петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5518 прочитания

    Производителят на „Бочко“ разширява дейността си с инвестиция от 5 млн. лв.

    За плановете на компанията вижте какво сподели Константин Шаламанов, председател на съвета на директорите на „Лавена”, пред Economy.bg
    26 октомври 2018, 14:13 a+ a- a

    Козметичната компания „Лавена”, собственик на бранда „Бочко”, ще разшири производствената си и складова база в Шумен. Инвестицията се предвижда да бъде близо 5 млн. лв. без ДДС. Новоизградените съоръжения ще заемат площ от 5 203 кв. м. Срокът, за който главният изпълнител е поел ангажимент да завърши строителството, е 9 месеца.

    Свързахме се с Константин Шаламанов, председател на съвета на директорите на „Лавена”, за да ни разкаже повече за плановете на компанията. Ето какво сподели той пред екипа на Economy.bg:

    Колко продукта включва портфолиото ви? Изнасяте продукция за 43 държави, къде са най-големите ви пазари?
    Към момента портфолиото ни в България включва около 150 продукта. За експорт работим една трета от тях. Най-големите ни пазари са Русия и бившите съветски републики, а така също Далечния Изток. 

    Колко души са ангажирани в производствената дейност на „Лавена“ АД? С какви лаборатории разполагате и колко души работят в тях?
    На площадката ни в Шумен работят 120 души. Разполагаме с химична лаборатория, а така също и лаборатория на отдел „развитие и внедряване“. Технолозите, работещи в лабораторите и производството, са повече от 10 % от личния състав, което смятаме, че е рекорд за индустрията.

    Обявихте, че ще вложите близо 5 млн. лв. в разширяване на производствената и складовата база в Шумен. Какво точно предвижда инвестицията?
    Сегашният ни склад за суровини, материали и готова продукция беше планиран преди 5 години. Оттогава оборотите на предприятието ни са се увеличили близо 2 пъти, а потенциалът пред новите марки – още повече.  Затова трябваше да реагираме по-бързо от планираното преди години. Освен изграждането на нова складова база, която да увеличи значително складовия ни капацитет, инвестицията предвижда и изграждане на производствена база за разполагане на мощностите ни за производство на мокри кърпи. Новата сграда ще е интегрирана със съществуващата и ще доведе до оптимизация на управлението на стоковите и производствени потоци.

    Кога се очаква този проект да бъде завършен?
    Срокът, за който главния изпълнител е поел ангажимент да завърши строителството, е 9 месеца.

    Колко нови работни места очаквате да разкриете през 2019? За какви длъжности ще търсите основно хора?
    Срещаме се постоянно с кандидати за работа при нас. Търсим хора в производството, технолози и други специалисти. Смятаме, че хората са най-важният ни ресурс и търсим хора, които не само са професионалисти в дадената специалност, но и изповядват нашите ценности и уважават фирмената ни култура.

    Кои от дейностите в компанията очаквате да бъдат автоматизирани през следващите 5 години?
    Автоматизацията на производствени процеси и на управлението на складовите активности не е самоцел за компанията ни. Към автоматизация тръгваме след внимателен икономическо-техничен анализ на планираните промени, а така също и с последствията им за човешкия фактор.

    Какви са наблюденията Ви върху глобалното търсене на продукти, базирани на билки и етерични масла?
    Очакванията ни, че трендът за афинитет на потребителите към продукти, съдържащи билкови екстракти и/или етерични масла, е дългосрочен.

    Стартирахте специализиран козметичен бранд за грижа по време на бременност и кърмене. Какво е търсенето на този тип продукти?
    Създадохме през 2012 г. серия за специализирана грижа за кожата на жените по време на бременност и веднага след раждане. Съставките са изключително внимателно подбрани, така че да гарантират максимална безопасност за майката и нейното бебе и в същото време да имаме достатъчно доказателства за тяхната ефективност. Серията е тясно специализирана за бременни жени и затова търсенето на тези продукти е в този тесен таргет. Това е изключително предизвикателство за маркетинговия ни екип, тъй като бременните жени са доста малко, особено в България и са потенциални наши потребители за доста кратко време. За да имаме успешен проект в този пазарен сегмент, разчитаме изключително много на територии с повече население, съответно и повече раждаемост и с формирани вече категории продукти за грижа за бременните.

    Според Вас на какво е важно потребителите да обръщат внимание при избора си на козметика? Има ли съставки, които се срещат все още често, а по Ваше мнение е добре да се избягват?
    Като производител на козметика в Европейския съюз, Лавена се съобразява стриктно с препоръките на Европейската комисия по отношение на допустими и недопустими съставки в козметичните продукти. Регулаторните списъци на ингредиенти за козметичната промишленност се променят ежегодно, породено от нови научни публикации и доказателства за ползата или вредата на някои от тях. Освен да се съобразяваме с тези изисквания, ние непрекъснато подобряваме продуктите си и съобразно очакванията на потребителите. 

    Кои са най-съществените иновации в този сегмент и как очаквате да се развие през следващите години?
    Козметичният сектор се развива, както целият останал пазар на бързооботни стоки – с грижа към околната среда, проучвания на клетъчно ниво, нано технологии, натурални съставки от наблюдавани територии, удобство и безопасност за потребителя.

    Разполагате с лицензи за производство на хранителни добавки и медицински изделия. Планирате ли през следващите 2 години да предложите собствена марка продукти в тези сегменти?
    Да. Разполагаме с лицензи и произвеждаме такива продукти, но под други марки на други фирми. Нямаме планове за развитие на собствена марка от такива продукти през следващите 2 години.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 17 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 22 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 23 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 24 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам