петък, 30 септември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2105 прочитания

    HR проектите в България: Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“

    Повече за проекта, който е финалист в категория „Най-добър HR проект на голяма компания" в Годишните HR награди на БАУХ 2021, научете от Рада Йосифова – началник отдел „Човешки ресурси“ в „Райфайзенбанк (България)“
    01 април 2022, 12:49 a+ a- a

    Снимка: Рада Йосифова – началник отдел „Човешки ресурси“ в „Райфайзенбанк (България)“

    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и, че работодателите в България създават условия за такава.

    Рада Йосифова е началник отдел „Човешки ресурси“ в „Райфайзенбанк (България)“ ЕАД от 2013 г., като основните ѝ отговорности са свързани със стратегическото управление на хората в организацията. Притежава повече от 10 години управленски опит в сферата на човешките ресурси, придобит предимно в компании от финансовия сектор – финансов одит и консултиране (PwC), застраховане („Булстрад – Виена иншуранс груп“), банки. Рада Йосифова е завършила психология в Софийския университет, има допълнителна квалификация по Executive Coaching от Academy of Executive Coaching, Великобритания, завършила HR Strategic Leadership Program на William Davidson Institute, University of Michigan. През 2019 г. Рада Йосифова спечели наградата за "ЧР мениджър/ директор" на годината в конкурса на Българската асоциация за управление на хора.

    Рада, разкажете ни за Вашия проект, с който кандидатствахте в Годишните HR награди на БАУХ 2021, категория “Най-добър HR проект на голяма компания”.
    Проектът, с който кандидатствахме в Годишните HR награди на БАУХ 2021 е свързан с извеждането на ново „уникално предложение към служителите“ (Employee Value Proposition = EVP) на „Райфайзенбанк“ и няколко подчинени на това ново EVP дейности: брандиране на стажантската ни програма и програмата за препоръки, ново корпоративно видео в светлината на работодателската марка, както и промяна на кариерната ни страница. Реализирането на проекта осъществихме с помощта на външен консултант в лицето на фирма CATRO България.

    Каква е целта му и защо решихте да го стартирате?
    Целта на проекта беше да разработим ново „уникално предложение към служителите“ , което да е в унисон с новата визия, мисия и ценности, възприети от компанията майка –„Райфайзен банк интернешънъл“. Той беше естествено продължение на стратегията на банката да се позиционира като предпочитан работодател на пазара на труда, приета и подкрепена от ръководството ни през 2019.

    Как приеха служителите в компанията този проект?
    Проектът предизвика голям интерес у служителите ни – мениджъри, експерти, специалисти, които откликнаха с голямо желание за участие и споделяне на мнение в сформираните за целта фокус групи. Винаги се допитваме до нашите служители по въпроси, които се отнасят до тях, и в случая, това беше поредното засвидетелстване от страна на банката, че гласът на служителите е важен и следва да бъде чут. Някои от служителите ни вече са се превърнали в истински посланици на работодателската ни марка и активно се включват в различни инициативи в тази посока.

    Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше?
    Поради факта, че за изпълнението на проекта се изискваше комбинирана експертиза в сферата на човешките ресурси, от една страна, и маркетинг и комуникация, от друга, експертите на КАТРО България поканиха като партньор експертите от Newtrend Agency, за да отговорят холистично на изискванията ни. Стартирахме в началото на 2021 и през ноември 2021 представихме за първи път новото EVP и слоган пред вътрешната публика – нашите служители, така и сред широката общественост. Същинската работа се осъществяваше в отдел „Човешки ресурси“, но с участието на много други отдели, както и служители на банката. Стилът на „Райфайзенбанк“ е да въвлича служителите във важни решения, за да се постигне максимално съгласуван резултат. Вярваме, че това е правилният подход както в управлението на хора, така и в управлението на бизнес дейностите.

    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
    Основните цели, които си поставихме с този проект бяха:
    - дефиниране на ново “уникално предложение към служителите“ - Employee Value Proposition (EVP), базирано на новите визия, мисия и ценности на банката;
    - заснемане на ново корпоративно видео с участието на наши служители;
    - брандиране на програмата ни за препоръки, както и на стажантската ни програма;
    - изграждане на нова визуална идентичност на кариерната ни страница.

    В рамките на планираните срокове, успяхме да осъществим всички задачи, които си бяхме поставили и стартирахме със съответната комуникационна кампания.

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Едно от най-големите предизвикателства при осъществяването на проекта беше дефинирането на нашето ново „уникално предложение към служителите“. Стремяхме се посланието да е кратко и запомнящо се, но също така да е много автентично и да откликва във всеки от служителите на банката. Отделно целият процес по организиране на фокус групи с представители от различни звена от банката, а и срещи със студенти от различни университети изискваше много усилия и сложна координация.
    Справихме се повече от добре с тези предизвикателства, а успехът се дължи на отличната комуникация, отвореност от страна на колегите да споделят и да се ангажират активно с темата, както и много „мозъчни атаки“ :)

    С какво най-много се гордеете с този проект?
    Смятам, че успяхме да разчупим голяма част от стереотипите, които битуваха и все още битуват в обществото, че банката е консервативно и по-скоро скучно място за работа. Показахме, че „Райфайзенбанк“ печели все повече позиции като работодател, базирайки се както на своите дългогодишни традиции в банкирането, така и на въвеждането на иновативни решения и подходи, на нови работни позиции подобни на търсените в други големи международни, финтех или ИТ компании. Всички усилия, които в годините сме вложили с цел да подкрепяме всячески професионалното развитие на нашите служители, да инвестираме в тях и да се грижим за тяхното добруване в организацията, дават отражение и чрез реализирането на този проект – служителите харесаха новото EVP, слоганът и новата визуална идентичност. Успяха да разпознаят своите ценности в тези на своя работодател, което беше нашата крайна цел.

    Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхата експертиза?
    HR екипът на „Райфайзенбанк“ включва специалисти с различна експертиза, отразяваща и направленията, в които работим – администриране на персонала, подбор и работодателска марка, обучение и развитие и възнаграждения и социални придобивки. Всеки е уникален по своята същност, но екипната работа и синергията, която има между различните сектори, професионализмът и високата степен на мотивация и отговорност, с която се работи, са нещата, които са извоювали мястото ни на неизменен партньор на бизнеса. Нашият екип търси обратна връзка целенасочено и това се вижда в постоянното подобрение на позицията си в Годишното проучване на удовлетвореността от вътрешните услуги.

    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    В светлината на събитията, свързани с войната в Украйна, една от приоритетните ни задачи в момента е да съдействаме с реализирането на редица инициативи за взаимопомощ за колегите ни от украинската банка, подпомагаме семействата, които са намерили убежище в България по всякакъв начин, така че да се чувстват максимално добре на наша територия, било тези, които искат да останат временно или дългосрочно. Отделно от това в средата на 2022 г. предстои да се финализира сделката за придобиването на „Райфайзенбанк“ от KBC България и да започнат интеграционни процеси. Обявяването на сделката също беше един от т.нар. „моменти на истината“, още веднъж се убедихме, че служителите ни са лоялни и харесват своя работодател. Надяваме се, че силните ни страни като работодател ще бъдат привнесени и в новата банка.

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    HR проектите в България: EVN Презареждане
    HR проектите в България: Contipso Learning

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Google обещава да създаде 20 хил. работни места в Гърция
    Технологичният гигант ще създаде два центъра за върхови постижения в Солун и Патра
    преди 6 часа
    ЕП ще обсъди отново влизането на България в Шенген
    Понастоящем всички държави членки на ЕС с изключение на България, Хърватия, Кипър, Ирландия и Румъния са част от Шенгенското пространство
    преди 6 часа
    От октомври спира достъпът до старата е-платформа на НАП
    Над 2 млн. пъти са ползвани е-услугите в обновения портал на НАП само за месец
    преди 6 часа
    27 дестски градини се строят в София в момента
    Новата сграда на детска градина в район „Витоша“ беше открита
    преди 6 часа
    БНБ: Има рискове за нарастване на задлъжнялостта
    Централната банка повишава нивото на капиталовия буфер за рискови заеми от октомври 2023