петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3404 прочитания

    Личното участие на лидера е ключът към създаването на лоялност

    За изграждането на силна и позитивна организационна култура вижте какво споделя бизнес консултантът с 25-годишен опит Олег Коновалов
    14 февруари 2019, 10:36 a+ a- a

    Лоялността никога не е даром, не бива да се приема за даденост, а за постижение. Практичното измерение на това е, че лоялният служител се представя 1.6 пъти по-добре от нелоялния, разказва ни Олег Коновалов. Той е бизнес консултант с 25 години опит и e автор на няколко книги. Последната от тях е  „Корпоративната суперсила: Как да създадете печеливша култура за Вашия бизнес“ и се нарежда на 160-о място по продажби от общо 1200 издания в Amazon в категория Мениджмънт и лидерство.

    Свързахме се с Олег Коновалов по повод предстояща негова визита в България през месец март, когато заедно със Strategy+ Business Lab планира да организира Мастърклас. Ето какво сподели той пред екипа на Economy.bg:

    Г-н Коновалов, имате над 25 години опит като бизнес консултант. Коя е най-често допусканата от компаниите грешка по отношение изграждането и поддържането на организационна култура?
    Най-често срещаната грешка е, че лидерите очакват организационната култура да се развие от само себе си, без тяхното пряко участие. Много често културата се пренебрегва и нейното управление се нарежда сред последните приоритети на организацията, а това спъва успеха. Може да сравним организационната култура с една придирчива дама. Ако към нея не проявяваме необходимото внимание, тя ще си отмъсти чрез резултатите и ангажираността на нашите таланти. Обратно, ако полагаме грижи, тя ще ни възнагради - ефективността в компанията може да се повиши с до 300%. Не си ли си струва това усилието?

    Според Вас защо се получава така?
    Причината за тази фатална грешка е проста. Лидерите не са съвсем наясно как да култивират силна, позитивна култура в контекста на модерния бизнес, неговите роли и функции. Все още на места битува старото разбиране, наложило се през Индустриалната ера, че културата не е важна. Стари грешки, които продължаваме да повтаряме отново и отново и които ни струват скъпо. Опитваме се да решим днешните проблеми с подходи, които са довели до тяхната поява.

    Кой е най-необикновеният проблем, който сте помогнали на бизнес да идентифицира и реши?
    Най-необикновеният случай, по който съм работил, бе с една Европейска компания с два огромни проблема. Първият – целенасочено развитие на изкуствена култура -  култура на подправени доклади за ангажираността на служителите и множество правила, за които се твърдеше, че са корпоративни ценности. Хората бяха просто изтощени. Резултатът бе: никаква надежда за положителна промяна и светло бъдеще, нулево доверие и никаква екипна работа. Вторият проблем бе, че компанията, която е производител, беше изместила фокуса си от производство към финансови операции. Все едно да карате риба да се катери по дърво. Важно беше компанията да се промени - да се преразгледат стратегическите цели и непосредствените задачи, да се излекува културата,  да бъде възстановено ефективното използване на ресурси. Тази задача отне доста време, но ми донесе и голямо вътрешно удовлетворение. Най-голямата награда е да видиш благодарността по лицата на лидерите и служителите.

    Във Вашата книга „Корпоративната суперсила: Как да създадете печеливша култура за Вашия бизнес“ определяте лоялността като един от ключовите фактори за поддържане на позитивна организационна култура. Защо лоялността е толкова важна?
    Лоялност е да бъдете отдадени на компания, когато е ясно, че има проблеми и негативи. Лоялността е не просто да изпитвате съчувствие, но и да полагате усилие. Лоялността никога не е даром, не бива да се приема за даденост, а за постижение. Практичното измерение на това е, че лоялният служител се представя 1.6 пъти по-добре от нелоялния. Причината е, че лоялният намира по-дълбок смисъл във връзката си с компанията и това се превръща в един от най-важните фактори за ангажираност на служителите. Лоялните хора не са просто зрители, те правят за компанията каквото е необходимо. Те считат клиентите за най-ценния актив на компанията и с охота полагат грижа за тях. В този смисъл лоялните служители допринасят за пазарния потенциал и влиянието на компанията
     
    Как може един лидер успешно да  изгради лоялност у своите служители? Трябва ли подходът да се промени спрямо размера на организацията?
    Лидерите, които искат да изградят лоялност у своите служители, трябва да вземат под внимание много фактори. Но ще се спра на двата най-важни – грижата за хората и личното участие. Хората имат нужда от помощта на своите компании, за да се развият и заблестят в най-добрата си светлина като личности и професионалисти. Лидерите трябва да им помагат да бъдат успешни. Това е едно от най-важните задължения на съвременните лидери. При всички случаи личното участие на лидера е най-важният фактор за създаването на лоялност. Този подход не се различава спрямо размера на организацията. Без значение дали работят в малка или голяма организация, хората искат да се чувстват част от нещо значимо и същевременно работното им място да бъде уютно, а атмосферата – приятелска.
     
    Обикновено в стартъпите хората имат по-малко яснота относно бъдещото развитие на компанията. Влияе ли това върху лоялността на талантите?
    Бизнесът винаги е пълен с несигурност, но стартъп компаниите са в една идея по-неизгодна позиция. Успехът изглежда много несигурен, докато не бъде постигнат. Все пак има решение. Успехът зависи от това компанията да има ясна визия и цели от самото начало и да не губи фокус. Никой не би повярвал, че компания без визия, цели и фокус, би била успешна. Визията има две измерения – продукта, който решава клиентски проблем, и културата, която прави служителите и клиентите щастливи. Така че, да имате визия за организационната култура е задължително. Да стартирате компания без идея каква култура искате да изградите е като да строите кораб, без да знаете кой и за какво ще го използва. Но ето какъв е проблемът при повечето стартъпи – те се фокусират изцяло върху продукта и забравят за културата. Този подход е попречил на много обещаващи идеи да бъдат реализирани в своя пълен потенциал.
     
    Партнирате си със Strategy+ Business Lab, като планирате съвместно събитие в България. Какво очаквате хората да научат по време на това събитие, независимо на какъв формат ще се спрете окончателно?
    Много съм щастлив, че за партньор имам такъв ентусиаст и професионалист като Силвия Павлова и нейната компания Strategy+Business Lab. Нашият екип се стреми да допринесе за успеха на лидери и предприемачи – да им даде практическо познание, което да могат да приложат в своите компании още на следващия ден; да осъзнаят напълно своите конкурентни предимства и да мобилизират всички ресурси, с които разполагат. С други думи целта ни е да помогнем на бизнесите да направят огромна крачка напред.
     
     
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 2 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 18 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 18 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 19 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 1 ден
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство