понеделник, 14 октомври 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3429 прочитания

    Мартин Попов: Краткосрочното партньорство с инфлуенсъри не дава добри резултати

    За използването на популярни в интернет личности вижте какво сподели управителят на агенция Interactive Share пред Economy.bg
    28 май 2019, 15:45 a+ a- a

    В глобален план все повече брандове използват популярни личности в интернет, т.нар. инфлуенсъри, за да достигнат до своята аудитория. Доколко популярен е този маркетингов инструмент в България, доверяват ли му се хората и кои са най-често срещаните грешки при използването му? С тези въпроси се обърнахме към Мартин Попов, управляващ партньор в агенция Interactive Share по повод участието му като лектор в MarkeThinX CONF 2019. Ето какво сподели той пред екипа на Economy.bg:

    Как бихте обяснили какво е „инфлуенсър“ на едно дете?
    Естествено зависи от случая, но като цяло бих обяснил на едно дете, че „инфлуенсър“ е известна личност в интернет пространството. Също така бих дал сравнение, например между инфлуенсър и учител. Защото учителят също е човек, който може да ти повлияе по някакъв начин. За съжаление, в България невинаги ги възприемаме по този начин. Определено бих казал, че това е популярна личност, която свети като звезда в интернет пространството.

    Кога един човек се превръща в инфлуенсър? Има ли разлика между известна личност и инфлуенсър и ако да, каква е тя?
    Известна личност и инфлуенсър са две различни неща. Няма пречка обаче една известна личност да бъде и инфлуенсър. Примерно в България Николета Лозанова е известна личност, не е инфлуенсър. Тя няма специфични умения в дадено нещо. Докато например Владо Карамазов е известен актьор и е на път да стане инфлуенсър. Инфлуенсър е човек, който е придобил своята популярност в интернет вследствие на своята активност онлайн. Докато известните личности са популярни в цялото публично пространство. Те може да са придобили своята популярност в други канали, например телевизия. Освен това инфлуенсърът е добър в една конкретна област, ниша. Например фитнес или коли. Някои хора са едновременно и известни личности, и инфлуенсъри, други - само едно от двете. Наум Шопов, да речем, е пример за микс между двете. Той е инфлуенсър в областта на автомобилите, но е и известен актьор. За да се превърне човек в инфлуенсър, са необходими време, постоянство и конкретни тематики. Човек трябва дълго време трябва да присъства и да дава добавена стойност в социалните канали, за да може хората да го следят и когато сподели нещо, те да си кажат: „Аз този човек го харесвам и го следя. Може би казва нещо важно и ще го проверя“. 

    Доколко се доверяват потребителите в България на информацията, споделена от инфлуенсъри?
    Мисля, че резултатите от едно скорошно проучване показаха, че 30% от интернет потребителите в България се повлияват от инфлуенсъри. Според мен това ще бъде дългосрочна тенденция. Хората купуват от други хора, със сигурност се доверяват повече на някого, когото познават, и искат да свързват компаниите с конкретни лица.

    За постигането на какви маркетингови цели според Вас е подходящо използването на инфлуенсъри? За какви не е?
    За представянето на нови продукти са подходящи както инфлуенсъри, така и известни личности. Например Николета Лозанова срещу 7-8 хил. лв. може да достигне през двата си акаунта в Instagram до близо 800 хил. души. Също инфлуенсърите са подходящи за комуникиране на ползите от даден продукт. Не бих ги използвал за промоции.

    Кой е любимият Ви похват при използването на инфлуенсъри (ревюта, предизвикателства, кодове за отстъпки, раздаване на подаръци и т.н.) и защо?
    Ревютата според мен са един от най-добрите похвати. Раздаване на подаръци – също. Кодове за отстъпки също е опция. Доста хора ползват този похват, може би не е лоша идея. На този етап нашата агенция не го е прилагала и не мога да споделя поглед отвътре върху спецификите. Последното, което бихме организирали с инфлуенсъри, е предизвикателство. По-скоро инфлуенсърите си правят предизвикателства помежду си. Може да се тества, но зависи много от продуктовите специфики. Трудно хора на по 30-40 години ще откликнат на предизвикателства. Това може да е добър похват за аудитория от хора на по 15-20 години.

    Можете ли да посочите няколко често прилагани практики при работата с инфлуенсъри в България, които според Вас не дават добри резултати?
    Както често казвам, един инфлуенсър трябва да се използва многократни. Не един път. Много често това, което виждам в социалните канали, е използването в една кампания на четирима инфлуенсъри по един път. Тяхното послание отива в небитието. За да има смисъл да се работи с инфлуенсъри, трябват поне между 3 и 6 месеца. Инфлуенсърът трябва да поства за съответния продукт поне по няколко пъти на месец – как го ползва, какви са неговите ползи и т.н. Не знам дали знаете, но един пост в Instagram се вижда 24 часа, а този във Facebook -  3 часа. Три часа и после изчезва от Newsfeed-а. Краткосрочното партньорство с инфлуенсъри не дава добри резултати. Дългосрочно партньорство – да, когато вашият продукт влезе в живота на инфлуенсъра и той комуникира това. Много често се пращат продукти на различни хора, слагат се неадекватни снимки, или пък инфлуенсърът въобще не е подходящ за съответния бранд. Затова трябва да се внимава с какви инфлуенсъри се работи. 

    Как очаквате да се развие използването на инфлуенсъри като маркетинг инструмент в България през следващите 5 години?
    Само нагоре. Все повече ще се използва този подход. Тепърва се усетиха някои рекламодатели. Тепърва инфлуенсърите се развиват в България, но ви гарантирам, че след 5 години в пъти повече пари ще се изразходват от рекламодателите към инфлуенсърите. И дори голяма част от тях ще прескачат рекламните агенции. Това вече се случва. Много брандове директно работят с инфлуенсърите. Естествено, когато говорим за по-големи кампании, една част от комуникацията минава през рекламни агенции.

    Вие сте един от лекторите на MarkeThinX CONF 2019. Какво могат да очакват да научат хората от Вас по време на презентацията Ви „Практически стратегии за маркетинг микса в социалните мрежи“?
    На конференцията хората могат да очакват няколко неща. Аз ще споделя за четирите основни мрежи, ще разкажа какви функционалности имат, как могат да бъдат използвани и аз как ги използвам. Ще разкажа повече за „екстрите“, които може да ползвате в социалните мрежи, за да промотирате себе си, компанията си, продуктите си, бизнеса си.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    11 октомври 2019, 16:02
    Туск: Има лъч надежда за споразумение за Брекзит
    Разговорите продължават, подчерта председателят на Европейския съвет
    11 октомври 2019, 11:34
    Борисов откри нов участък от АМ "Хемус"
    Бъдещето на Северна България е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна, подчерта премиерът
    11 октомври 2019, 10:49
    ЕС предупреди, че"враждебни" държави представляват риск за 5G мрежите
    За най-опасни се смятат държави, които не са членки на ЕС, или субекти, ползващи се с държавна подкрепа. При тях вероятността да атакуват 5G мрежи е най-голяма, се посочва в доклад на ЕС
    11 октомври 2019, 09:57
    Евродепутатите призоваха за по-строги мерки срещу руската дезинформация
    ЕП поиска и законодателство за предотвратяване на хибридните заплахи