четвъртък, 01 октомври 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3088 прочитания

    Как ще се променят хотелите?

    Кристиан Руге - генерален мениджър на Кемпински Хотел Гранд Арена, Банско
    19 май 2020, 15:04 a+ a- a

    Кристиан Руге е генерален мениджър на Кемпински Хотел Гранд Арена, Банско от август 2019 година. Той има повече от 26 години стаж в туристическата индустрия с опит, натрупан в Германия, Ню Йорк, Полша, Египет, Китай, Обединените арабски емирства и Саудитска Арабия.

    Свързахме се с г-н Руге, за да ни разкаже какви са промените в туристическия бизнес и в частност хотелското настаняване, свързани с пандемията от коронавирус, как очаква да се промени бизнесът и за колко време? Попитахме също защо е необходимо въвеждането на услугата „Бели ръкавици“ и какво представлява тя.

    Колко от хотелите от веригата са отворени и колко затворени в момента?
    Това число се променя ежедневно, тъй като всяка държава има собствени правила и регулации. По моя оценка около половината от 76-те ни хотела са отворени. Както изглежда, броят им ще се увеличава в идните седмици.

    Къде сте отворили хотел след въведена карантина и последващо отпадане на мерките?
    Първите хотели, които отвориха врати, са в дестинации, които първи се възстановиха след текущите предизвикателства. Всички наши хотели в Китай са отворени, други ще последват примера им стъпка по стъпка.

    Какви са разликите?
    Има цял каталог с предпазни мерки, публикуван от правителството, които ние ще въведем. Всяка седмица ще има подобрения в зависимост от опита, който натрупваме. В началото някои услуги и съоръжения може би няма да бъдат на разположение, но ние постоянно информираме нашите гости в процеса на резервация и със сигурност ще се насладят на престоя си при нас.

    Вашата верига обяви, че въвежда услугата „бели ръкавици“. Защо?
    Една от най-важните максими на хотели Kempinski е високо качество и изискани услуги, съчетани с автентичност и персонална грижа. Стартирахме услугата „Бели ръкавици“, за да осигурим най-доброто ниво на обслужване и комфорта на гостите по време и след настоящата ситуация, в комбинация с най-високо ниво на защита и спазване на здравните изисквания като най-важен приоритет. Чрез тази програма осигуряваме максимална защита на нашите гости и служители и сме в състояние да ограничим евентуални точки на зараза.

    Кои са най-важните неща, които съдържа наръчникът от 50 страници?
    Последната версия на документа се увеличи до 73 страници и всички описани в нея мерки са еднакво важни. Препоръките третират щателно всякакви мерки, които да бъдат предприети във всички отдели от пристигането на гостите до обособяването на общите площи, храни и напитки, поддръжка на стаите и СПА, до местата за срещи. Само ако изпълним всички тях, можем да осигурим максимална сигурност за нашите гости и служители.

    Какво ще се промени в хотелския бизнес занапред?
    Основната промяна ще е фокусът върху индивидуалните препоръки на правителствата за социална дистанция. В нашия бизнес, обикновено сме много близо до гостите, забавлявайки ги, ангажираме се с разговори и се отнасяме към тях, както бихме се отнесли към родителите си, които ни идват на гости у дома. В следващите няколко месеца ще трябва да спазваме малко повече дистанция.

    Смятате ли, че промените ще са трайни?
    Това се нарича „въпрос за 1 милион долара“. Аз съм позитивно настроен и смятам, че ще преодолеем тази ситуация и се надявам това да стане скоро. Ако погледнем как се развиха нещата в последните 2 месеца, вярвам, че България постигна много в изключително кратък период основно заради стриктните и строги мерки, които предприе правителството. Ако всички спазваме текущите хигиенни мерки и здравни препоръки и уважаваме социалната дистанция, имаме добри шансове да преодолеем това предизвикателство.

    Новите изисквания ще повишат ли цената на предлаганата услуга?
    В Kempinski Hotel Grand Arena Bansko не планираме увеличение на цените, свързани с новите хигиенни изисквания, разделяне на масите в ресторантите ни или подобни регулации.

    Кемпински Хотел Гранд Арена, Банско е член на Global Hotel Alliance (GHA), най-големия в света алианс от независими хотелски марки, и предлага различни предимства на членовете чрез програмата за лоялност на Kempinski Discovery Loyalty Programme.

    Очаквате ли възстановяване обема на клиенти и в какъв времеви период?
    Очакваме силна тенденция за вътрешен туризъм тази година. Това означава, че българите ще открият собствената си красива страна, вместо да пътуват по света. Банско се превърна в целогодишна туристическа дестинация и особено в летния сезон е много популярен с възможностите си за планински разходки, СПА ваканции и планинско колоездене. Започнаха да пристигат искания за резервации и някои гости нямат търпение да отседнат при нас и да се насладят на планините и вкусната местна храна. 

    Срещи и големи събития вероятно ще стартират не по-рано от есента, а международните туроператори очакват много малко международен бизнес туризъм това лято заради несигурната обстановка за пътуване. 

    Наблюдаваме голямо търсене за предстоящия ски сезон, особено от британския пазар. Много е вероятно пътешествениците, които това лято няма да могат да имат лятна ваканция заради ограничения в пътуването, да планират като компенсация ски ваканция за зимата. Миналата зима отчетохме 5,2% ръст на заетостта в сравнение с година по-рано и вярваме, че тази тенденция ще продължи и следващата зима.

    Променя ли се туристическият бизнес завинаги?
    В последните 100 години станахме свидетели на много събития по света, които смутиха „нормалния живот“. Но хората сме родени да изследваме. Искаме да виждаме нови неща, да срещаме нови хора и култури и да опитваме различна храна. Когато се появиха първите възможности за видеоконферентни разговори, много хора си помислиха, че това ще намали бизнес пътуванията. Вместо това наблюдавахме стабилно увеличаване на този тип пътувания. По време на 26-годишната си кариера съм работил в много различни държави и има едно общо нещо между тях: хората искат да се срещат с хора, за да създават партньорства и да започнат бизнес заедно. Такава е човешката природа и това няма да се промени. Туризмът с цел почивка също ще продължи да се увеличава, защото хората искат да изживеят живота, а не само ежедневна рутина. Заради позитивната тенденция за ръст на БВП в много държави в последните 3 десетилетия, милиони нови пътешественици започнаха да изследват света. Затова в краткосрочен план ще отчетем известни загуби, но в дългосрочен план възходящата тенденция в пътуванията ще продължи.

    За какъв период от време може да се трансформира целият бизнес, за да отговаря на новите изисквания?
    Колкото е необходимо, за да отговори на изискванията на правителствата. Вероятно ще е по-добре да продължи по-дълго време, отколкото рестрикциите да бъдат премахнати твърде рано. Никой не иска да преживее друга глобална пандемия, ако можем да го избегнем чрез прилагането на някои прости правила за превенция. Туризмът е един от най-големите сектори в глобален мащаб и е в наш собствен интерес да подсигурим максимална безопасност за нашите гости.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Йоурова: Мониторингът върху България продължава, има несвършена работа
    Липсата на прозрачност за собствеността на медиите в България и отчетността на главния прокурор будят безпокойство, пише в доклада за страната ни ЕК
    преди 8 часа
    Въвеждаме отрицателен PCR тест за пристигащите от Украйна у нас
    От 1 октомври ще се допуска публика на спортните състезания на закрито
    преди 9 часа
    преди 9 часа
    Раздадоха първите ваучери за ИКТ услуги на малки и средни фирми
    Те ще подпомгнат дигитализацията на компаниите
    преди 10 часа
    Рекорден срив на английската икономика
    Страната отбелязва 21,5% годишен спад през второто тримесечие на 2020 г.