четвъртък, 08 декември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3506 прочитания

    Аутсорсингът се превръща в притегателен сектор за търсещите преквалификация по време на пандемията

    Индустрията продължава да се развива в България и много от компаниите разширяват екипите си, казва Ростислав Дянков, специалист „Подбор на персонал“ в Top Skills Recruitment
    18 май 2021, 17:27 a+ a- a

    Ростислав Дянков, специалист „Подбор на персонал“ в българската HR агенция Top Skills Recruitment

    Как според Вас ще се промени пазарът на труда? В рубриката на Economy.bg „Пазарът на труда във време на Covid-19“ HR професионалисти и мениджъри от водещи компании в България очертават актуалните предизвикателства и бъдещите тенденции в търсенето и предлагането на работни позиции в различни сектори у нас. Вижте какво коментира Ростислав Дянков, специалист „Подбор на персонал“ в българската HR агенция Top Skills Recruitment.

    Пазарът на труда до такава степен се видоизмени, че в момента не хората търсят работа, а агенциите по подбор търсят добрите специалисти. През последната година обаче се наблюдава и друга тенденция в някои сектори – като този на аутсорсинга например. Много хора промениха изцяло нагласата си и решиха да се върнат от чужбина и да продължат живота си в България. Много от тези решения са повлияни от ситуацията с вируса. Откриха се много възможности за дистанционна работа и работа от вкъщи. Забеляза се и миграция на населението от града към селото и то не само у нас.
     
    Хора от туристическия сектор и обслужващия персонал останаха без постоянна и сигурна работа заради честите затваряния. Поради тази причина се усети и една активна страна от гледна точка на търсещите работа. Много хора от тези браншове започнаха активно да търсят алтернатива и да се преквалифицират като започнат работа в друг сектор. Аутсорсинг индустрията в България продължава да се развива и много от компаниите разширяват екипите си. Това дава възможност за професионална промяна и развитие на хората, които се завръщат в страната, както и на тези, които търсят преквалификация по време на пандемията.

    Факт е, че на пазара на труда се изисква успешният специалист по човешки ресурси да има знания и умения не само в областта на HR-a, но и в тази на маркетинга. Двете направления бавно и постепенно се превърнаха в едно цяло и ролята на меркетинга започва да става все по-важна като партньор в процеса на подбор. Смятам, че двете направления трябва да вървят ръка за ръка. Работата на консултантите по подбор може да се определи и като търговска, защото те търсят, намират и продават идеи. За специалиста по човешки ресурси стана трудно да улавя добрите таланти и има необходимост да се интегрират силни маркетингови кампании.

    Ежедневно маркетингът оказва подкрепа в развитието на HR-a и все по-често виждаме агенциите за подбор на персонала да залагат на по-богатия арсенал от изразни средства, атрактивни онлайн кампании и най-различни  контакти по кариерни и онлайн форуми. Необходими са подход и креативност, насочени към кандидатите, клиентите и обкръжаващата среда. Масовите канали за комуникация скъсиха разстоянията не само между хората, но и между фирмите. Онлайн каналите за връзка, онлайн медиите и всички сайтове предоставят необятна възможност за лов на таланти, която специалистът непременно трябва да използва. Важно е да се отчете формулата: маркетинг + добър подбор = успешно назначение.

    Основно, но и не само, работата на маркетинг специалиста подпомага създаването на маркетинг съдържание, email маркетинг, менажиране на различни рекламни кампании за определени позиции, занимава се със социалните медии, поддържа блог, грижи се за положителния имидж на компанията, както и много други активности. Маркетинг експертът продължава да заема важно място до консултанта по подбор, като му предоставя подкрепата, от която се нуждае, за да привлече най-подходящите кандидатури.

     ВИЖТЕ ОЩЕ:






    Предстои преквалификацията на много кадри на пазара на труда

    Не това, което знаеш, а онова, което ще научиш утре, ще определи възможностите за работа в дългосрочен план

    Вече можем да работим дистанционно за мултинационална компания със западна заплата

    Острият недостиг на ИТ специалисти намаля, изискванията към работодателите започнаха да се нормализират





     

    Основната промяна в пазара на труда ще бъде в посока на работодателските политики

    Коронавирусът ще повиши мотивацията и лоялността към компаниите на вече заетите

    От компаниите ще се очаква все повече гъвкавост

    Преди пандемията пазарът на труда показваше признаци на прегряване, сега се връща към по-здравословни нива

    На пазара остават стабилни компании, които могат да предложат сигурна и дългосрочна работа

    Ще има все повече възможности за работа от вкъщи и роботизирани предприятия

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    За първи път: Търговията ни със Северна Македония достигна 1 млрд. евро през 2022
    Бизнес форум с над 150 представители на бизнеса и търговските камари от двете страни се проведе в Скопие
    преди 9 часа
    преди 11 часа
    Финтех компанията ITF набра 2 млн. лв. от борсата
    Това е 5-то успешно IPO на beam пазара за тази година
    преди 11 часа
    ЕК одобри 5.6 млрд. евро за българското земеделие до 2027
    Планът ще подкрепи създаването на близо 9500 работни места и 650 инфраструктурни инвестиции в селските райони
    преди 12 часа
    Авиационният сектор ще излезе на печалба през 2023 г.
    Според прогнозите на IATA това ще се случи за първи път от настъпването на пандемията през 2019 г.
    преди 17 часа
    Какво предстои за банките през 2023?
    Банките ще трябва да търсят нови източници на стойност в дългосрочен план, сочи анализ на Делойт