събота, 27 февруари 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1306 прочитания

    Всички сме в една лодка, заедно ще се справим

    Добрите примери и грешките в комуникация на бизнеса и правителствата в годината на Covid-19 обобщава д-р Александър Христов, управляващ партньор на Параграф 42
    22 декември 2020, 14:33 a+ a- a

     Как властите и бизнесът се справиха с комуникацията в настоящата ковидкриза? Кои бяха най-големите комуникационни грешки и добрите примери за комуникация, които наблюдавахме през тази предизвикателна година? Вижте какво коментира пред Economy.bg д-р Александър Христов, управляващ партньор на Параграф 42, преподавател в УНСС и НБУ.  

    Ще започна с комуникацията на бизнеса, че е за пример в сравнение с тази на властите. На практика видяхме как много компании пренастроиха достатъчно бързо и ефективно дейностите и кампаниите си. Видяхме вълна от съпричастност към обществото, хората на първа линия и служителите, която получи израз в много перфектно изпълнени социално-отговорни кампании. 

    Комуникацията на властите редуваше редки успехи с пълен хаос и липса на координация. Смятам, че тя условно може да се раздели на два етапа – мобилизация и ескалация. В първия етап, случил се през март – април, властите се мобилизираха, комуникираха мерките адекватно и сравнително навреме, при все че много малко неща бяха ясни. Даваха и известен хоризонт. После всичко се срина. На втория етап напрежението в обществото вече се беше натрупало и ескалира, но вместо да внесат успокоение и перспектива, властите засилиха назидателното отношение към хората, които на практика се оказаха жертви. Извънредните брифинги по незначителни въпроси и комуникацията в стил „яко ще се мре“ допълнително нагнетиха атмосферата.

    Това, за което стана въпрос тук като комуникация на властите и на бизнеса, показва нещо изключително важно. Или по-скоро – за пореден път го потвърждава. Добрата стратегия в комуникациите, особено в кризисни ситуации, е ключова. Далеч съм от мисълта, че някой е искал съзнателно да изпраща негативни сигнали в обществото. Формулирането на ясни послания и съзнанието, че всяка твоя дума може да предизвика сериозен резонанс, са сред най-важните стъпки за подобряване на комуникацията. От тях може да започне усъвършенстването.

    Според мен всички добри примери са свързани с нагласата в комуникациите „всички сме в една лодка, заедно ще се справим“. Както се казва – зле сме, но сме заедно. Това важи както за комуникациите на правителствата, така и на бизнеса. По отношение на първите, през годината видяхме добри примери в Германия, Гърция, Нова Зеландия – хубаво е в някакъв момент да се направи преглед и анализ, за да извлечем полезно ноу-хау. Видя се, че тази криза е изключително специфична и е важно да сме подготвени.

    По отношение на бизнеса – вълната от социална отговорност, заедно с внимателното и с отговорност към потребителите обяснение на мерките е нещо, което заслужава да се запомни. Има всички основания да вярваме, че това е предпоставка за изграждане на дългосрочни партньорства между компаниите и потребителите и за повече доверие между тях. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    Над 200 компании с интерес да сключат договори със студенти
    До 31 май ще бъде утвърден Списък със специалностите, за които се поемат разходите за обучение на студенти
    преди 18 часа
    Вълчев: Ще имаме близо 270 училища със STEM центрове
    Днес децата учат повече от електронни устройства и източници, заяви министърът на образованието
    преди 19 часа
    Ангелов: До месец, месец и половина ще имаме пълен контрол на епидемията в страната
    Втората доза от всички ваксини се пази, страната има готовност да поръча руска ваксина, когато тя получи разрешение за употреба в ЕС
    преди 20 часа
    До три месеца ЕС въвежда „зелен сертификат“ за ваксиниране
    Около 8% от възрастното население в ЕС вече е ваксинирано, заяви председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен
    преди 21 часа
    Повече от половината от българските ИТ компании са увеличили приходите си през 2020
    83% от компаниите, които са назначили служители през 2020, планират да наемат още в близко бъдеще, сочи ново проучване
    преди 22 часа
    Лек ръст на бизнес климата през февруари
    Подобрение се наблюдава в строителството и сектора на услугите, показват данните на НСИ