неделя, 01 ноември 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2172 прочитания

    Genius Sports: Продължаваме да търсим нови таланти и в кризата

    Научихме се да приемаме трудностите като предизвикателства - Анна Кръстева, мениджър „Човешки ресурси“ в ИТ компанията за спортна статистика, пред Economy.bg
    15 октомври 2020, 14:51 a+ a- a

    Британската Genius Sports, която разработва ИТ решения за спортни федерации и професионални лиги, разшири миналата година присъствието си в България с нов офис. Компанията присъства у нас от 2015, когато придобива местното дружество InPlay Sports Data.
    Genius Sports е официален партньор на Българския футболен съюз, както и на Българската волейболна и баскетболна федерации, като компанията им предлага различни приложения и услуги в областта на спортните данни.
    По света Genius Sports е партньор на стотици спортни организации, включително на най-големите международни федерации и професионални лиги в света като FIFA, FIBA и английската Висша лига. Централата на Genius Sports е в Лондон, като компанията има представителства в 16 локации по цял свят.
    Към настоящия момент офисът в България наброява повече от 380 служители, като компанията продължава да търси нови служители.

    Как Genius Sports у нас преминава през кризата с коронавируса, намаля ли обемът на работата със спирането на много от спортовете, какъв модел на работа прилага компанията, продължава ли да разширява екипа си у нас, какви специалисти се търсят – тези и други въпроси коментирахме с Анна Кръстева, мениджър „Човешки ресурси“ в компанията.

    Анна, как коронакризата се отрази на Genius Sports?
    Намаля ли обемът на работата ви със спирането на много от спортовете? По време на кризата най-важното послание за нас беше да гарантираме безопасността на нашите служители и в същото време да сме достатъчно гъвкави и адаптивни, за да отговорим на нуждите на нашите клиенти.
    Да бъдем доверен партньор на спорта, а не просто доставчик на услуги, винаги е било наше основно правило. Тази фисософия никога не е била по-важна, отколкото по време на пандемията, която оказа дълбоко въздействие върху спорта на всички нива. Мрачната реалност е, че за 2020 и за известно време след това притежателите на спортни права, няма да имат приходи от билети, домакинство и артикули, които са жизнено важни за тяхното съществуване.
    В ролята си на партньор Genius Sports предложи на своите клиенти различни иновативни програми, с които да подпомогне те да компенсират своите загуби и да ускори тяхната дигитална транформация.

    Колко служители имате в момента?
    Наложи ли се да освободите някои от тях, или да намалите заплати? Подходът, който избрахме, както и активната и отворена комуникация със служителите ни даде възможност да запазим всички работни места. И макар кризата да имаше сериозно отражение върху спорта, ние успяхме да намерим правилния баланс и да продължим да се развиваме. Към настоящия момент офисът в България наброява повече от 380 служители и продължаваме да търсим нови таланти.

    Всичките ли ваши служители преминаха към режим „home office“?
    За Genius Sports най-важният фактор е здравето и спокойствието на хората. Още в първите месеци доказахме, че можем да работим изключително гъвкаво и да се адаптираме към променящата се среда, без да имаме спад в ефективността на служителите. Тук огромна роля изигра нашият глобален екип "IT инфраструктура и поддръжка", който за изключително кратко време успя да настрои всички системи и да даде възможност на всички служители не само в България, но и на глобално ниво, да работят дистанционно.

    Кои бяха най-големите предизвикателства в това отношение?
    Едно от основните предизвикателства беше как да поддържаме фирмената култура и комуникация. В тази нова за цялата компания среда екипите и техните мениджъри показаха изключителни качества и адаптивност. Нашият висш мениджмънт се включи изключително активно, организирайки веднъж месечно виртуална среща, на която отговаря на въпроси, зададени от служителите. На глобално ниво създадохме нови виртуални места, заместващи офисните пространства за социализация, променихме формата на работните срещи, създадохме множество виртуални клубове по интереси – за фитнес и спорт, Genius-kids, Genius Foodie и др. Създадохме календар и виртуални събития с различни полезни и интересни статии, свързани с физическото и психичното здраве и благосъстояние на нашите служители.

    Започнахте ли процес по завръщане в офиса? Как се случва това?
    Компанията спазва всички противоепидемични изисквания както на глобално, така и на локално ниво. Наблюдаваме и анализираме ситуацията и на база на този анализ планираме и връщането в офиса при стриктни правила с фокус върху здравето и безопасността на хората. На сегашния етап сме върнали малка част от служигелите, които работят в офиса. С интерес установихме, че има и колеги, които сами заявиха своето връщане в офиса по-рано от предвиденото за техните екипи.

    Какъв модел на работа ще следвате в бъдеще – от офиса, от вкъщи, хибриден?
    Преди всички работихме в офиса, след това за известен период - дистанционно. Успяхме да се сблъскаме от първо лице с позитивите и негативите на различните модели на работа. Това ни даде възможност да изследваме и анализираме кой е най-подходящият модел за нас. Въведената политика на глобално ниво поставя здравето на всеки служител на първо място и предлага гъвкави схеми, съобразени както с нуждите на компанията, така и с нуждите на отделния служител.

    Кога се очаква да възобновите подбора на персонал? От какви специалисти ще се нуждаете?
    Възобновихме подбора още в края на месец юни. Имаме отворени повече от 10 позиции – както за IT отдела ни, така и за оперативните позиции. Търсим хора както с опит, така и такива, които все още не са натрупали такъв или са студенти и търсят гъвкава заетост.

    Имаше ли тази криза някакви положителни аспекти?
    Научихме се да приемаме трудностите като предизвикателства; успяхме да докажем, че виртуално можем да работим също толкова успешно, както и в офиса. Адаптирахме се много бързо и сме в много добра позиция да се развиваме в бъдеще заради това, което научихме.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    преди 1 ден
    Германия обяви цялата територия на България за рисков регион
    От 1 ноември ще има ограничителни мерки за пътуващите от страната ни граждани
    преди 1 ден
    ЕС отпуска €220 млн. за трансфер на пациенти с Covid-19
    Обстановката в Европа е много сериозна, трябва да действаме незабавно и в синхрон, заяви Урсула фон дер Лайен
    преди 1 ден
    В Бургас вече има детски научен и енергиен център „ПланeтУм“
    Той се намира в сградата на Морската гара и е част от обновената зона около пристанището на града
    преди 2 дни
    Над 18% ръст на френската икономика през 3-то тримесечие
    Френската централна банка очаква нов спад през последната четвърт на годината