сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2609 прочитания

    Как се отрази пандемията на комуникационния сектор в България?

    Какво се промени, колко трайни ще са промените, какви са тенденциите за в бъдеще, разказва Любомир Аламанов, основател и управляващ партньор на SiteMedia Consultancy
    18 юни 2020, 15:56 a+ a- a

    Пандемията от Covid-19 засегна целия свят и се отрази на всички икономически сектори. Как точно тази криза засегна комуникационния сектор, какво се промени, какви са тенденциите за в бъдеще? Това разказва пред Economy.bg Любомир Аламанов, основател и управляващ партньор на SiteMedia Consultancy.

    Как се отрази пандемията на Вашия сектор?
    Както всички сектори, така и комуникационният понесе удари от пандемията. От една страна, цялата сфера на събитийния мениджмънт спря напълно. Всички културни събития, всички публични прояви, всички спортни инициативи бяха спрени. А всички заведения, зали и други места за събирания бяха затворени. Също така имаше клиенти, които намалиха комуникационните си бюджети, като това най-вече се усети в частта на класическата реклама. Но от друга страна, някои услуги се засилиха като търсене. Кризисните комуникации претърпяха бурно развитие, управление на промяната (change management) започна да се търси много. Community branding също. Основно място зае Empathy Marketing, съпричастността и дарителството намериха основно място в комуникациите.

    Как се промени индустрията?
    Ситуацията ни беше позната донякъде, кризата 2009-2010г ни даде някаква подготовка. Както и тогава, така и сега бързата адаптация, нови услуги, диверсификацията на усилията по различни комуникационни канали, диференциран подход към всеки проблем и всеки клиент дават възможност на много агенции да се адаптират към новите условия по-оперативно. Все пак преди да предлагаме управление на промяната на нашите клиенти, добре е първо да го приложим върху себе си.

    Смятате ли, че промяната ще е трайна?
    Като цяло всеки ден и всяка малка инициатива променят бъдещето. А подобна глобална пандемия, каквато не сме виждали, със сигурност ще промени живота на всеки един от нас, а и света като цяло. Кои точно елементи ще имат еластични и кои пластични промени, т.е. ще се върнат в начално състояние и кои не, още не може да се каже. По-добре е да се мисли конструктивно и адаптивно – какво да вземем от кризата, кои промени да експлоатираме.

    Какво се случва/как се променя организирането на събития по време на пандемия?
    Събитийният мениджмънт пострада най-много от пандемията. Естествено е, все пак основната мярка беше хората да си стоят по къщите и да не се събират. Но много артисти откриха как да използват интернет и социалните мрежи, помним концерта на Андреа Бочели пред празния площад на Миланската катедрала, гледан от милиони хора по целия свят. Всички организации откриха конферентните разговори и онлайн срещите, даже обучението ставаше дистанционно. Всеки се опитва да намери най-правилния начин за адаптация към новите условия и намиране на новото равновесно състояние.

    Възможно ли е събитията онлайн да останат трайна тенденция в сектора?
    Някои елементи ще останат със сигурност. Защото са полезни, пестят време и стигат до много повече хора. Аудиторията диктува правилата и ако организаторите на събития искат да стигнат до нея, трябва да се адаптират към новата реалност. Но и живият контакт ще се цени. Даже ще придобие още по-голяма стойност поради внимателния избор и даденото доверие.

    Доколко е приложима работата от вкъщи във Вашия сектор?
    Голяма част от нашата работа е консултантска. И спокойно може да се върши от вкъщи, от изнесен офис или от друго място. Агенцията ни вече няколко години практикува изнасяне на офиса за по месец на някое далечно място. И ние, и клиентите свикнахме и вече имаме стройно изградени процедури. А и е радостно до някаква степен, че остарялата практика на дълги протяжни обяди, уж за взимане на решения, ще остане в миналото. Новият свят ще е динамичен, бърз, дисперсиран и онлайн. Което е супер. Представете си колко е хубаво да се работи от плаж насред океана…

    Планирате ли това да остане трайна тенденция в начина Ви на работа?
    При нас това е тенденция от няколко години. Успешно работим дистанционно, възползвайки се от гъвкавостта, която изнесеният офис предлага. Било то по къщите или на далечен остров. Хората се чувстват по-мотивирани, раждат се креативни идеи. И действа благотворно за допълнителна спойка на екипа. Със сигурност ще продължим практиката и за в бъдеще.

    Какви са предизвикателствата пред сегмента за в бъдеще?
    Адаптация, промяна, приемане на новите реалности, развиване на нови услуги, промяна на досегашните, дълбоки промени на структурите и начина на работа на комуникационните агенции и отделите на големите клиенти, персонификация, управление на промяната, приемане на кризите като ново непрекъснато ниво на комуникацията, засилване на общностите, изоставяне на класическите комуникационни инструменти – всичко това ни очаква в един или друг момент. Колкото по-рано се приемат промените и се претворят в практика, толкова по-успешно ще бъде бъдещето.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    преди 4 часа
    EY и denkstatt се обединяват в една от най-големите консултантски компании в областта на ESG у нас
    denkstatt става част от мрежата на EY в Австрия, България, Румъния, Унгария и Словакия и ще бъде позната под марката EY denkstatt
    преди 6 часа
    Google отмени някои от изискванията си, касаещи служители на нейни доставчици
    Това може да помогне на технологичния гигант да избегне договаряне със синдикатите
    преди 21 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 22 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 23 часа