петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3305 прочитания

    Как се налага успешно работодателска марка в настоящата бързопроменяща се среда?

    Пред Economy.bg коментират лекторите в третото издание на виртуалния бизнес форум Еmployer Branding RЕstart
    27 януари 2021, 11:13 a+ a- a

    Мениджъри от водещи компании в България споделиха практически опит в рамките на третото издание на виртуалния бизнес форум Еmployer Branding RЕstart, който се проведе на 20 януари. Форумът е част от поредицата уебинари и хибридни събития от формата Business Talks с полезни примери от бизнеса за бизнеса, организиран от българската компания за корпоративни събития Party Management.

    Фокус в третото издание бяха новите стратегии, които предприема бизнесът в привличането на таланти или т.нар. disruptive marketing стратегии.

    Каква стратегия използвате (като канали за комуникация и кампании) за налагането на успешна работодателска марка в настоящата бързопроменяща се бизнес среда? С този въпрос се обърнахме към лекторите. Вижте какво коментираха пред Economy.bg. 

    Катерина Шопова, директор „Човешки ресурси“, Лидл България

    Изграждането на успешна работодателска марка е дългосрочен стратегически проект за всяка компания. Той започва от искрената грижа за служителите, отговорността към тях и постоянната комуникация вътре в организацията, защото именно хората в нея са най-убедителните посланици на марката навън.

    Лидл България, като динамична и социално отговорна компания, се стреми не само да изгражда работодателския си бранд, но също така да подобрява средата, да подкрепя младите хора чрез различни програми и инициативи. За да постигаме това, използваме всички работещи канали за комуникация – собствен кариерен сайт, вътрешна мрежа, социални канали, участия в събития, работа с училища и университети, различни принт материали за магазините ни и много други. 

    Елена Спирина, PARTY MANAGEMENT

    Партнираме често на наши клиенти с employer branding стратегии за привличане на служителите чрез създаването на конкретни събития към дадена аудитория, на изложения, на които геймификацията, вече смятам, е станала задължителна.

    А за комуникация на работодателската марка за наши клиенти невинаги ползваме само дигитални мрежи. 

    Например партнирахме есента на Lidl с btl кампания в няколко града. Раздадохме специално създаден вестник с интересна обща информация като статии, рецепти и др., в които имаше упоменати и ползите да работиш при тях. Каналите се определят изцяло от профила на търсените нови кадри, както и съдържанието. 

    В момента например е интересен казус трябва ли работодателите да рекламират в ТикТок, за да привлекат млади бъдещи таланти или трябва да научим новото поколение, в кои мрежи и как ефективно да намерят работа и подберат правилния за тях работодател.  

    А ние като екип винаги сме използвали основно дигиталните социални мрежи, за да споделяме информация за нас като компания, как се забавляваме заедно, как понякога дори мързелуваме на по чаша вино на терасата в офиса. Не всичко е работа. Много е важна атмосферата. Като партньор в публикуването на обяви за работа използваме само Jobs.bg. Пробвали сме с обяви в LinkedIn, но за съжаление, младите хора по-малко го ползват и не е бил ефективен за нас откъм публикуване на свободни позиции (не е като да търсиш Dev-ops или маркетинг директор), затова пък е изключително ефективен за бизнеса ни и контактите с клиенти. 

    Успяхме през последната 1 година да засилим присъствието на служителите ни в мрежата. Страхотното е, че те сами са суперактивни и са посланици на компанията: споделят снимки с екипа, споделят за проекти на компанията, нещо, за което много работодатели мечтаят – да направят служителите си посланици на марката/компанията. 

    Посланията, аудиторията и каналите имат значение.

    Юлиян Маслянков, изпълнителен директор TBI Info и HRM Solutions

    Във времена на несигурност, когато единственото устойчиво предимство, което можеш да имаш пред другите, е гъвкавостта, прилагаме всички решения за гладко протичане на процесите по вътрешнофирмена комуникация, обмен на данни и информация. Използваме системи за менажиране на таланти, които нашите иновационни ИТ решения предлагат, и имаме големи успехи в мотивирането и задържането на кадрите. Възможността екипите ни да извършват задълженията си ефективно от всяко място ни дава свободата да продължаваме да се развиваме и да работим нормално в бързопроменящата се среда. Оптимизацията и цялостният поглед, който имаме върху дейността, улесняват вземането на правилни решения на мениджърско ниво и допринасят за удовлетвореността на всички служители в организацията, поддържането на екипен дух и приятни работни отношения.

    По време на пандемията създадохме и революционен продукт на пазара, който запълва нуждата от промени в HR сферата – първото легитимно електронно трудово досие sHRedy, което напълно премахва хартията и превръща трудовоправните отношения в дигитални. Всички HR дейности, които изискват подписи и лично предаване, са изцяло цифровизирани, служители и мениджмънт имат възможност да работят и обменят информация от всяко място, с гарантирана правна валидност на документацията. Софтуерът е не просто улеснение за HR екипите, той e достъпно решение, което изцяло трансформира бизнеса, оптимизира работата и минимализира разходите на компаниите. Идва във време, в което изцяло дистанционното управление на персонал e необходимост не само заради ситуацията днес, но и заради належащата нужда от осъвременяване на архаичните процеси на работа, с които се сблъскват служителите.

    Полина Декова, маркетинг мениджър, Модис България 

    От изминалата година насам засилихме използването на дигиталните канали за комуникация – социални мрежи, имейл комуникация, виртуални срещи, вътрешни платформи за комуникация и други.

    През 2021 г. ще продължим разработването на социалните ни мрежи и ще се фокусираме върху нови нестандартни канали за позициониране на Модис като желан работодател.

     

     

    Георги Малчев, Xplora

    Хората в момента имат всички основания да имат по-дълги потребителски пътеки, защото различните фирми реагираха и се справят по различен начин с текущата ситуация.

    Затова на първо място създаваме актуална информация по ключовите ни теми на комуникация - развитие на хората в екипа чрез интересни и предизвикателни задачи, фирмената култура, човешката среда за работа в екипа и приятелски отношения с клиентите, разпознаваема лидерска позиция на пазара, отлични мениджърски практики и лидерство чрез личен пример. И разбира се, не на последно място, значителни усилия за развитие на цялата дигитална екосистема.

    Каналите са всички канали, които хората биха избрали - не ние избираме каналите, а те нас. В нашия случай това включва видеа с тестимониали от клиенти, детайлни видео case studies, представяне на нови хора от екипа, статии за фирмената култура, безплатни уебинари с конкретни съвети, водене на лекции от хора от екипа и още много други неща. И тук следваме последователността „Защо” и „Какво”, което е ключово в текущата ситуация.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 минути
    IWG продължава да разширява присъствието си у нас
    Доставчикът на гъвкави работни пространства откри няколко нови локации в Пловдив
    преди 44 минути
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 2 часа
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 2 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 2 часа
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS