Водещи специалисти в комуникациите споделиха вижданията си за промените, които ни чакат тази година
Водещи специалисти в комуникациите споделиха с Economy.bg какво биха искали да видят в новинарските емисии през 2020 година и какви са очакванията им към тяхната професионална сфера.
Ива Григорова, директор PR бизнес, MSL, част от Publicis Groupe България
През 2020 година бих искала да виждаме и чуваме по-стойностно съдържание с добри примери и успехи, които да вдъхновяват младото поколение, за да си поставят цели, да се развиват, да искат да са дейни и да са двигател в обществото.
Бизнесът също трябва да бъде по-отговорен към обществото и ресурсите, които използва. Компаниите трябва да имат и развиват устойчиво дългосрочни проекти в полза на хората и природата, в които обществото да се припознава и да иска да бъде част от тях. Подобни инициативи ще направят компаниите по-отговорни граждани на света и ще въвлекат по-успешно служителите си в мисията и визията си.
Бизнесът трябва да се променя и подобрява структурата и процесите, за да отговаря на търсенето на хората и нуждата на служителите. Милениълите са вече част, а поколението Z започва да навлиза на пазара на труда, което предпоставя за въвеждане на други новости в управлението на човешкия ресурс. Не само заради технологиите и дигиталните решения, но заради начина, по който това поколение възприема случващото се около тях и изгражда лоялност към хора с идентични интереси до техните.
Интересно би било да видим дали световният модел на начина на финансиране на медиите, като спонсорирано съдържание, онлайн абонамент и дарения, би бил работещ у нас. Със сигурност потенциал за развитие на журналистиката ще са дигиталните платформи и инструменти, които допринасят за създаване на автентично съдържание, базирано на факти.
Любомир Аламанов, управляващ партньор в SiteMedia Consultancy
Очаквам бурно развитие на комуникациите през 2020 г. От една страна, хората стават все по-активни и все по-изискващи. Политици, общественици, а и компаниите трябва да търсят директни пътища за комуникация, директна връзка със своите общности. Community Branding и Citizens Communication Management стават все по-обикновени всекидневни услуги, които всяка организация трябва да поддържа на ежедневна база.
Общностите ще играят все по-важна роля във всеки един аспект от обществения живот. От друга страна, след новата дефиниция за ПР-а от страна на ИПРА трябва да последват много промени. Като например промяна в структурата и методиката за преподаване на комуникации в университетите. ПР трябва да бъде разделен от журналистиката, вече нямат почти нищо общо.
Принципите на модерните комуникации трябва да се учат като част от управленските функции. И програмите да се променят съответно. Иначе студентите само ще си губят времето. Всички организации, особено държавните институции, е добре да разберат, че светът се е променил. И че вече даже липсата на информация може да предизвика кризи. Комуникациите ще стават все по-важни през 2020 г.
Красимира Христоскова, директор Стратегически комуникации, APRA Porter Novelli
Въпреки че помним най-много отрицателните, винаги искаме да чуваме положителни новини. Искаме да виждаме повече културни събития, искаме хората да са любопитни, да знаят и отстояват правата си, да търсят справедливост. Искаме да чуваме за вдъхновяващи постижения и достойни примери от хора и компании. Иска ни се да може все повече хора да виждат смисъл и резултати от личните си действия и да увличат и други за своите каузи.
Хубаво е да се дава повече гласност на компании, които чрез своите инициативи подобряват качеството на живот на хората – като кампании за балансирано хранене и активен начин на живот, за грижа и опазване на околната среда, кампании, в които научаваме как да бъдем по-разумни, по-образовани и по-толерантни.
Светлана Савова, управляващ партньор във V+O Communication
Очаквам да има повече истински новини. Искам да има резултат от социалния и обществен протест и той да доведе до промяна в стратегия на политики, а не краткотрайни, гръмогласни, но кухи тактики. Да се говори за открития и технологии, които променят начина, по който се развива човечеството. Очаквам истинските визионери и лидери да вземат превес в новинарските емисии и да напишат по-светла страница в историята. Всеки от нас има роля в това и има участие. А това значи отговорност.
Мария Гергова - Бенгтссон, управляващ директор и основател на United Partners
През 2020 очаквам да видя нови пробиви и открития, които ще подобрят живота и качеството на живот на хората. Комуникационната индустрия все повече ще търси и намира технологични решения. Очаквам да видя повече креативна и творческа енергия у хората, в резултат на автоматизиране на не толкова вълнуващи и по-скоро скучни дейности. Очаквам да има повече поводи за усмивки и повече добри новини.