понеделник, 19 април 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1805 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори dm

    Андрей Петров, председател на борда на управителите на dm България, пред Еconomy.bg
    23 ноември 2020, 08:52 a+ a- a

    Андрей Петров e председател на Борда на управителите на dm България. Той е част от ръководния екип на компанията още от нейното основаване през 2008. Преминал е през различни позиции, като регионален мениджър „Експанзия“ и ръководител на сектор „Логистика“. В момента отговаря за ресор „Експанзия“ и ръководи съвместно с Евелина Великова и Анна Драганова отдел „Продажби“

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Завърнаха ли се служителите в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как dm България преминава през настоящата ситуация, разказва Андрей Петров, председател на борда на управителите на компанията.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Извънредното положение ни се отрази в няколко аспекта. На първо място, отчетохме спад на продажбите в периода март-май, който в зависимост от развитието на ситуацията, варираше на седмична база в диапазона от 15 до 35 %. Тогава се промени предпочитанието на клиентите към търговските локации. До 13 март традиционно най-посещавани бяха магазините ни в моловете. След тази дата забелязахме, че все повече хора пазаруват в кварталните ни филиали и в ритейл парковете. С други думи - в обекти, които са извън големите търговски центрове, по-големите части от които така или иначе бяха затворени, и където има по-големи възможности за спазване на социална дистанция.

    След разхлабването на мерките се наблюдаваше възстановяване на търсенето на козметичните категории. Постепенно се възстанови и потокът от клиенти, остана трайна тенденция хората да пазаруват повече стоки наведнъж за сметка на честота на пазаруване. В крайна сметка, приключваме финансовата година, която за нас е от 01 октомври до 30 септември, с ръст на оборота от близо 4% спрямо предходния отчетен период до повече от 157 милиона лева

    Бързата промяна на обстановката ни принуди и да преосмислим работните процеси. Ние много бързо се адаптирахме, за което много ни помогнаха и колегите на всяко ниво в компанията. Затова искам да изкажа огромната си благодарност към всички тях за проявеното разбиране, за готовността да се съобразят с предписанията и да продължат да изпълняват задълженията си. Без тях нямаше да се справим.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    В такава ситуация е трудно да се говори за оптимизиране на разходи. По-скоро обратното – за изключително кратък период от време ние инвестирахме сериозни средства за осигуряване на безопасността на нашите служители и за промяна на магазините според предписанията на Националния оперативен щаб и на Министерство на здравеопазването. В спешен порядък успяхме да осигурим средства за лична защита за хората в магазините, логистичния център и централния офис, да поставим предпазни прегради на касите, да въведем посока на движение и да поставим знаци за спазване на дистанция във филиалите ни. Осигурихме и средства за дезинфекция както на хората, така и на работните помещения. За нас тази инвестиция беше напълно оправдана, тъй като благодарение на бързите ни действия успяхме да запазим здравето на служителите на dm България, а това беше нашият топ приоритет в новата обстановка.

    Хората оцениха изключително високо действията на компанията и в периода на кризата нямаше напуснали служители по причини, свързани с пандемията. За нас е много радостно и че успяхме да изпълним ангажимента си да бъдем добър работодател и не съкратихме нито един колега, не намалихме заплати и не изпратихме хора в неплатен отпуск. Единствено помолихме колегите ни да използват част от платения си годишен отпуск или останал от миналата година, ако имат такъв.

    Като израз на благодарност за усилията на повече от 600 наши колеги в магазините и логистичния център, взехме решение да възнаградим положените усилия с еднократен паричен бонус от средно 20% от месечното възнаграждение за месец септември. Стимулирането на служителите е важна част от политиката на dm да поставя човека в центъра на своята дейност – като клиент, служител и партньор.

    Какво се промени за Вашите служители в търговските обекти, логистиката и в администрацията? Какъв е режимът им на работа в момента?
    Ние направихме реорганизация на работата на всяко ниво в компанията. Например в магазините, където това беше възможно, и в логистичния ни център разделихме хората на екипи, които не се засичаха. В централния офис въведохме режим на хоум офис.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    В подобна ситуация нямаше как да не променим правилата за работа на компанията. Въведохме изключително стриктни изисквания за лична защита на хората, за дезинфекция на помещенията и за контрол на достъпа. Целта ни беше да не допуснем зараза в компанията  и мога да кажа, че се справихме с тази задача.

    По отношение на работата от вкъщи, разширихме максимално обхвата и винаги, когато беше възможно колегите ни работиха от домовете си. При работата от вкъщи за нас беше много важно да осигурим непрекъсваемост на процесите. Затова инвестирахме в платформи за онлайн обучения, срещи и съвместна работа. Тук много важна беше и помощта на колегите ни от концерна, които изключително бързо организираха въвеждането на тези системи и така успяхме да осигурим нормалното функциониране на компанията.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Мога да кажа, че ефективността на dm България не се понижи, а се запази на много добро ниво, за което говорят и резултатите на компанията. Заради новата ситуация се наложи да ускорим реализирането на редица проекти, най-вече в областта на дистанционната работа. Например обученията за служителите ни вече са онлайн. От една страна това ни позволява да включим много повече хора от цялата страна, а от друга да оптимизираме и разходи като пътни, командировъчни и хотелско настаняване. 

    Що се отнася до измерването на ефективността, за нас най-важният показател е интересът на хората и активността им при обучения и срещи. Мога да кажа, че тези показатели са много високи и, че благодарение на силния ни бизнес модел и на бързата ни адаптация към новата обстановка, дистанционната работа по никакъв начин не променя продуктивността ни. За това говори и фактът, че клиентите в магазините получават същата компетентна консултация, дори и за най-новите продукти, на каквато са свикнали.

    Какви са нагласите сред служителите в офиса – липсва ли им офиса, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Колегите ни много искат да се върнат в офиса, но се съобразяват с обстановката. Ние продължаваме да работим с разделяне на екипите и към момента планираме да запазим този режим на работа.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Като добър работодател за нас хората в компанията са на първо място. Затова през последните месеци засилихме вътрешната комуникация и се стремихме да им помогнем да се справят с новата обстановка. Един от подходите ни за осигуряване на по-голяма грижа за хората беше възможността за консултация с психолог, която им предложихме. Това стана през списанието ни, където публикуваме списък с психолози и техните телефони и в какъв часови пояс отговарят.

    Освен това, фирменото ни списание стана дигитално и така достига до много повече хора. Всяка седмица пускаме интересни теми и предизвикателства, които ангажират колегите. 

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Основното предизвикателство е опазването на здравето и колегите. За нас това е топ приоритет още от месец март и ще продължи да бъде такъв през следващите месеци. На второ място идва осигуряването на непрекъсваемост на доставките, така че хората да продължат да се възползват от огромното ни разнообразие от над 14 000 дрогерийни стоки.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Astound Commerce
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sitel
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори TBI Bank
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Софарма Трейдинг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Acronis
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Endava
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори CLICO
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори StorPool Storage
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Данон Сердика
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори БНП Париба
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Теленор
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Bridgestone
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    16 април 2021, 16:05
    НАП: 84% от данъкоплатците са подали декларациите си по интернет
    Срокът за обявяване на доходите е до 5 май
    16 април 2021, 16:04
    JPMorgan Chase отпуска $2,5 трилиона до 2030 г.
    Средствата са предназначени за проекти в сферата на изменението на климата и устойчивото развитие
    16 април 2021, 15:48
    ЕК одобри средства за инфраструктура и здравеопазване за България
    Това става след изменение на Оперативна програма „Региони в растеж“
    16 април 2021, 15:24
    Полша стартира имунизацията с ваксината на J&J
    Здравните власти в страната смятат, че потенциалните рискове са малки и далеч по-малко сериозни от коронавируса
    16 април 2021, 15:13
    Германската Meggle затваря завода си в Шумен
    Трудовите договори на около 95 служители ще бъдат прекратени
    16 април 2021, 14:18
    Фандъкова: На 24 април пускаме метрото до „Горна Баня“
    Гражданите, които ще пътуват с метрото, достигат 500 000 на ден, коментира столичният кмет