четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3818 прочитания

    Какво да очакваме на майската конференция на Българската асоциация за управление на хора?

    Кои са основните теми, които ще дискутират HR професионалисти и мениджъри от различни области от 30 до 31 май в Боровец, разказва Миглена Узунова-Цекова – председател на УС на БАУХ
    10 април 2019, 11:54 a+ a- a

    Традиционната майска конференция на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) тази година ще се проведе на 30 и 31 май в Боровец. Тазгодишното събитие е под надслов Активиране на ресурсите на пазара на труда

    Потърсихме Миглена Узунова-Цекова – председател на УС на БАУХ, за да ни разкаже кои са основните теми, които ще дискутират HR професионалисти и мениджъри от различни области по време на конференцията, и какви други нови моменти са предвидени в програмата. Ето какво сподели тя:   

    Наближава традиционната майска конференция на БАУХ. Какво да очакваме тази година?
    Да, наближава едно от най-емблематичните събития за HR общността в България! Майската конференция е мястото, където се събират HR професионалистите, за да споделят опит, научени уроци, нови подходи в начина, по който подкрепят бизнеса. Международната конференция на Българска асоциация за управление на хора ще се проведе на 30 и 31 май в Боровец. Амбицията ни тази година е да споделим не само успешните практики, но предизвикателствата пред мениджърите, като намерим решенията заедно – как и къде да открием правилните хора за нашия бизнес; как да отключим техните умения и потенциал, в полза на организацията и екипа; как да си отгледаме“ таланти и кои са скритите“ ресурси на пазара на труда, които стават все по-актуални.  

    Кои са основните теми, които са включени в програмата?
    Вече споменах акцентите, но ето и детайли. Ще стартираме с дискусионни панели, които ще дадат възможност на участниците да споделят своята експертиза и опит, както и да взаимодействат със свои колеги по няколко основни теми - новите роли на HR-а и регионалните специфики, иновативни канали за привличане на служители, поверителност и защита на личните данни и административни предизвикателства на пазара на труда. Ще въвлечем участниците в панелни дискусии по актуални теми, свързани с наемането на чужденци, възможностите на временната заетост, прилагането на гъвкаво работно време и дигитализирането на взаимоотношенията между работодател и служител. 

    Специален гост на конференцията ще бъде Том Хаак, директор на HR Trend Institute, един от водещите в глобален мащаб HR професионалисти, познат като човекът, който предвижда бъдещето на професията ни. Той ще говори за три основни тенденции, върху които трябва да се фокусираме, за да сме актуални за новата среда на работа и ще очертае необходимите промени в HR функцията, HR професионалистите, HR организацията. 

    За особеностите на българския пазар на труда и скрития потенциал на работна ръка в страната ни, както и кои са предизвикателствата пред законодателството, бизнеса и администрацията за справяне с проблема, ще говори Иван Нейков, директор на Балканския институт по труда и социалната политика и бивш социален министър. А Лъчезар Богданов от Industry Watch ще сподели данни, които формират спецификите на пазара у нас, за да проследим тенденциите и очакваните промени.

    В хода на програмата професионалисти от бизнеса, анализатори и експерти от държавната администрация ще представят своите практики и ще обменят мнения, за да можем заедно да намерим решения за прилагането на законодателството в услуга на бизнеса и да бъдем по-успешни като ефективно „активираме ресурсите на пазара на труда“.

    Конференциите на Асоциацията са място за среща на HR професионалистите от цялата страна. Колко хора типично посещават майската конференция? Колко очаквате сега?
    Стотици. Броят на участниците се определя от темите, върху които акцентираме. Вече 18 години успяваме да намерим правилните теми, което определя и високия интерес от страна на участниците. Майската конференция е и времето, и мястото, където HR професионалисти, мениджъри на екипи и управляващи директори се запознават, за да продължат да поддържат работни взаимоотношения и впоследствие като споделят личен опит и изпитани практики в управлението на хора в организациите си. Създаването и поддържането на професионална мрежа от контакти е в основните приоритети на Асоциацията.

    Има ли интерес към събитието от младите HR специалисти, които сега навлизат в професията?
    Определено, да. Както всяка година, и сега осигуряваме специални квоти за безплатно участие за студенти, изучаващи управление на човешките ресурси, като вярваме, че така приобщаваме младите хора към нашата общност още в началото на техния професионален път и им даваме възможност да се запознаят с актуалните теми и предизвикателства пред бизнеса, както и да направят контакти с потенциални бъдещи работодатели. Предлагаме безплатно участие и на колеги от НПО сектора, които разпознаваме като приятели и съмишленици и с които работим по съвместни проекти със споделени каузи.

    Освен конферентната програмата, Асоциацията винаги отделя внимание и за неформална част – забавленията и нетуъркинга. Какво сте подготвили тази година?
    Нека бъде изненада, но ще използвам възможността да благодаря на jobs.bg, които за пореден път ни подкрепиха в реализацията й! Партньорството ни е важно за успеха на не един от нашите проекти.

    На база впечатленията ви от минали години, какво е най-ценно за HR професионалистите, които посещават майската конференция?
    Взаимодействието с колеги, споделянето на практики, успехи и неуспехи, начини на работа; новите познанства и усещането за общност, което общите преживявания дават. 

    Очакваме ви – регистрирайте се, за да бъдем заедно!

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 31 минути
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 17 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 17 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 17 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 18 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 20 часа