петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6444 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco

    Д-р Ирина Йончева, Chartered MCIPD, мениджър ЧР, Adecco България, пред Ecomomy.bg
    23 юни 2020, 09:04 a+ a- a

    Д-р Ирина Йончева, Chartered MCIPD, мениджър ЧР, Adecco България

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента?  Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Вижте какво коментира д-р Ирина Йончева, Chartered MCIPD, мениджър ЧР, Adecco България.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Нашият сектор е не само свързан с предоставяне на услуги, но и с изграждане на качествен и персонален контакт с компаниите клиенти и с кандидатите. От тази гледна точка работата от разстояние е сериозно предизвикателство, защото начинът на общуване стана дигитален и опосредстван. Работата ни е пряко свързана с развитието на бизнесите на нашите клиенти и някои от тях замразиха наемането на нови служители.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим „хоум офис“? Кога и как се случи това?
    Ние преминахме към 100% работа от разстояние буквално от 16 март, веднага след като беше въведено извънредното положение. От една страна, тази мигновена трансформация стана възможна поради лидерската и мениджърската ни философия: и в условията на Covid-19 ние продължихме да избягваме микромениджмънта и да управляваме през целите и ценностите на компанията, както и да държим на фокус интересите на нашите клиенти. Изключително много засилихме комуникациите, за да заместим непосредственото общуване и да се доближим максимално до емоционалното преживяване, което работата и взаимодействията в офис средата предлагат. Буквално за един уикенд преобразувахме политиките и процедурите си, за да съответстват на новата обстановка, като обърнахме изключително внимание на здравословните и безопасни условия на работа от разстояние и в ситуацията на пандемия. Не на последно място, всичко това стана възможно поради дигиталната стратегия и съвременна инфраструктура, която Adecco предлага – всички работим с лаптопи и мобилни телефони, предоставени са ни SaaS и PaaS – решения и постоянен отдалечен и защитен достъп до ИТ-ресурсите на компанията.

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Завръщането в офисите стана постъпателно и контролирано, в началото само за ключови позиции, след това за всички служители, но на сменен режим и накрая преминахме обратно към работа от офиса. Разбира се, съобразяваме се максимално с индивидуалните ситуации на хората ни, за да минимизираме всеки потенциален риск. Родителите например се върнаха в офисите последни. Маските, защитните екрани и дезинфектантите за ръце са част от офис интериора. Ограничили сме използването на всякакви общи помещения и събирането на хора на едно място.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за „хоум офис“?
    Преобразувахме вътрешните ни политики, като синхронизирахме промените с предписанията на съответните държавни институции. Пандемията беше един своеобразен тест за успешна работа от разстояние, и в този контекст  обсъждаме как да преразгледаме работната ни политиката, така че да съчетава максимално положителните страни на офиса и на дома. Целта е да предлагаме този микс на служителите и кандидатите като добавена стойност на работодателската марка, но също така да максимизираме ефективността на работата с оглед потребностите на клиентите ни.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Традиционно съществува стигма върху работата от разстояние, генерирана от страха на мениджмънта, че продуктивността на труда ще падне, ако няма пряк, физически поглед върху работата на служителите. Като ориентирана към резултатите компания, ние от години имаме въведени ключови показатели за представянето и метрики за всяка позиция. Следенето на техните стойности и ежедневното им докладване остана задача на мениджмънта и в ситуацията на пандемия. Хората ни не бяха по-малко ефективни, но признаваме, че дигитализирането на всички работни задачи, комуникации и интеракции, в добавка към постоянното стоене вкъщи, създаде предпоставка за монотонност и уморяемост от еднообразието.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат, или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Забелязваме микс от различни предпочитания, свързани с индивидуалните характери или домашни обстоятелства. Повечето от служителите нямаха търпение да се върнат към работа от офиса, за да възстановят усещането си за „нормалност“, да излязат от еднообразието и да възстановят емоционалната си връзка с работната среда. Други се оказаха добре приспособени и за работа от вкъщи и лобират за промяна в политиката ни.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    В началото на пандемията един от възможните сценарии беше спад на обема на работата и планирахме да инвестираме повече време в обучения. Това не се случи, но успяхме да предложим експертните си знания на клиенти и кандидати под формата на цикъл от онлайн уебинари, а в момента разработваме вътрешни формати, насочени към развитието на служителите. Очакваме ангажираността да се повлияе и от новия баланс работа от вкъщи/от офиса. Промени се и разбирането за независимост в работните процеси и междуекипното доверие, което рефлектира позитивно върху работната среда. 

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Физическият офис се смята за отживелица от периода на индустриализацията, която е в процес на трансформиране от съвременните информационни технологии. И все пак на този етап непосредствените взаимодействия и комуникация остават незаменими, поради човешката същност и потребности. В последните месеци непосредствената ни грижа беше здравето и безопасността на нашите хора. Стратегическото ни предизвикателство е да оптимизираме процесите си по начин, който гарантира добавена стойност за бизнеса, клиентите и служителите ни в един все по-дигитализиращ се свят. 

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 минута
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 17 минути
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS
    преди 2 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research
    преди 4 часа
    38 млрд. долара достигат загубите от финансови измами през 2023
    БОРИКА стартира инициатива за превенция на финансови измами
    преди 4 часа
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март