Повече за проектите научете от Даниела Назим – People Experience Manager в Endava – компания финалист в категория HR екип на годината в Годишните HR награди на БАУХ 2021
Снимка: Даниела Назим, People Experience Manager, Endava
В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.
В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.
Даниела Назим е People Experience Manager в софтуерната международна компания Endava. Кариерният ѝ път започва преди 15 години, като първата ѝ роля в сферата на човешките ресурси е свързана с администрация и пейрол, а след това започва активно да се занимава с развиване на хора, обучения и стратегии за задържане. През 2015 г. започва да управлява първия си HR екип в ИТ компания, днес продължава развитието си като бизнес партньор на международни екипи и част от лидерския екип в България. Професионалните ѝ интереси са свързани с фирмената култура, лидерски компетенции и коучинг.
Свързахме се с Даниела, за да ни разкаже за проектите, по които работи HR екипът на Endava – компания финалист в категория HR екип на годината в Годишните HR награди на БАУХ 2021.
Даниела, разкажете ни за Вашата кандидатура в Годишните HR награди на БАУХ 2021, категория “Най-добър HR екип на годината”.
Кандидатствахме в категория „Най-добър HR екип на годината“, тъй като ние сме един компетентен, мотивиран, амбициозен, задружен и идеен екип, който се стреми да достига нови върхове. Гордеем се с успехите си до момента и се радваме, че участвахме в това предизвикателство. За нас беше отлична възможност да сверим часовника си с останалите участници в категорията. Имаме амбициозни планове за 2022 и по-нататък ще разкажем и за новите си проекти.
Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхата експертиза?
HR екипът на Endava в България се състои от 14 специалисти с разнообразен опит и компетентности от няколко ключови области на човешките ресурси: 7 в областта на привличане на таланти; 2 в администриране на трудовоправните взаимоотношения; 2 в развитие на хора, 2 в комуникации и 1 на позиция „мениджър“. Успехите на екипа се дължат на уникалната комбинация от млади специалисти със свеж поглед и опитни специалисти с доказана експертиза.
Относно експертизата на екипа ще се фокусирам не върху индивидуалния принос, а върху синергичния ефект, който се получава благодарение на приноса на всеки. Отличителните характеристики на екипа са:
• разнообразен професионален опит на членовете на екипа както по отношение на различните области на ЧР, така и по отношение на опит в различни индустрии, а също и по отношение на стаж;
• високо ниво на образование от реномирани университети в България и чужбина;
• високо ниво на владеене на английски език;
• силна техническа компетентност;
• култура на взаимопомощ, подкрепа, съпричастност, доверие, прозрачност и толерантност към чуждото мнение;
• висок етичен стандарт на всички членове;
• добър баланс на фокуса между резултати и приемането на всеки член на екипа на първо място като човек;
• гъвкавост и адаптивност към непрекъснато развиващата се среда, в която работим;
• готовност за експериментиране и приемане на грешките като възможности за подобрение.
Представете накратко проектите Ви.
Работим по разнообразни проекти както локални, така и регионални. Всеки един от тези проекти включва предизвикателства в себе си, което прави работата ни интересна и мотивираща. Ето някои от проектите, по които работим:
• Jira4PDR – адаптация на JIRA софтуера към нуждите на процеса по подбор в Endava. Благодарение на Jira4PDR процесът по подбор и наемане става по-гъвкав и бърз. Премахва се голяма част от ръчната работа, а и се повишава ангажираността на техническите специалисти, които участват в процеса на интервюиране, а също и улеснява процеса по кандидатстване.
• Сорсинг хакатон – проектът е на регионално ниво и представлява един цял ден, в който колегите по подбора се състезават за осъществяване на контакт с възможно най-голям брой кандидати (сорсинг).
• Проект по развитие на техническите интервюиращи в Endava. Техническите интервюиращи допринасят изключително много в процеса на подбор, като оценяват техническите компетенции на кандидатите, но освен това те правят преценка и за това доколко даденият кандидат би паснал на екипа, средата и компанията. Тъй като целим всички участващи в подбора да имаме унифициран подход и критерии при избора на кандидат, имаме програма, през която преминават всички технически интервюиращи.
• Онбординг за новите хора. Много е важно да се установи контакт с новия човек още в деня на започването му, особено в условията на работа от вкъщи. Стремим се онбордингът да е в същия ден, в който започва новопостъпващият, а ако това не се случи, задължително човек от ЧР екипа се свързва с него, за да му представи основите системи и обучения, с които ще има досег преди самия онбординг.
• Обучителни курсове и програми по технически и меки умения. Имаме широк спектър от обучения, които биват единични или под формата на цялостна програма в зависимост от нуждите и целите.
• Проект за развитие на общността на кариерните коучове на Endava в България в подкрепа на растящата нужда от вътрешни коучове във връзка с разрастването на екипите ни. Всеки служител в компанията има коуч, който му помага чрез задаване на правилните въпроси, служителят сам да стигне до решенията, които търси.
• Седмица на кариерното коучване – една седмица специализирани обучения на тема коучинг от опитни коучове в компанията и външни експерти.
С кой от тях се гордеете най-много?
Най-много се гордеем с проекта за развитие на общността на кариерните коучове на Endava в България.
Каква е целта му и защо решихте да го стартирате?
Целта на проекта е да разшири вече съществуващата общност от кариерни коучове на Endava в България, като същевременно предостави възможност и за надграждане на уменията на вече съществуващите коучове.
Решихме да се спрем на този проект, тъй като в началото на миналата година получихме ясно очакване от страна на лидерския екип в София относно утвърждаването, увеличаването и развитието на общността на кариерните коучове в Endava в България. Общността на кариерните коучове е от изключителна важност за компанията, която расте с много бързи темпове, тъй като те имат ключова роля в интеграцията на новите колеги, както и подкрепата към всички настоящи служители на компанията.
Как приеха служителите на компанията този проект?
Стартирахме проекта с допитване до съществуващите 40 кариерни коучове, за да разберем техните нужди и удовлетвореност към дадения момент. Най-важните изводи бяха: недостиг на достатъчен брой коучове във връзка с мащабното наемане на нови колеги, което води до прикрепянето на над 10 души към един коуч, както и липсата на образователни ресурси в удобно за всеки време.
Проектът беше приветстван както от кариерните коучове, така и от всички други служители, тъй като благодарение на него се увеличи броят на кариерните коучове, надградиха се техните умения, а от това пряко са облагодетелствани хората, с които те работят. Така броят на кариерните коучове се увеличи от 40 на близо 60, като в момента отново тече кампания за нови кариерни коучове в София.
Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше?
Целият процес по организация на процеса, подбор и обучение на новите коучове ни отне около 2 месеца, тъй като инициативата, за да бъде успешна, трябва да бъде добре планирана и организирана.
Финансовите ресурси са еквивалент на времето, което се инвестира от всички кариерни коучове в инициативата.
Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
Искахме да ревизираме Центъра за оценка за прием в общността, да увеличим броя на кариерните коучове, да увеличим знанията на съществуващите коучове и да обучим новите (направихме месечни срещи за споделяне на знания и създадохме пространство, достъпно до членовете на общността, където се събира съдържание, полезно за всички), което да доведе до по-голяма удовлетвореност за всички служители.
Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
Най-голямото предизвикателство, с което се срещнахме, е дефицитът на време, което имат кариерните коучове, защото въпреки мотивацията им и желанието им да помагат в развитието на останалите колеги, времето им е ограничено. Успяхме да разрешим това предизвикателство като чрез създаването на устойчив процес по привличане на нови коучове и форум за споделяне на знания броят на коучовете за Endava в България се увеличи и намаля значително средният брой хора на един коуч, което им позволява да прекарат качествено време заедно.
Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
Планираме няколко нови проекта извън текущите, към момента ще споделя няколко от тях:
• “Наръчник на прекия ръководител“;
• Технически събития на живо с вътрешна и външна аудитория;
• Развиване на коучинг култура в организацията;
• Регионален модел за бизнес партньорство в областта на човешките ресурси с различните дисциплини.
Работим по още няколко интересни проекти, които към момента ще запазя като изненада.
ВИЖТЕ ОЩЕ:
HR проектите в България: Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
HR проектите в България: Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
HR проектите в България: Корпоративен уелнес, Playtech
HR проектите в България: Империум на CASH CREDIT
HR проектите в България: Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
HR проектите в България: EVN Презареждане
HR проектите в България: Contipso Learning