четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6598 прочитания

    Стартира учебна програма E-commerce Success в Софийския университет

    Повече за програмата, кой може да се включи и какво ще може в края на обучението, разказва Николай Бакалов - член на УС на Българска е-комерс асоциация
    11 февруари 2019, 20:16 a+ a- a

    Николай Бакалов - член на УС на Българска е-комерс асоциация и Лидер на групата "Бизнес развитие и партньорства"

    За първи път в България Стопанският факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и Българска е-комерс асоциация, стартират учебна програма ”E-commerce Success” с продължителност от два семестъра, която предоставя познания и практически умения за стартиране, маркетиране и устойчиво развитие на електронен бизнес.

    В края на обучението се защитава пред комисия практически курсов проект за електронен магазин в GombaShop. Успешно преминалите ще получат диплом за успешно завършено двусеместриално обучение “E-commerce Success”, издаден от СУ “Св. Климент Охридски”, и сертификат Български е-комерс стандарт (ниво експерт), издаден от Българска е-комерс Асоциация (БЕА). 

    Срещнахме се с Николай Бакалов - член на УС на Българска е-комерс асоциация, за да ни разкаже повече за програмата.

    Г-н Бакалов, от февруари стартира учебна програма E-commerce Success. Към момента има ли подобна програма и защо решихте да я направите съвместно със Софийския университет „Св. Климент Охридски“?
    Подобна програма (два семестъра), толкова детайлна и практически насочена, към момента няма в България и Софийският университет беше логичен избор за партньорството, защото, когато целта е да се даде образование на най-високо ниво, е задължително да си партнираш с най-добрите.

    Към кого е насочена? Необходимо ли е хората да имат поне минимален практически опит и натрупани знания в областта на e-commercere, или желание да се развиват в тази сфера е достатъчно?
    Обучението ”E-commerce Success” е насочено към студенти, предприемачи, които сега стартират или вече са в процес на реализация на собствен проект за онлайн магазин на локалния и международните пазари и служители от компании, които отговарят или ще отговарят за развитието на е-бизнеса на компаниите. Желанието да се развиват е достатъчно като условие, без значение за коя сфера и/или бранш става дума. Наличието на практически опит или знания не е необходимо и няма да има входен тест. Даже бих бил по-краен и бих казал, че наличието на някакви знания в областта би могло да е проблематично, защото е много по-лесно да покажеш и обучиш на добри практики незнаещи, отколкото да убеждаваш „знаещи“, че това, което знаят, всъщност не е точно така.

    Обичайно, когато хората чуят онлайн, правят асоциация с ИТ. Доколко се изисква да имаш познания в ИТ сферата?
    ИТ знания не са необходими. Програмата е така структурирана и модулирана, че да предостави необходимите знания и умения последователно.

    Какво е заложено в програмата на обучението - какви знания и умения ще придобиват?
    Ключовото и уникалното е, че обучението не приключва с присъствието на лекции. Лекциите са само „върхът на айсберга“. Програмата е по утвърдена методология и е разделена на четири модула: Модул I: Основи на е-комерс; Модул II: Стартиране на успешен онлайн магазин; Модул III: Маркетинг планиране и рекламни кампании и Модул IV: Измерване на ефективността на маркетинга.Пълната програма е публикувана на адрес: https://beabg.com/educations/ecommerce-success/
    След втория модул, който е през месец май2, на всички обучаеми ще им бъде предоставен достъп до платформа за изграждане на собствен онлайн магазин, който те да развиват практически на база наученото на лекциите. Ще имат достъп и до набор от продукти, които да маркетират, като през цялото време ще бъдат интерактивно (ФБ група, чат, телефон) консултирани и насочвани от персонален ментор как да развиват магазина си и как да продават по-добре. Държа да подчертая, че персоналният ментор е част от програмата и е калкулирано в цената на обучението.

    В края на обучението какво реално ще могат?
    В края на обучението ще бъдат екипирани с всички необходими знания и умения да развият собствен онлайн бизнес и/или подобрят този, който вече имат.
    Всеки обучаващ се ще трябва да защити пред комисия практически курсов проект  за електронния си магазин. Успешно преминалите ще получат диплом за успешно завършено двусеместриално обучение “E-commerce Success” , издадена от  СУ “Св. Климент Охридски” и сертификат Български Е-комерс стандарт (ниво експерт), издаден от Българска е-комерс асоциация (БЕА).  

    Каква е цената на обучението?
    Обучението е безплатно за студенти на Стопанския факултет към Софийския университет, като местата са ограничени. Цената на обучението е 800 лв. без ДДС, като сме предвидили отстъпки за студенти (50%), 20% за членове на БЕА, БСК и за клиенти на платформата GombaShop.bg. Също така има предвидена квота за лица в неравностойно положение, като обучението ще е безплатно за тях.
    Тук е моментът да спомена, че подготвяме и доста изненади, като тийм билдинги, допълнителни и специализирани семинари и уебинари от топ български и чуждестранни компании, които де факто ще са част от обучението. 

    Кои са преподавателите?
    Лекциите и упражненията ще се водят от утвърдени преподаватели от Софийски университет и над 30 доказали се практикуващи експерти с дългогодишен опит в електронната търговия от компании, с реализирани успешни проекти в България и чужбина, които ще дадат реални практически насоки как да се използват ефективно финансовите и технологични ресурси за проекта.  

    Каква е продължителността на обучението и може ли да се съвместява с работа, или с обучение в университет?
    Обучението е от два семестъра (над 120 часа) и присъствените лекции и упражнения са през уикендите по 4 часа седмично и може да бъде съвместявано. Колкото до практическото обучение, което е изцяло интерактивно под ръководството на ментор, това вече е до персонална възможност и желание.

    Колко човека ще се включат в първата програма и могат ли все още да кандидатстват?
    Предвид, че искаме всеки един от обучаемите да получи персонално внимание и наблягаме на качеството на обучението, местата са изключително малко. Първото обучение е с капацитет до 80 места и все още има възможност за записване. Стартът на обучението ”E-commerce Success“ е 23 февруари 2019. 

    Първата програма стартира съвсем скоро. Има ли интерес и доколко тази сфера е привлекателна за младите хора в България?
    Електронната търговия и дигитализацията на търговията на дребно и на едро променят основно сектора, създавайки нови бизнес възможности и модели, нови работни места и нови форми на взаимодействие с потребителите и интересът е огромен, като сферата е особено привлекателна за младите, но за жалост, забелязвам, че сериозността и качеството могат да имат и негативен оттенък, защото някак си през последните години е създадено разбирането, че за 5-10 часа можеш да си получиш „сертификат“ и да се наречеш експерт. Абсурдно е, но е факт.

    Какви възможности дава програмата? Освен да стартират собствен бизнес, как биха могли да се реализират - на какви позиции и в какъв тип компании?
    Това да стартират или подобрят текущ онлайн бизнес е една от възможностите. Другата възможност пред обучаващите се е да покажат и докажат желанието, усета, иновативността и проактивното си мислене. Съорганизатори на обучението са БЕА и БСК, които са и ще бъдат в течение с хода на обучението, а именно там са всички потенциални работодатели, които смея да твърдя, че имат огромна нужда от качествени и обучени правилно кадри. Също така обмисляме идеята да учредим и стипендия за най-добрите студенти.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 4 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 5 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 7 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 9 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк