четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4216 прочитания

    Как Facebook и другите социални мрежи влияят на рекламата у нас?

    Мнението си споделят представители на водещи рекламни агенции в страната
    21 януари 2019, 10:11 a+ a- a

    Как Facebook и другите социални мрежи влияят на рекламата? Зададохме този въпрос на представители на водещи рекламни агенции в България. Вижте какво споделиха те:

    Стелиана Колева, снимка: личен архив

    Oтминаха времената, когато клиентите очакваха „и нещо там във Фейсбук“

    Стелиана Колева, директор Обслужване на клиенти в  „Реформа“

    Безвъзвратно отминаха времената, когато клиентите очакваха “и нещо там във Фейсбук”. С 3,600,000 активни потребители у нас това е могъщ медиа канал, при това двупосочен (или по-скоро многопосочен), чрез който брандовете могат реално да разговарят с потребителите си, при това – на достъпни цени.

    Социалните мрежи са отлична платформа за създаване и управление на интегрирани кампании с онлайн и офлайн част.

    Ефективността на социалните мрежи в рекламния контекст e под въпрос

    Желез Атанасов, директор стратегическо планиране в Noble Graphics

    Желез Атанасов, снимка: личен архив

    Преди години социалните мрежи влияеха доста на рекламата. Тогава много марки и експерти виждаха в социалните мрежи новото Ел Дорадо, което да пренареди тотално картата на рекламата – двустранна комуникация с хората, по-бързо и реактивно комуникиране, по-добро таргетиране и тн.

    В последните година-две се видя, че това не се случва точно, както беше прогнозирано. Днес доста марки, агенции и комуникатори поставят под въпрос ефективността на социалните мрежи в рекламния контекст.

    Това не означава, че влиянието на социалните мрежи е по-слабо. Напротив. Просто не е толкова голямо върху рекламата, колкото се прогнозираше. Но когато става въпрос за манипулиране на избори, разпространението на откровени лъжи, запалване на протести и цялостно изостряне на обществения дискурс – да, влиянието на социалните мрежи е голямо. 

    Генерираното от потребители съдържание е новата норма

    Иванка Кючукова, изпълнителен директор на Havas Group България

    Иванка Кючукова, снимка: Юлиян Донов

    Все по-достъпните технологии, постоянните (и все така масово-достъпни) технологични иновации и промяната в потребителското поведение наложиха редица промени в традиционния подход към рекламата. Естествено следствие от тях е пренасочване на потреблението, респективно и вниманието, а с него – и на част от инвестициите, от традиционните към дигиталните медии, в т.ч. разбира се и социалните мрежи. Те са един от най-масовите, бързи и ефективни начини да се засили дигиталното присъствие на марката и да се изгради и поддържа репутацията ѝ ако, разбира се, това се прави умело и добре.

    В социалните канали с минимален бюджет рекламодателите достигат до голяма по обем аудитория, с множество опции за таргетиране. На решението за покупка на даден продукт, особено сред поколенията Y и Z – съответно млади хора от 20 до 36 години и тийнейджъри, все повече влияе това да видят атрактивно съдържание (най-често видео) или мнение/препоръка на влиятелна за тях личност (най-често популярна), за да възприемат бранда зад него по позитивен и ненатрапчив начин.

    Генерираното от потребители съдържание, с всички специфики и нужда от внимание, е новата норма, с която брандовете и желаят да се асоциират, и се стремят на навигират, и активно насърчават. Това се случва обикновено в каналите на брандовете в социалните мрежи – Facebook, Instagram и др. На това се дължи и нарастващият брой инфлуенсъри и колаборациите, които брандовете правят с тях. Освен това, в социалните мрежи потребителите имат възможност директно да взаимодействат с брандовете, за разлика от еднопосочността на традиционната реклама. Такава комуникация е много по-ангажираща и изисква голям ресурс заради персоналния подход във всяка интеракция. 

    Мартин Димитров, снимка: личен архив

    Влиянието им остава високо, но доверието в тях пада

    Мартин Димитров, Creative Director/ Nitram Communications 

    За мен по-любопитна е трансформацията на социалните медии, които работят така, че все по-лесно думата “социална” може да бъде изключена от определението.

    Влиянието им остава високо, но доверието в тях пада. А в момента те започват да работят все повече като чист медиен канал.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 2 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 3 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 9 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 10 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава