниКредит Булбанк.
Както сега, така и за в бъдеще измерването на постигнатите резултати ще бъде ключов аспект от работата на комуникационните директори. В тази връзка е полезно усвояването на познания в сферата на статистиката и работата с големи обеми данни, посочиха още участниците в дебата.
Един от главните разработчици на BgGPT и докторант в INSAIT разказва пред Economy.bg за възможностите на българския изкуствен интелект и как бизнесът може да го ползва