сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7438 прочитания

    IT JOBS in BG: Content Marketing Expert

    Какви умения са необходими и какви са отговорностите разказва Катерина Костадинова - Content Marketing Expert в СофтУни
    17 октомври 2019, 10:47 a+ a- a

    Дигиталният маркетинг играе главна роля във всеки успешен бизнес в 21 век, а съдържанието е неделим и ключов елемент от него. Качественият „контент“ има силата да ангажира аудиторията, създавайки емоция, преживяване, разказвайки история. Той е този компонент, който създава положителната реакция у потребителите и чрез него те се превръщат в лоялни читатели и клиенти. 

    Краткото съдържание, т.н. „copy”, на свой ред играе не по-малко важна роля за бизнеса. Чрез него се създават кратките текстове за реклами и рекламни кампании, за публикации в социалните мрежи, описания на продуктите, услугите и др. Да умееш да синтезираш най-важното в няколко изречения невинаги е най-лесната задача на света. Както за дългото съдържание, така и за копито, се изискват творчество и умение за предаване на емоционален елемент по синтезиран и атрактивен, интригуващ начин. 

    Катерина Костадинова е Content Marketing Expert в СофтУни, а със съдържание се занимава от близо 6 години. Работила е по различни проекти и има богат опит както с копирайтинг, така и с писане на дълги и влиятелни текстове, и изготвяне на цялостни концепции за управление на съдържание и маркетинг кампании. Тя ще ни разкаже за професията „Content & Copywriting specialist” – какви умения са необходими, отговорностите и какво възнаграждение може да очакваме на тази позиция.

    Какви са основните изисквания, за да стартираш професия като Content & Copywriting Specialist
    Необходимите умения, които се очакват от всеки добър създател на съдържание, биха могли да се разграничат в няколко категории.
    Цялостни познания в сферата на дигиталния маркетинг. Добре е всеки копирайтър или контент специалист да притежава фундаментални познания по дигитален маркетинг – потребителската пътека и фунията на продажбите, разнообразните маркетинг канали, създаването и управлението на маркетинг кампании и концепции. Той може да се превърне в част от всеки един от споменатите маркетинг елементи/етапи, тъй като съдържанието присъства във всеки от тях.
    Творческо мислене и доза талант. Писането е не само умение – то може да бъде определено като талант. За да го превърнеш в своя основна професия е необходимо да ти доставя удоволствие. Това е така, тъй като създателят на съдържание пише непрекъснато, по разнообразни направления и теми, за различни канали/страници/брандове. Ако писането, само по себе си, не ви доставя удоволствие, подобна работа би била натоварваща. Хубавото е, че при наличието на необходимата доза талант, умението за писане на увлекателни, професионални, PR и всякакви други текстове се придобива с преминаване на обучение, каквото имаме в СофтУни например.
    Адаптивност и отворено самосъзнание. Както споменах, Content & Copywriting специалистът създава разнообразно съдържание. Промени в концепциите, продуктите/услугите и аудиторията могат да настъпят както при смяна на местоработата, така и в рамките на една единствена компания. Поради тази причина е необходимо специалистът да притежава отворено самосъзнание и адаптивност, с които да може да напасне таланта и уменията си към всяка една идея на бизнеса.

    Какви са отговорностите на специалиста по съдържание?
    Създателят на съдържание може да има разнообразни отговорности. Ако тепърва стартирате в сферата, е възможно да се сблъскате с работа върху по-малки проекти, като писане на кратки, технически текстове, работа по съдържанието само за определена платформа и т.н. По-високите нива в професионалния спектър могат да включват управление на цялостното съдържание, изготвяне на стратегии и план за работа, редакторски задължения, дори управление на стажанти или екипи. 

    Какви са перспективите за тази професия в България?
    Дигиталният маркетинг е „hot topic” за бизнеса по цял свят и е ключов за успеха на почти всяка съвременна компания. Съдържанието пък е абсолютно неразделна част от него, а най-хубавото е, че процесът по създаване на съдържание трудно би могъл да бъде автоматизиран, затова Content & Copywriting специалистите ще продължават да бъдат търсени и ценени като кадри.

    Какво е възнаграждението на един Content & Copywriting specialist?
    Възнаграждението и тук, както в повечето професионални сфери, зависи до голяма степен от опита и образованието на конкретния кадър. Всеки добър копирайтър и създател на съдържание притежава портфолио от статии, с увеличаването и разрастването на което расте и заплатата. Смятам, че тепърва търсенето на специалисти по съдържание ще се повишава все повече, така че и заплатите ще растат пропорционално на това, но дори към момента сферата е доста добре платена.

    Вижте още:
    IT JOBS in BG: Програмист
    IT JOBS in BG: Експерт по дигитален маркетинг
    IT JOBS in BG: SEO специалист
    IT JOBS in BG: Email Marketing експерт
    IT JOBS in BG: Python Developer
    IT JOBS in BG: Графичен дизайнер/Уеб дизайнер 
    IT JOBS in BG: Експерт по дигитален маркетинг
    IT JOBS in BG: Java Developer
    IT JOBS in BG: Blockchain developer
    IT JOBS in BG: C# Developer
    IT JOBS in BG: PHP Developer 
    IT JOBS in BG: JavaScript Developer

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 5 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 5 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 6 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 7 часа
    преди 10 часа