четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6661 прочитания

    eBay: Амбициите ни са да разширим присъствието си в България в бъдеще

    Близо 12 000 българи продават през eBay. България е пазар с голям експортен потенциал - Иля Кретов, генерален мениджър „Глобални пазари с висок потенциал за развитие“ в eBay, пред Economy.bg
    10 септември 2020, 15:00 a+ a- a

     

    Преди дни глобалната търговска платформа eBay обяви, че е ангажирала аутсорсинг компанията Sitel за предоставяне на техническа поддръжка от българския център на компанията. За първи път eBay решава да ангажира голям оператор на услуги в сферата на обслужване на клиенти в България. Благодарение на това Sitel е създала 100 нови работни места в страната ни.

    Защо платформата е избрала България за работа по германския eBay, какви са плановете на компанията за пазара у нас, колко български търговци продават чрез eBay, кои са най-продаваните български продукти, как пандемията се отрази на онлайн търговията – тези и други въпроси коментирахме с Иля Кретов, генерален мениджър „Глобални пазари с висок потенциал за развитие“ в eBay.

    Кретов заема тази позиция от февруари 2020. Преди това в продължение на 4 години той е главен мениджър в eBay, отговарящ за Русия, Израел, Прибалтика, скандинавските страни, Източна и Югоизточна Европа. Кретов стартира кариерата си в eBay през 2013 като маркетинг директор. Работил е за Google и Mars.

    Иля, защо eBay реши да изнесе част от дейността си към компания в България?
    България предлага отлични условия за тази дейност. България е сред нашите приоритетни пазари и ние високо ценим нашите партньори там. Целта ни е винаги да добавяме стойност на ключовите пазари, на които оперираме. Разбрахме, че немският език е сред най-популярните, изучавани в училищата и университетите. Затова след задълбочен анализ решихме, че ще е най-добре да разширим сътрудничеството, като ангажираме Sitel Bulgaria за център, който да обслужва клиенти на eBay в Германия.

    Кой отговаряше за тези операции досега?
    Други доставчици на услуги извън България.

    Защо България беше избрана за работа конкретно по германския eBay?
    Българският пазар е силно обвързан с германския по отношение на международната търговия. Освен това България има добре подготвени специалисти по обслужване на клиенти. Страната изгради добра репутация за обучени професионалисти с отлична езикова подготовка и опит. Затова сме много уверени, че българските специалисти по обслужване на клиенти ще предоставят висококачествена поддръжка на eBay в Германия.

    Какви ще бъдат основните задачи на българския екип?
    Българските специалисти ще покриват широк обхват от запитвания относно продуктите и услугите, предлагани на платформата на eBay, по отношение B2C и B2B сегмента. Те ще трябва да отговарят на различни въпроси относно ежедневните операции на платформата. Запитванията се получават по телефон или имейл и експертите, обслужващи клиентите, ще трябва да отговарят и предлагат решения в тези ситуации. Това е предизвикателна, но интересна и удовлетворяваща работа.

    Какви умения трябва да притежават българските специалисти, за да могат да работят за германския eBay?
    Българското звено ще обслужва германския пазар, така че владеенето на немски език е задължително. Компютърната грамотност също е сред важните критерии за избор. И накрая от значение е и желанието да се учи. Специалистите, които наемаме, ще работят за Sitel и ще преминат обучение от поне 160 часа. Искам да изтъкна, че освен професионалните умения, при нас няма възрастови ограничения, нито такива, свързани с пола.

    Планирате ли да откриете още работни места в бъдеще в България?
    Стартираме със 100 работни места в страната. Заради Covid-19 служителите имат възможност да работят от вкъщи. Те са ангажирани вече от шест месеца и скоро ще оценим резултатите. Сигурен съм, че представянето им е отлично. Амбициите са ни да разширим присъствието си в България в бъдеще, но само пазарът ще ни каже кога и как да стане това.

    Колко български производители продават продуктите си чрез eBay? Къде е България в сравнение с другите страни от региона в това отношение?
    Имаме близо 12 000 активни продавачи на платформата на eBay от България. Това основно са малки и средни фирми, търсещи алтернативни начини да увеличат продажбите си в чужбина. Това прави България пазар с голям експортен потенциал. Много от тези компании са с нас повече от десетилетие и ние растем заедно. Те са изградили клиентска база от цял свят с традиционни стоки, които обикновено се търсят много. Други са новорегистрирани с интересни иновативни продукти, които търсят пазарна експанзия. България определено е растящ пазар в региона с голям експортен потенциал и е сред най-добре представящите се пазари в Централна и Източна Европа.

    Отчитате ли ръст на продажбите от България по време на пандемията?
    Кризата, породена от пандемията, принуди предприемачите да търсят алтернативни начини за развитие на бизнеса. Вътрешната статистика на eBay показва ръст в продажбите на следните категории продукти от български продавачи на платформата на eBay. По време на локдауна, когато на хората беше забранено да излизат, хиляди потребители от цял свят са си купили български разкрасителни продукти и такива за грижа за лицето, като напр. боя за коса, кремове за крака, почистващи и пилинг маски, продукти за грижа за косата и стилизанти, кремове за ръце и продукти за грижа за ноктите, като всички тези категории отчитат значителен ръст от съответно 330%, 35%, 678%, 2539% и 72%. Други обаче са предпочели занаятите и готварството пред разкрасителните процедури: категориите готвене и десерти, играчки тип конструктори, отчитат ръст на продажбите от България съответно от 1137% и 477%. Друга успешна категория продукти от България е: оборудване на басейни с ръст на продажбите от 410%.
    Най-активните потребители, купуващи от български продавачи в eBay, живеят в САЩ, Великобритания, Германия, Италия, Франция и Испания. Общо те са закупили над 700 хил. продукта в периода от март до май 2020.

    Кои са най-продаваните български продукти?
    Статистиката ни показва, че категорията с най-много продажби от България винаги е била модата, като тук попадат грижа за кожата, косата и ноктите, както и дрехи и бижута. На второ място е категорията дом и градина, която отбелязва стабилен ръст през годините. Трета е категорията автомобилни части и аксесоари. Тя винаги е била сред водещите, когато става дума за продажби от българския пазар, като отчита значителен ръст през последните три години. Електрониката и продуктите за колекциониране също са сред топ стоките за износ от български компании.

    Ще се окаже ли пандемията катализатор за дигитализация на глобалната търговия?
    Дигитализацията на националната и световната икономика е устойчива тенденция. Пандемията само ускори дигитализацията на продажбите на световно ниво. Ставаме свидетели на пазарна експлозия – за първи път от 15 години отчитаме ръст от 30% на продажбите на глобалната платформа на eBay през второто тримесечие. Очакваме този бум да продължи, защото виждаме потенциал за силен растеж. Неизбежно беше това да се случи. Пандемията само ускори процеса.

    Какви други дългосрочни промени може да се очакват в онлайн търговията?
    Глобалната платформа eBay тъкмо отбеляза своята 25-та годишнина. През всички тези години ние отбелязвахме стабилно развитие, превръщайки eBay от онлайн аукцион до глобална marketplace платформа с над 182 млн. купувачи. Предоставяме равни възможности на търговците от цял свят. За да подкрепим допълнително нашите продавачи и купувачи, ние правим още промени в логистиката и каналите за доставка, като увеличаваме броя на складовете в различните страни, за да подобрим качеството и да намалим времето за доставка. Развиваме и безконтактните доставки и много други полезни характеристики.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 5 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 7 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 8 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 10 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк