четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5317 прочитания

    П. Павлов, T MARKET: Хората пазаруват по-рядко, но им се увеличи кошницата

    Благодарение на кризата си спестихме доста години опознаване и прокарване на услуга, която от дълго време носи удобство в цял свят - Петър Павлов, генерален директор, пред Economy.bg за онлайн магазина на T MARKET
    30 април 2020, 14:35 a+ a- a

    Преди дни T MARKET обяви, че пуска свой онлайн магазин. В условията на криза и извънредната обстановка в страната веригата форсира плановете си за присъствието си като магазин и в мрежата. София и областта са първата крачка на веригата в онлайн продажбите. Следващата дестинация на T MARKET ОНЛАЙН ще е Пловдив.
    T MARKET присъства на българския пазар от 2005, като за 15 години успя да се превърне в една от водещите вериги за хранителни стоки в България. Всяка година мрежата от магазини на компанията интензивно се разраства, а заедно с това се увеличава и броят на разкриваните работни места в страната. Към момента за компанията работят над 2200 служители, превръщайки T MARKET в един от най-големите работодатели в България. Веригата супермаркети е част от литовската MAXIMA GRUPE, която е лидер в търговията с бързооборотни стоки в Прибалтика.

    Как Covid-19 промени начина, по който пазаруваме, има ли все още презапасяване със стоки, как за две седмици се пуска онлайн магазин, кои са били основните предизвикателства по този път, какви стоки ще предлага онлайн магазинът, колко ще струва доставката, устойчив ли ще е интересът към онлайн пазаруването на хранителни стоки, защо България закъсня с предлагането на тази услуга – тези и други въпроси отправихме към Петър Павлов, генерален директор на веригата магазини T MARKET.

    Г-н Павлов, как Covid-19 промени начина, по който пазаруваме?
    Хората започнаха да пазаруват по-рядко, но им се увеличи кошницата. Тоест хората гледат да не правят излишни движения, планират покупките си и пазаруват по-рядко, но повече. Нещата обаче според мен лека-полека започват да се нормализират, защото всички видяха, че мерките за безопасност по магазините са истински и доста сериозни и хората ни се довериха, че са в безопасност при нас.

    Продължават ли хората да се запасяват с продукти?
    Не мисля. Истерията беше на два пика за по няколко дни. А всички презапасили се с пакетирани храни, сега се чудят какво да правят огромните количества леща и боб.

    Има ли недостиг на определени стоки?
    Не, няма.

    Увеличи ли се оборотът ви след обявяване на извънредното положение в страната и с колко?
    Имаше пик на потреблението за няколко дни, след това имаше отдръпване и ако това се разгледа в по-дълъг календарен период, всичко се препокри и реално сме в границите на нормалното.

    Как предпочитат да плащат хората, отчитате ли спад при кешовите разплащания?
    При нас плащанията са в нормални пропорции, както е било винаги. Нямаме коренна промяна в плащанията.

    Какви стоки ще предлага онлайн магазинът ви?
    Към момента предлагаме над 1300 стоки, които са съобразени така, че да покрием всички нужди на хората. Преимущество имат българските продукти. Водещо за нас ще си остане качествени стоки на ниски цени. Цените ни в www.tmarketonline.bg са същите като в магазините ни и това е голямото преимущество пред конкурентите ни на пазара.

    Има ли изискване за минимална стойност на поръчката? Колко струва доставката?
    Минималната стойност за поръчка е 30 лв., а доставката струва 4,99 лв. 

    Колко хора работят при вас и ще се наложи ли с отварянето на онлайн магазина да разширите екипа си?
    Към момента в нашата компания работят близо 2 200 служители, а заради онлайн магазина отваряме нови 30 работни места.

    Съобщихте, че пандемията е ускорила процеса по пускане на онлайн магазин. Кои бяха основните предизвикателства по този път?
    Имахме концепция, която по план трябваше да се осъществи след година. За две седмици успяхме да отговорим на необходимостта на клиентите да пазаруват от дома си. Целият процес беше предизвикателство, именно поради кратките срокове, които сами си поставихме. Най-трудно беше да изясним асортимента и да изчистим бързо всички оперативни модели.

    Защо според Вас пазаруването на хранителни стоки в България се прехвърля толкова бавно към онлайн пространството?
    Защото хората обичат сами да си избират стоките. Все още липсва доверието, че някой друг ще ти подбере качествени зеленчуци, например... Тепърва хората ще разбират колко удобно и сигурно е да се пазарува онлайн.

    Устойчив ли ще бъде интересът към онлайн пазаруването? Как виждате бъдещето му у нас?
    Смятам, че ще бъде устойчив и мисля, че благодарение на кризата ние си спестихме доста години опознаване и прокарване на услуга, която реално носи от доста време на целия свят само удобство и огромна полезност.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 минути
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 27 минути
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки
    преди 55 минути
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 1 час
    преди 2 часа
    ЕК с планове за европейска диплома
    Така ще се насърчи мобилността с учебна цел в рамките на ЕС
    преди 2 часа
    В България има все по-голям интерес към използване на AI в счетоводството
    Счетоводителите се сблъскват със значително увеличаване на документооборота, което изисква по-ефективни методи за обработка и анализ на данните