петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3560 прочитания

    Новините, които искаме да видим през 2019

    Вижте как ще се промени светът на комуникациите според водещи ПР експерти в България
    02 януари 2019, 10:24 a+ a- a

    Какви новини се надявате да видите през 2019 и как ще се промени светът на комуникациите през тази година? Зададохме този въпрос на водещи ПР специалисти в България. Вижте какво споделиха те пред екипа на Economy.bg: 

    Повече позитивни новини
    Ружа Загорска, изпълнителен директор SiteMedia Consultancy

    Надявам се да започнем да виждаме все повече позитивни новини, а не само негативни. Глобализацията и масовата комуникации доведе до много промени в съзнанието на хората. Гражданите стават все по-активни, все по-търсещи, все по-искащи. Вече сме свидетели на тенденцията, че обществото, ако не вижда в медиите новините и информацията, които смята за значими, намира начин да привлече медийното внимание към тях. Същото важи и за компаниите или политиците – ако те не предоставят търсената от гражданите информация, хората сами ще си я набавят от алтернативни източници или ще намерят начин да я изискат. Обществата вече не са пасивни получатели на информацията, която искаме да споделим с тях, а активен участник с много въпроси, на които иска точни, пълни и ясни отговори и то веднага.

    Тази промяна не тече равномерно в двете посоки – т.е. медии, компании, институции и политици все още не са напълно готови, за да отговорят на промяната в гражданското общество, затова кризисните комуникации ще имат поредна силна година. Тенденцията за създаване на общности ще се засилва все повече и хората ще продължат да откриват силата, която имат в ръцете си. Това ще увеличава гражданската активност и ще принуди корпоративните и институционални комуникации да стават все по-активни и открити. 

    По-малко фалшиви новини  
    Д-р Александър Христов, управляващ партньор на Параграф 42
     
    През 2019 не очаквам да видя кой знае колко по-различни типове новини спрямо миналата година. Ще сме свидетели вероятно и на позитивни развития – борбата срещу фалшивите новини вече става все по-яростна, води се на всички нива и ще дава все по-добри резултати. Естествено, за да се справим с тях, е необходима и промяна в мисленето и в уменията на хората да боравят с информация. И да, смятам, че част от развитието на комуникационните кризи се дължи на удивителната способност на някои да възприемат и трупат информация, комбинирана с отчайваща неспособност да я обработват. Това вече е започнало да се променя в позитивна посока. Заедно с всичко това ще видим и още по-нарастващо влияние на инфлуенсърите и основно тези, които бързо развиват собствените си канали. Особено ще е видимо това по отношение на микро инфлуенсърите. Това ще промени комуникационните политики на много брандове – вярвам, в позитивна посока.
     
    Новини за това как се справяме с предстоящата екологична катастрофа
    Александър Дурчев, управител на All Channels Communication Group
     
    Надявам се новините, които чуваме тази година, преди всичко да бъдат истински. Бих искал да чета новини за това как се справяме с предстоящата екологична катастрофа.
     
    Очаквам новините за комуникационната индустрия да бъдат свързани с предстоящите успехи на българския комуникационен бранш у нас и чужбина, което ще ни даде необходимото самочувствие да привличаме повече бизнес в България.
     
    Повече новини за научни пробиви в областта на медицината
    Грета Колева – Управляващ директор Proximity Sofia / BBDO Group
     
    Искам догодина да чуем много повече новини за научни пробиви в областта на медицината: лечението на мозъчни и сърдечни заболявания, полимерни мускули, биоимпланти, нанотехнологии. Искам да чуем, че бизнесът не изпитва глад за квалифицирани кадри, че предприемачите са оптимисти.  
     
    Промените, които ще се случат в света на комуникацията, ще са под натиска на Facebook и Google – най-големите конкуренти на глобалните комуникационни компании. Най-вероятно ще видим вълна от обединения и многомилионни преструктурирания. Очаква се догодина 80% от онлайн трафика да е видео. С навлизането на личните гласови асистенти в ежедневието на нашите потребители, ще търсим нови комуникационни форми и канали за контакт с тях. Комуникацията ще става все по-персонализирана.
     
    Ще сме свидетели на надпревара между бизнесите, в това число и ние като работодатели, в  привличането на таланти. Все повече компании се обръщат към нас за изграждане на работодателската им марка, за създаване на програми за мотивация и ангажираност на служители, както и за разработка на стратегия за набиране на служители. Тази тенденция ще се запази и ще расте, защото нуждите на бизнеса от кадри се чуват отвсякъде. 
     
    В нашата агенция винаги сме се позиционирали като консултанти за нашите клиенти, но това е нещо, което компаниите ще търсят все повече от агенциите си – креативно и стратегическо мислене на всички нива – от предизвикателството за бизнеса и компанията, през стратегията и решението, до конкретната реализация и измерване на ефекта от комуникация. Все по-често ще се налага да работим интегрирано, когато създаваме комуникация с всички видове специалисти и агенции, обслужващи бизнеса на дадена компания, за да създаваме ангажиращо съдържание, поднесено в подходящия момент, през най-ефективния канал, до конкретния потребител. 
     
    Очаквам целият комуникационен бизнес да се включи много по-активно в борбата срещу фалшивите новини
    Максим Бехар, управител на M3 Communications Group, Inc.
     
    Става това, което се готви поне от десетина години насам - обединението между реклама, ПР и дигитален бизнес. Има доста дискусии кой от трите бизнеса ще бъде водещ и моето категорично мнение е, че именно ПР ще е лидерът в новата огромна комуникационна формация. Ние правим съдържанието, посланията в социалните медии, както и управляваме кризисните комуникации на клиенти и партньори. Очаквам също така целият комуникационен бизнес да се включи много по-активно в борбата срещу фалшивите новини, защото именно ние крием риска да бъдем тяхни проводници, подръжници, а понякога - и автори. Прозрачноста, етиката и точността трябва да станат „мантри“ и водещи в нашия бизнес и точно ние да даваме добър пример за всички останали бизнеси. Надявам се да видя в България още по-добре работеща пазарна „машина“, още по-обединени и сплотени компании в областа на публичните комуникации и дай Боже никой да не си помисли да променя данъците, които в момента са сериозен двигател за бизнеса.
     
    Имаме нужда да се показват повече положителни примери
    Иванка Кючукова, изпълнителен директор на Havas Group България
     
    Иванка Кючукова, снимка: Юлиян Донов
    Надявам се да видя повече инициативи, които дават добавена стойност, помагат животът ни да стане по-добър и които показват, че обществото ни по достатъчно зрял и цивилизован начин се справя с проблемите си и се развива в правилната посока. Имаме нужда да се показват повече положителни примери, да се отразяват добрите и стойностни социално отговорни инициативи и програми, а не брандове да се споменават само когато има проблем или скандал. Може да звучи идеалистично, но се надявам новините все повече да бъдат пълнокръвни, а не търсене на сензации или информационно замърсяване и отвличане на общественото внимание от наистина важните теми.
     
    В света на комуникациите се откроява тенденция на нарастваща важност на собствените канали, най-вече дигиталните, в това число и социалните. Все повече компании осъзнават необходимостта някой да управлява професионално платформите и профилите им в различни социални мрежи, тъй като директното взаимодействие с крайни клиенти там има нужда от опитен и адекватен подход. Ролята на посредника – медията, отдавна вече не е доминираща, но ще продължи да има своето значение и тежест, тъй като посланията там са минали през някакъв вид филтър на обществен интерес, не са пречупени единствено и само през това какво компанията има да каже за себе си.
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 4 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години