петък, 30 септември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1871 прочитания

    HR проектите в България: Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“

    Повече за проекта, който е финалист в категория „Най-добър HR проект на голяма компания“ в Годишните HR награди на БАУХ 2021, научете от Бранимира Нешовска – ръководител „Човешки ресурси“ за България и Хърватска в HPInc
    08 април 2022, 10:40 a+ a- a

    Снимка: Бранимира Нешовска – е ръководител „Човешки ресурси“ за България и Хърватска в HPInc

    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и, че работодателите в България създават условия за такава.

    Бранимира Нешовска е ръководител „Човешки ресурси“ за България и Хърватска В „Ейч Пи Инк България“ ЕООД. Тя е част от компанията от януари 2008 г., стартирайки като HR Generalist. От септември 2015 г. поема ролята на ръководител „Човешки ресурси“ за България и Унгария, а от ноември 2018 г. и за Сърбия и Хърватска. От 2021 г. отговаря за България и Хърватска.

    Експертизата на Бранимира включва управление на таланти, обучение и развитие, коучинг, ангажираност на служителите, вътрешни комуникации, ЧР политики и т.н. През тези години тя е натрупала ценно ноу-хау в различни области и играе важна роля ЧР отделът да бъде позициониран като стратегически бизнес партньор.

    Бранимира притежава професионална бакалавърска степен от Медицински колеж, София; диплома за квалификация по компютърна обработка на информацията от УАСГ; сертификат за професионален мениджмънт, Open University, UK; университетски степени по управление и администрация и управление и развитие на човешките ресурси от Нов български университет. В момента успешно завършва магистърска програма „Организационна и социална психология“, НБУ.

    Свързахме се с Бранимира Нешовска, за да ни разкаже за проекта на „Ейч Пи Инк България“, който е финалист в категория „Най-добър HR проект на голяма компания“ в HR наградите на Българската асоциация за управление на хора за 2021.

    Бранимира, разкажете ни за Вашия проект, с който кандидатствахте в Годишните HR награди на БАУХ 2021, категория “Най-добър HR проект на голяма компания“.
    HR-проектът, с който кандидатствахме за Годишните HR награди на БАУХ 2021, може да се обобщи с думата „екип“ в истинския ѝ смисъл. Това не е поредна кампания за нас, а представлява обединението на служителите в HP Inc. около каузи, които наистина подобряват света около нас. И смело мога да кажа, че гледаме на тях не просто като на проект, а като на обещание, което всяка година спазваме, развиваме и обогатяваме.

    Кандидатурата ни включваше серия от големи социално отговорни кампании, с които бяхме ангажирани през изминалата година и които успяхме да реализираме, благодарение на споделените ценности и енергия на всички колеги. Една от най-вдъхновяващите за нас в HP Inc. наричаме „40 Дни добрини" или 40 Days of Doing Good. Това е нашият начин да допринесем за по-добро образование, да подкрепим хората в неравностойно положение и да застанем зад приобщаването и разнообразието в кариерния свят. Нищо от това нямаше да бъде възможно без нашите партньори в лицето на неправителствените организации – Народно читалище „Тротоара“, Фондация „Северозапад“ и „StudyHub”.

    Една истински значима стъпка от страна на целия екип беше предпочитанието на колегите да пропуснат фирменото ни парти или т.нар. Team Building, като сумата за неговата организация бъде дарена в принос към общността. Заедно взехме решението и заедно избрахме каузите, които да защитим, а именно – да помислим за хората в нужда, обединявайки се около идеята, че можем да бъдем по-добри, особено сега, в тези трудни времена. Дарихме общо 24 000 долара на три каузи в подкрепа на здравеопазването, образованието и спасяването на животни чрез фондация „За доброто“, „Заедно в час“ и „Бездомни ангели“ (Stray Angels).

    Организирахме търг на картини, дарени безвъзмездно от наш колега. Средствата ще допринесат за благотворителната организация "Бъди добър, направи добро", която помага на възрастни хора в Северозападен регион на България, засегнати от COVID-19.

    Освен колегите, които са с опит в компанията, ежегодно предизвикваме и стажантите ни да се включат в инициативата ни Doing Good Challenge, като определят благотворителни проекти, които HP Inc. да подкрепи. Тази година успяхме да допринесем за осигуряването на учебни материали за децата на Розино и да инсталираме кучешки къщички в двора на фондация „Помогни и спаси живот“, благодарение на нашите супердоброволци.

    В HP вярваме в ценностите на компанията да развиваме и подобряваме света около нас. Това важи и за мисията ни, свързана с околната среда. През изминалата година дарихме 15 700 дървета и осиновихме първия си пчелен кошер.

    Щастливи сме, че успяваме заедно да осъществяваме такива позитивни промени и това е само едно от нещата, с които се гордеем като екип.

    Каква е целта му и защо решихте да го стартирате?
    Проектът има за цел да подкрепи локални НПО чрез набор от различни годишни и регулярни кампании за дарителство и доброволчество, които:
    - помагат за по-добро образование и дигитално равенство на подрастващите и/или хората в нужда;
    - се грижат за хора в неравностойно положение;
    - се борят срещу бедността в България;
    - помагат за разрешаването на екологични проблеми;
    - се грижат за безстопанствени животни;
    - участват в решаването на други социални и/или обществени проблеми.
    Старирахме проекта, за да предложим решение чрез дарителски и/или доброволчески компании за директно подпомагане на НПО. Даренията биват корпоративни, лични от служителите или от специалната HP Foundation организация.

    Как приеха служителите в компанията този проект?
    Нашите служители имат основна роля в реализирането на всичкидоброволчески кампании и проекти. HP като работодател имдава възможност за планиране, участие и даряване на доброволен труд в работно време, но служителите са тези, които вземат решенията какви дейности да се осъществят, как и по какъв начин. Благодарение на вярата в доброто и желанието за позитивна промяна ние помагаме на общността и природата, защото осъзнаваме, че само така помагаме за изграждането на по-добър свят за нашите деца.

    Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше?
    Планирането и участието в каузите е трудно да рамкираме като време, тъй като те се случват целогодишно и не се свеждат до една единствена подкрепа, а до системна инвестиция на време и средства. Смятаме, че резултатите са налице.

    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
    За една година подпомогнахме директно дейността на български неправителствени организации с близо 120 000 лева финансови и материални дарения, като допринесохме косвено с 2000 часа доброволчески труд на наши служители, който се равнява на близо 200 000 лева (по норма, приета от HP Foundation за България). Направихме директни дарения от служители чрез онлайн платформата HP's Giving & Volunteering Tool към множество български НПО за 20 000 лева. След това HP Foundation удвои допълнително сумата.

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Изборът на каузите беше едно от най-големите предизвикателства. Уповавахме се на нашата устойчива стратегия, която се фокусира върху планетата, хората и общностите, като двигател на промените в технологиите, но искахме да се фокусираме върху такива, които ще имат и огромно значение за обществото ни тук, в България.

    С какво най-много се гордеете с този проект?
    С хората. Благодарение на всички тях успяхме да докажем, че една добре обмислена идея има силата да промени обществото ни и света.

    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    Планирали сме множество социално отговорни кампании до края на годината, с основен фокус подобряване нивото на образованието и дигиталното равенство в България,както и подпомагане за подобряване на живота на локалните общности там, където има най-голяма нужда. В краткосрочен план, за да достигнем до крайните нуждаещи хора или каузи в България, активно партнираме с НПО, като работим по няколко проекта, свързани с организирането на обучения, които се стремят да преодолеят дигиталното разделение и да подобрят уменията на по-слабо представените групи, като им дадат достъп до модерно дигитално образование, подготвяйки ги за професиите на дигиталното бъдеще.

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    HR проектите в България: Корпоративен уелнес, Playtech
    HR проектите в България: Империум на CASH CREDIT
    HR проектите в България: Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    HR проектите в България: EVN Презареждане
    HR проектите в България: Contipso Learning

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Google обещава да създаде 20 хил. работни места в Гърция
    Технологичният гигант ще създаде два центъра за върхови постижения в Солун и Патра
    преди 5 часа
    ЕП ще обсъди отново влизането на България в Шенген
    Понастоящем всички държави членки на ЕС с изключение на България, Хърватия, Кипър, Ирландия и Румъния са част от Шенгенското пространство
    преди 5 часа
    От октомври спира достъпът до старата е-платформа на НАП
    Над 2 млн. пъти са ползвани е-услугите в обновения портал на НАП само за месец
    преди 6 часа
    27 дестски градини се строят в София в момента
    Новата сграда на детска градина в район „Витоша“ беше открита
    преди 6 часа
    БНБ: Има рискове за нарастване на задлъжнялостта
    Централната банка повишава нивото на капиталовия буфер за рискови заеми от октомври 2023