сряда, 17 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4622 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle

    Петър Стоилов, изпълнителен директор на Nestle България, пред Economy.bg
    25 юни 2020, 17:05 a+ a- a

    Петър Стоилов, изпълнителен директор на Nestle България

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента?  Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Вижте какво коментира Петър Стоилов, изпълнителен директор на Nestle България.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Нестле е на българския пазар от 1994 г., вече 26 години, и през този период от време играе водеща роля в бизнеса на бързооборотни стоки. През всички тези години компанията инвестира с цел да развива бизнеса си и индустрията като цяло, а също и заема активна обществена роля. 

    Продуктовото ни портфолио е мултикатегорийно, част от категориите ни бяха повлияни положително в периода на паническо пазаруване. Други от бизнесите ни, какъвто е този, свързан с пазара за незабавна консумация, пострадаха в контекста на нефункциониращ канал за консумация вън от дома.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Ние вярваме, че в условия на настъпилата криза, Нестле има важна роля – както по отношение на опазване на здравето и безопасността на служителите ни, така и в подкрепа на силно пострадалите от кризата наши партньори и уязвими групи ат обществото. В този смисъл Нестле България осигури:

    - Допълнителна финансова подкрепа към служителите ни на „първа линия“;

    - За клиентите от ХОРЕКА канала, в рамките на инициативата „Винаги отворени за Вас“, се предложихме удължаване на сроковете за плащане, както и замразяване на наемите на кафе-машините. Очаква се общата стойност за България на тази подкрепа да надвиши 200 хиляди лева;

    - Нестле подпомага финансово четири болници в страната с цел осигуряване на защитни материали и облекла за медицинския персонал на първа линия. Също така Нестле България осигурява под формата на дарение продукти за най-нуждаещите се групи от населението – социално уязвимите и пострадали от кризата граждани, както и медицинския персонал на първа линия. Общата стойност на описаната подкрепа надвишава 100 000 лв.  

    Броят на нашите служители остава непроменен.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Считам, че в тази ситуация успяхме да реагираме бързо и адекватно и да защитим в максимална степен хората си, служителите на Нестле България. Още в началото на март, заедно с останалите мерки, възможността за работа от вкъщи бе препоръчителна за позициите, при които това е приложимо. Към края на месец март вече почти целият административен персонал премина на режим работа от вкъщи.

    Важно е да споменем, че над 65% от служителите в Нестле България са с работни места във фабриката, дистрибуционния център, както и търговска сила. Това са колегите на „първа линия“, които гарантираха непрекъснатостта на процесите по производство, логистика, дистрибуция и продажба на продуктите ни.

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Вече сме в процес на поетапно и планирано връщане на служителите на работа в офис среда. Стартирахме, считано от 18 май, след падането на извънредното положение и обявяването на извънредната епидемиологична обстановка, която ще продължи до 30 юни 2020 г. Още с обявяването на извънредното положение в страната въведохме мерки за превенция и осигуряване на здравославна работна среда на служителите ни. Закупихме и поставихме на входовете термокамери за осъществяване на ежедневно измерване на телесната температура на влизащите на територията на компанията, както на служителите, така и на външните посетители, чиито достъп бе драстично ограничен. Въведохме и въпросници, с цел да идентифицираме потенциален риск още на входа на компанията! 

    За всички наши служители са осигурени лични предпазни средства и дезинфектанти, както са предприети необходимите изисквания за спазване на физическа дистанция.

    Към днешна дата, сме създали графици за работа от офиса и дистанционно, като служителите са разделени в три групи, и следват седмичен ротационен принцип на работа от офиса. Една от тези групи е така дефинираната - рискова група, при която служители с предиспозиция и хронични заболявания продължават да работят от вкъщи. Планираме 50% от офис служителите да бъдат отново на работните си места през месец август.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис? 
    Нови правила за работа се въведоха още с обявяването на извънредното положение. Имаше пълен синхрон с останалите Нестле пазари и взависимост от скоростта на развитие на пандемията. Към момента, първият ни приоритет е да изпълним успешно планираното връщане на служителите на компанията в офис среда, гарантирайки спазването на  установените правила за превенция, а именно: спазването на физическа дистанция от 1,5-2,0 метра, носенето на маски в закрити помещения и личната хигиена! Наред със споменатото, сме въвели и ежеседмичен бюлетин и комуникация с хигиенни препоръки. 

    Политиката ни за хоум офис беше ревизирана в посока увеличение на възможни дни за работа от вкъщи малко преди началото на извънредното положение, но в тази ситуация считаме, че е нужно отново да бъде преразгледана, за да осигурим нейната адекватност.

    Искрено се надяваме да няма последваща вълна на COVID-19!

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    За екипите във Фабрика, Дистрибуционен център и търговската сила на практика нямаше по различен modus operandi. Детайл, заслужаващ да се спомене, бе ограничението на достъп на търговска сила в обектите, в които извършваме регулярни активности като проследяване на наличности, мърчандайзинг на стока, организиране на заявки и други сходни търговски дейности. В този кратък период от време, алтернативният контакт с клиента се осъществяваше дистанционно. Що се отнася до канала на реализация „консумация вън от дома“, фокусът на търговската ни сила бе в обслужването на обекти тип павилиони (on-the-go сегмента) и поддържащ контакт с клиенти, чиито заведения не функционираха. 

     Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    В нашия случай говорим за ограничен кръг от функции, при които се наложи да приложим дистанционна форма на работа. Както споменах, за колегите на административни позиции, очевидно удачната форма на работа през периода на различни видове ограничения, бе дистанционната форма. С поетапното завръщане към офис среда целим да отговорим както на нуждите на бизнеса, така и на голяма част от служителите, които очакват да възстановят изградените си трудови навици.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Най-важният ни приоритет през този период бе да защитим в максимална степен здравето на служителите ни. Затова и фокусът ни бе да подкрепим допълнително всички наши служители на „първа линия“, да осигурим безопасно придвижване до работното място и да внедрим всички необходими мерки за предпазване от COVID-19. Погрижихме се и да поддържаме духа на екипност и единство чрез засилена онлайн комуникация вкл. съвети за работа от вкъщи и предизвикателства с цел здравословен начин на живот.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Основните ни приоритети и предизвикателства през този период на извънредно положение бяха свързани с това да защитим в максимална степен хората си, служителите на Нестле България, да подсигурим колегите, които са на „първа линия“, да осигурим защитена среда във Фабриката ни, където произвеждаме продукти както за местния пазар, така и за износ към над 40 държави. Разбира се, в този период имаме и важна социална роля - да гарантираме наличност и непрекъснатост на доставките на хранителни продукти за потребителите ни, да участваме пряко в социални дейности по подпомагане на болници, общини и други социални институции.

    Към момента се справяме добре и градим планове за периода след COVID-19 и очакваната икономическа и социална рецесия.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Nestle Bulgaria в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    ЕК пуска 35 500 безплатни билета за 18-годишните, за да обиколят Европа
    Кандидатстването започва днес и ще приключи на 30 април
    преди 10 часа
    В София ще се състои кръгла маса за електронната търговия в ЕС
    „Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“ ще се проведе на 29 април
    преди 10 часа
    Двуцифрен ръст в ползването на услугата Executive Search у нас през 2023 спрямо 2020 
    Транспорт и логистика е секторът с най-голям ръст в ползването на директното търсене за мениджърски позиции, според анализа на БЕСА
    преди 11 часа
    БАКБ придобива Токуда банк
    Очаква се регулаторно одобрение на сделката
    преди 14 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ