петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4236 прочитания

    „Базарът на професиите“ показва на децата защо е важно да се трудят

    С над 40 професии се запознаха деца и младежи на възраст от 8 до 16 години по време тазгодишното издание на инициативата
    25 ноември 2019, 15:43 a+ a- a

    Вижте видео от атмосферата на събитието

    С над 40 професии се запознаха деца и младежи на възраст от 8 до 16 години по време петото издание на инициативата „Базар на професиите”, което се проведе в София Тех Парк на 22 и 23 ноември 2019. Организатор на форума е Българската мрежа на Глобалния договор на ООН (БМГД), а целта на мащабното събитие е да даде възможност на младите хора да се ориентират в своето кариерно бъдеще много преди да са изправени пред този житейски избор.

    Петото издание на уникалната за страната инициатива привлече близо 2000 посетители - ученици, учители и родители, 20 организации и над 40 лектори.

    Всички щандове в рамките на Базара предоставяха възможност на бъдещите професионалисти да усетят от първо лице спецификата на конкретната работа. Децата можеха сами да идентифицират и предотвратят кибератака на щанда на „ТехноЛогика”, да управляват роботизирана ръка на щанда на „Фесто производство”, да направят химически опит на щанда на „Софарма”, да построят газова инсталация на щанда на „Овергаз” и дори да накарат анимиран динозавър да оживее на щанда на „Хаос Груп”. 

    „Голяма част от професиите представиха компаниите, които са част от БМГД. Но освен традиционните професии, свързани с инженерни дейности, химия, металургия, ИТ и т.н., допълнихме палитрата с различни дейности, като спорт, музика, култура, книги и т.н.”, обясни пред Economy.bg Дарина Георгиева, изпълнителен директор на БМГД на ООН.

    За целта на „Базар на професиите“  

    „Вече пета година организираме „Базар на професиите“ и има все по-голям интерес от училища, учители и родители. Идеята на инициативата е да запознае децата с професиите и да им покаже защо е важно да се трудят. Най-ценното е, че децата успяват да си „напазаруват“ професия от щандовете и лекциите. Те също така имат възможност да се срещнат и да поговорят с различни професионалисти и да разберат какъв е пътят към различните професии. Идват и родители, които искат да подпомогнат децата си в избора на професия, защото нещата се различни отпреди 20-30 години, когато те са били млади. И съответно и те имат нужда да осъвременят своите познания за това какво се случва на пазара на труда“, казва Дарина.

    Най-малките могат да добият своите първи впечатления за професиите, а по-големите да се ориентират какво ще учат и в каква сфера искат да се развиват. „Със сигурност професиите ще се променят. Но за най-малките е важно да имат мотивация и да осъзнаят, че е добре да се трудят, независимо дали някой ден ще изградят собствен бизнес или ще работят за голяма компания. Форумът им помага и да разберат, че това, което учат в училище, един ден ще им трябва и този ден не е толкова далеч“, посочи още Дарина Георгиева. 

    В какви сфери искат да се развиват децата и каква професия са си избрали - вижте анкета с посетители на „Базар на професиите“ ТУК.

    „Базар на професиите” е част от програмата „Гордея се с труда на моите родители” на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. От своето начало над 5200 деца са гостували на работното място на своите родители, а над 8000 други участници са се запознали с различни професии по време на открития годишен Базар на професиите. Отворено е записването за издание 2020, което ще се проведе през ноември идната година. Отговорните компании, които припознават за свои ценностите на инициативата, могат да заявят участие още на този етап.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 48 минути
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 16 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 17 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 18 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 19 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ