вторник, 16 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4074 прочитания

    Матео Форте: Бъдещето на дроновете е в леките автономни модели

    За предизвикателствата при стартиране на компания в бранша, нуждата от маркетинг познания и тенденциите на пазара, вижте какво сподели съоснователят на ADPM Drones
    03 юни 2019, 09:06 a+ a- a

    Пазарът на дронове ще достигне 100 млрд. щ.д. до 2020, прогнозират от Goldman Sachs. Само отбранителният сектор се очаква да похарчи близо 70 млрд. щ.д. за дронове между 2016 и 2020. Следващият по големина сегмент е потребителският, но според анализатори с най-голям потенциал за ръст са строителният (тук попадат инспекции, поддръжка, наблюдение и картографиране) и селскостопанският (дронове дават възможност за облекчаване на много от процесите).

    Как изглежда пазарът през погледа на по-малките играчи? По време на конференцията Markethinx 2019 се срещнахме с Матео Форте. Той е предприемач и специалист по маркетинг в социалните мрежи. Работи в рекламната агенция Be Loud, a през 2013 съосновава италианския стартъп ADPM Drones. Компанията се е специализирала в предлагането на олекотени модели с тегло под 300 грама.

    Ето какво сподели Матео Форте пред екипа на Economy.bg:

    Кога за първи път видяхте дрон и какво си помислихте в този момент?
    За първи път видях дрон тъкмо когато се запознах с един от съоснователите на компанията. Организирах музикално събитие. Той дойде и предложи да заснемем видео с дрон, а аз казах „Супер, нека го направим“. Така се срещнахме.

    Коя година се случи това?
    2012, а през 2013 основахме компанията.

    Как изглеждаше бизнесът Ви в началото, какви бяха първите стъпки, които предприехте?
    В началото фокусът ни беше дизайн на прототипи и анализ на пазара. След това се срещнахме с първите си инвеститори и започнахме да се разрастваме по-бързо.

    Кои бяха главните предизвикателства в началото?
    В Италия по онова време стартъп екосистемата не беше особено развита. Не знаехме към кого да се обърнем за съвет, пари и подобни неща. Но с годините имахме възможност да допринесем за изграждането на тази екосистема и впоследствие да се възползваме от нея.

    Работите и в рекламна агенция. Как опитът там Ви помага в ролята на CEO?
    Маркетингът е един от основните стълбове на всеки бизнес. Мисля, че задълбочените познания по маркетинг ми помагат при вземането на решения и в други сфери.

    За предизвикателствата при стартиране на компания, предлагаща дронове, нуждата от маркетинг познания и тенденциите на пазара, вижте какво сподели съоснователят на ADPM Drones

    Мислите ли, че наличието на опит или задълбочени познания в сферата на маркетинга е задължително за предприемачите в наши дни?
    Като предприемач трябва да имате поне някакви минимални познания по всички основни области, които управлявате, а маркетингът определено е една от тях. Така че, да.

    Работили сте с Ватикана, бихте ли ни разказали повече за този проект?
    Съвместно с друга по-голяма агенция организирахме мащабно спортно събитие в Рим. Фокусът ни беше видеото.

    Специализирали сте се в предлагането на дронове с тегло под 300 грама. Защо се спряхте на тази ниша?
    За да управлявате дрон, трябва да бъдете лицензиран пилот и да разполагате с разрешително и оторизация на полета. Но ако дронът е под 300 грама, няма нужда от цялата тази бюрокрация. Видяхме, че клиентите не искат да минават през целия този процес и решихме да се позиционираме като производител на дронове с ниско тегло.
     
    Какъв е подходът Ви към регулациите?
    Ако регулациите са смислени, просто трябва да ги разберете и може би да помогнете на институциите, за да направите така, че регулациите да работят по най-добрия начин за вас и за другите хора, Лобирането е основополагаща част от всеки бизнес, чувствителен към регулации.
     
    Кой е най-ценният урок, който сте научили на база опита си досега?
    Едно простичко правило. Ако не знаете какъв избор да направите, направете този, който Ви кара да се чувствате горди.
     
    Как изглежда бъдещето на дроновете според Вас?
    Не само заради регулациите, но и заради технологичните ограничения не виждаме много дронове наоколо. Мисля, че през следващите 3 до 5 години автономните леки дронове ще донесат много успех на индустрията. Затова и се фокусираме върху тях.
     
    Мислите ли, че те ще бъдат толкова често срещани, колкото са гълъбите в наши дни?
    Надявам се, че ще има повече дронове и по-малко гълъби.
     
    А какви нови функционалности и приложения очаквате да видим при дроновете  през следващите 3 до 5 години?
    Мисля, че най-интересни ще бъдат сегментите на охранителното наблюдение и инспектирането на производствени предприятия. Не очаквам голям ръст в потребителския сегмент.
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 25 минути
    В София ще се състои кръгла маса за електронната търговия в ЕС
    „Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“ ще се проведе на 29 април
    преди 1 час
    Двуцифрен ръст в ползването на услугата Executive Search у нас през 2023 спрямо 2020 
    Транспорт и логистика е секторът с най-голям ръст в ползването на директното търсене за мениджърски позиции, според анализа на БЕСА
    преди 2 часа
    БАКБ придобива Токуда банк
    Очаква се регулаторно одобрение на сделката
    преди 5 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ
    преди 6 часа
    OpenAI навлиза в Азия
    Първият офис в региона е в Япония
    преди 7 часа