Пред Economy.bg коментират мениджъри от водещи компании в България, които взеха участие във второто издание на форума Еmployer Branding RЕstart
Как работодателите в България успяват да отговорят на търсенето и потребностите на пазара на труда в днешната динамична и бързопроменяща се среда? Economy.bg попита мениджъри от водещи компании в България и международни експерти, които взеха участие във второто издание на форума Еmployer Branding RЕstart, организиран от българската компания за корпоративни събития PARTY MANAGEMENT. Събитието се проведе виртуално на 30 септември и 1 октомври под надслов The Power of Events.
Ивайло Янев - мениджър „Комуникации“, Bosch.IO
Редовно сверяваме часовниците си с нашите служители и техните нужди за подобряване на работните условия и процеси. Разговорите с различни хора и партньори по време на публични събития също ни дават добра идея за нуждите и потребностите на целия пазар.
Филип Батоев - специалист "Работодателска маркa", Bosch.IO
Като част от силно конкурентен пазар, какъвто е този на IT компаниите в България, Bosch.IO успява да остава атрактивна за кандидатите благодарение на интересните си проекти, възможността да създават IoT решения на бъдещето, допълнена с атмосферата в компанията, изградена през годините.
Елена Спирина – управляващ директор, PARTY MANAGEMENT
В PARTY MANAGEMENT сме гъвкави в комуникацията и дори звучим по-младежко, а служителите ни са основно между 24 и 30 г. възраст . Използването на повече технологии и платформи и в условията на 2020 (Covid-19) , една идея повечe home office, интервюта и срещи по Zoom. Информираме се постоянно за новости и се стремим да ги внедряваме. Опитваме се да създадем принадлежност към организацията чрез периодични обучения и тиймбилдинг активности, design thinking и брейнсторминг по важни въпроси.
Антонио Григоров – мениджър „Човешки ресурси“, Sitel Bulgaria
В Sitel успяваме най-вече с бързи гъвкави решения. Имаме опит с работата от вкъщи не от времето на пандемията, а още отпреди това. Това ни даде преднина за реакция пред немалко други компании както от нашия бранш, така и от други сектори.
Рада Йосифова – директор „Човешки ресурси“, RaiffeisenBank (Bulgaria)
Опитваме се да сме гъвкави и да следваме тенденциите на пазара. Постоянно се сравняваме с другите работодатели, проучваме мнението на служителите по важни въпроси, което създава усещане за продуктивна работна среда и открити отношения с работодателя. Стремим се да поставяме хората в центъра и да се грижим за служителското преживяване. Хората в банката са посланиците на нашата работодателска марка и тяхното отношение е ключово.
Владимир Махнев - началник отдел „Дигитална трансформация и иновации“, Raiffeisenbank
В Райфайзенбанк осъзнаваме ролята на нашите служители и необходимостта от привличането на нови експерти като фактор за успеха на пазара. В процес сме на изграждане на модели на служителско преживяване, с което да можем своевременно да идентифицираме нагласите на нашите служители от момента, в който изберат банката за техен работодател.
Като голяма организация следим динамиката на пазара на труда и се стремим да отговорим на очакванията на бъдещите кандидати за работа.
Стефания Дунчева – директор „Човешки ресурси“ за България и Румъния, TELUS International Europe
В Тelus International Europe има постоянни инвестиции в развитие на таланта на настоящите служители и се проявява гъвкавост, която да отговаря на настоящите потребности. Като работодател за нас винаги е било важно да осигуряваме максимално добри условия за работа.
Ако преди конкурентните предимства на работодателите бяха свързани с хубавия офис и допълнителните активности за служителите, които организираха, сега те са свързани много повече с осигуряването на добър баланс между работа и личен живот и грижа за тях.
Мария Манолова – чениджър „Човешки ресурси“, Milestone Systems
В последните години наблюдаваме интересни промени в това какво мотивира хората. Вече не само материалните условия са важни. Културата, ценностите и целите на една компания имат все по-голямо значение в избора. В Milestone Systems се стремим да създаваме среда, в която хората са на фокус, където имат възможността да дават най-доброто от себе си, бидейки в правилните роли и екипи, спрямо техните лични ценности и цели. Среда, в която заедно поставяме смели цели и намираме начини да ги постигаме.
Левент Коркмац – управляващ директор в Begital, бизнес консултант за продуктите на Salesforce, директор „Дигитална транформация“ за PMI Bulgaria Chapter
Като предлагам насоки и безопасно място за учене в продължение на няколко години; като ги подготвям за следващата им работа.