събота, 06 юни 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1878 прочитания

    Новините, които искаме да видим през 2020

    Водещи специалисти в комуникациите споделиха вижданията си за промените, които ни чакат тази година
    06 януари 2020, 11:29 a+ a- a

    Водещи специалисти в комуникациите споделиха с Economy.bg какво биха искали да видят в новинарските емисии през 2020 година и какви са очакванията им към тяхната професионална сфера.

    Ива Григорова, директор PR бизнес, MSL, част от Publicis Groupe България
    През 2020 година бих искала да виждаме и чуваме по-стойностно съдържание с добри примери и успехи, които да вдъхновяват младото поколение, за да си поставят цели, да се развиват, да искат да са дейни и да са двигател в обществото.

    Бизнесът също трябва да бъде по-отговорен към обществото и ресурсите, които използва. Компаниите трябва да имат и развиват устойчиво дългосрочни проекти в полза на хората и природата, в които обществото да се припознава и да иска да бъде част от тях. Подобни инициативи ще направят компаниите по-отговорни граждани на света и ще въвлекат по-успешно служителите си в мисията и визията си. 

    Бизнесът трябва да се променя и подобрява структурата и процесите, за да отговаря на търсенето на хората и нуждата на служителите. Милениълите са вече част, а поколението Z започва да навлиза на пазара на труда, което предпоставя за въвеждане на други новости в управлението на човешкия ресурс. Не само заради технологиите и дигиталните решения, но заради начина, по който това поколение възприема случващото се около тях и изгражда лоялност към хора с идентични интереси до техните. 

    Интересно би било да видим дали световният модел на начина на финансиране на медиите, като спонсорирано съдържание, онлайн абонамент и дарения, би бил работещ у нас. Със сигурност потенциал за развитие на журналистиката ще са дигиталните платформи и инструменти, които допринасят за създаване на автентично съдържание, базирано на факти.

    Любомир Аламанов, управляващ партньор в SiteMedia Consultancy
    Очаквам бурно развитие на комуникациите през 2020 г. От една страна, хората стават все по-активни и все по-изискващи. Политици, общественици, а и компаниите трябва да търсят директни пътища за комуникация, директна връзка със своите общности. Community Branding и Citizens Communication Management стават все по-обикновени всекидневни услуги, които всяка организация трябва да поддържа на ежедневна база.

    Общностите ще играят все по-важна роля във всеки един аспект от обществения живот. От друга страна, след новата дефиниция за ПР-а от страна на ИПРА трябва да последват много промени. Като например промяна в структурата и методиката за преподаване на комуникации в университетите. ПР трябва да бъде разделен от журналистиката, вече нямат почти нищо общо.

    Принципите на модерните комуникации трябва да се учат като част от управленските функции. И програмите да се променят съответно. Иначе студентите само ще си губят времето. Всички организации, особено държавните институции, е добре да разберат, че светът се е променил. И че вече даже липсата на информация може да предизвика кризи. Комуникациите ще стават все по-важни през 2020 г.

    Красимира Христоскова, директор Стратегически комуникации, APRA Porter Novelli
    Въпреки че помним най-много отрицателните, винаги искаме да чуваме положителни новини. Искаме да виждаме повече културни събития, искаме хората да са любопитни, да знаят и отстояват правата си, да търсят справедливост. Искаме да чуваме за вдъхновяващи постижения и достойни примери от хора и компании. Иска ни се да може все повече хора да виждат смисъл и резултати от личните си действия и да увличат и други за своите каузи. 

    Хубаво е да се дава повече гласност на компании, които чрез своите инициативи подобряват качеството на живот на хората – като кампании за балансирано хранене и активен начин на живот, за грижа и опазване на околната среда, кампании, в които научаваме как да бъдем по-разумни, по-образовани и по-толерантни. 

    Светлана Савова, управляващ партньор във V+O Communication
    Очаквам да има повече истински новини. Искам да има резултат от социалния и обществен протест и той да доведе до промяна в стратегия на политики, а не краткотрайни, гръмогласни, но кухи тактики. Да се говори за открития и технологии, които променят начина, по който се развива човечеството. Очаквам истинските визионери и лидери да вземат превес в новинарските емисии и да напишат по-светла страница в историята. Всеки от нас има роля в това и има участие. А това значи отговорност.

    Мария Гергова - Бенгтссон, управляващ директор и основател на United Partners
    През 2020 очаквам да видя нови пробиви и открития, които ще подобрят живота и качеството на живот на хората. Комуникационната индустрия все повече ще търси и намира технологични решения. Очаквам да видя повече креативна и творческа енергия у хората, в резултат на автоматизиране на не толкова вълнуващи и по-скоро скучни дейности. Очаквам да има повече поводи за усмивки и повече добри новини.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Съдът потвърди избора на концесионер на летище София
    Консорциум „Соф кънект“ с летищен оператор „Мюнхен“ остава концесионер
    преди 15 часа
    Спад на безработицата в САЩ през май
    Икономиката е добавила 2,5 млн. работни места за месец
    преди 16 часа
    Външните граници на ЕС остават затворени поне до 1 юли
    Повечето държави в ЕС ще премахнат проверките по вътрешните граници до 15 юни, а останалите - до края на месеца
    преди 16 часа
    Проверяваме за фишове за нарушения по пътя електронно
    Агенцията за електронно управление с 2 нови услуги
    преди 16 часа
    СЗО: Пандемията от Covid-19 продължава да се разраства
    Втора вълна на заболяването не е неизбежна, заяви говорител на организацията