четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3066 прочитания

    Българите търсят все по-висок клас продукти

    Каква беше 2018 за dm България и какви са плановете ѝ за развитие в страната, попитахме Андрей Петров, председател на Борда на управителите
    01 ноември 2018, 10:35 a+ a- a

    Над 132 милиона лева оборот за финансовата 2018 година, която приключи на 30 септември, отчете dm България. Това е 19% повече спрямо предходната година. Финансовите си резултати и плановете си за развитие компанията представи по време на среща с медиите в София.

    Каква беше 2018 за веригата, какво се промени от стъпването ѝ в България до момента и какво предстои? Попитахме това Андрей Петров, председател на Борда на управителите на dm България, който отговаря за ресорите „Експанзия“ и „Продажби“.

    Как dm България се разви за 10 години в България?

    Г-н Петров, какво се промени от стъпването на dm в България досега?
    На 29 януари 2019 предстои да отбележим десет години от влизането ни в страната. Първото, което dm промени в България, е налагането на един изцяло нов бизнес модел. А именно – продажба на дрогерийни стоки и предлагането на едно бързо и удобно пазаруване в нашите магазини. Предлагаме огромно разнообразие от вече над 14 хиляди артикула в България. И  разбира се, компетентно обслужване. През всички тези години растяхме с променлива скорост и можем да се похвалим, че към момента вече имаме 74 магазина в страната.  

    Каква беше 2018 за компанията и в какво инвестирахте през годината?
    Последната година не беше най-активната ни от гледна точка на експанзия. Отворихме два нови магазина в Пловдив, но пък успяхме да вложим много време и ресурси, за да обновим много от съществуващите си обекти. Инвестицията, направена през изтеклата финансова година е 4.5 милиона лева. Тя е в две основни направления. Едното е експанзията, която включва нови обекти и модернизирането и разширяването на съществуващите. Второто е инвестицията в нашите служители, които преминаха много продуктови и личностни обучения.

    А мислили ли сте в посока развитие на онлайн търговия и откриване на онлайн магазини?
    Онлайн търговията бележи сериозни ръстове, но все още заема прекалено малък дял в този тип търговия. Спецификата на нашите продукти е такава, че човек трябва да отиде да ги пипне, да помирише аромата и да усети текстурата. В този ред на мисли, да, онлайн търговията би била едно полезно допълнение, но не смятаме, че все още е нещо, което би изместило конвенционалната търговия. 

    Колко души работят в компанията и предстои ли разрастване на екипа?

    Колко души работят в компанията към момента и планирате ли разрастване на екипа?
    Към момента в dm в България работят около 650 души. Плановете ни за разрастване са обвързани до голяма степен с разрастването на филиалната мрежа. Но ние планираме развитие не само там, а във всички отдели на фирмата. Не мога да кажа точно колко нови хора ще привлечем, но със сигурност очакваме добро развитие в следващите години. 

    От какви хора имате нужда и каква е стратегията ви за привличане и задържане на таланти?
    Най-много търсим служители във филиалната мрежа, тъй като там разрастването е най-голямо. Миналата година удвоихме капацитета на централния си склад, през който минава много голяма част от асортимента ни. Там също имахме голямо търсене и постоянно търсим нови хора. Задържаме хората като им даваме възможност постоянно да се развиват както кариерно, така и личностно. Постоянните обучение и специалното отношение от мениджмънта също са фактор. За нас човекът е в центъра на всичко. 

    Как идентифицирате потенциала за успех в един човек?
    Това е добър въпрос, който няма еднозначен отговор. Винаги има субективен елемент при едно интервю. От друга страна, има хора, които са много добре подготвени за интервюто и може да има елемент на подвеждане. Не мога да кажа някаква рецепта, която работи, но съм радостен, че мен специално шестото чувство рядко ме е подвеждало.  

    Колко души пазаруват в dm ежедневно и какво е бъдещето на пазара на дрогерийни стоки

    Средно по колко души дневно пазаруват в обектите Ви в София? А в останалите градове?
    Средно в един наш магазин пазаруват над 400 души дневно. Интересното при нас е, че разликата между филиалите в София и в страната е много малка – от порядъка на 15%. Това е поредното доказателство, че ние сме много добре приети не само в София, а и в по-малките градове на страната. 

    Имате ли данни за размера на покупките?
    Не мога да цитирам данни, но нивата ни все още са едни от най-ниските в концерна. Въпреки това обаче с всяка следваща година с постоянното увеличение на сегмента и подобрението на качеството на обслужването тези нива растат. 

    Парите са просто средство
    Щастието е хармония
    Успехът е преходен
    Лидер е хъс, характер и харизма
    Най-добрата почивка е сред природата
    Чувствам се добре, когато съм у дома със семейството си
    Възхищавам се на хора, които са непукисти

    Какви са тенденциите на пазара на дрогерийни стоки в България и как според Вас ще се развива?
    Една от основните тенденции е, че на пазара се търси вече по-висок премиален клас артикули. Това не означава, че сме станали по-скъпи, а че покупателната способност на българите се е повишила. Българката все повече предпочита по-висок клас козметика и отделя малко повече от бюджета си за такава. Друга тенденция е био асортиментът, който при нас през последните години, особено 2018, се развива със страхотни темпове. Ние имаме огромен асортимент от над 900 артикула – био храни и сертифицирана натурална козметика. Там ръстът за последната година е двоен в сравнение с предходната и двойно над средния за компанията. 

    Какво сте планирали за следващата година?
    Очаквайте да продължаваме да растем, очаквайте нови филиали, още по-богат и иновативен  асортимент и още по-усмихнати и компетентни колеги. 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 39 минути
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 5 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 6 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 7 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 23 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 23 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.