вторник, 08 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5285 прочитания

    HR проектите в България: Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България

    Повече за проектите научете от Милена Караилиева – директор „Човешки ресурси“ в Kaufland България – компанията победител в категория HR екип на годината в Годишните HR награди на БАУХ 2021
    03 май 2022, 10:59 a+ a- a

    Снимка: Милена Караилиева – директор „Човешки ресурси“ в Kaufland България

    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.

    Милена Караилиева е директор „Човешки ресурси“ в Kaufland България. Тя е част от екипа на компанията от 2014 година. Последователно е била мениджър „Обучение и развитие“ в дирекция „Човешки ресурси“ и мениджър „Системи за управление на персонала“ в дирекция „Продажби“. Има 15 години опит в HR сферата.

    Kaufland България е победител в категория HR екип на годината в Годишните HR награди на Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) за 2021. Потърсихме Милена Караилиева, за да ни разкаже за проектите, по които работи HR екипът на компанията.

    Г-жо Караилиева, разкажете ни за Вашата кандидатура в наградите на БАУХ, категория “Най-добър HR екип на годината”?
    Номинацията и наградата е изключително ценна за HR екипа на Kaufland България. Изминалата година беше поредната динамична и изпълнена с много предизвикателства за пазара на труда и обществото като цяло. Признанието, което получихме в направление „Човешки ресурси“ ни дава увереност и гарантира, че в този социален контекст сме постигнали една от най-важните ни общи цели – екипът ни да е високо мотивиран и удовлетворен от принадлежността си към своя работодател.
    Кандидатурата ни цели да отрази човешкия фактор зад постигането на бизнес целите на компанията, но и да подчертае онези проекти през изминалата година, при които синергията в работата между HR екипите ни е най-видима и показателна. Тяхната ефективност аргументираме в описание на бизнес целите, конкретните решения и представените резултати, които са постигнати с общи действия.

    Запознайте ни с Вашия звезден HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхната експертиза?
    Служителите на Kaufland България са над 6500 общо в трите ни структури, като близо 85% от тях работят в нашите 61 магазина в 35 града на страната. Тази изразена регионалност е особеност на нашия бизнес и от нея произлиза и изключителната роля на екипа „Човешки ресурси“ в организацията. Щастливи сме, че сме създали силна култура на съвместна работа в синхрон и имаме много добро ниво на вътрешно сътрудничество в ЧР екипа, а това дава своето изражение в много успешни проекти и инициативи, които успяхме да реализираме и които са повод за номинацията ни. Вярваме, че това, което прави екипа достоен за наградата, са принципите ни: да сме професионалисти, да разбираме естеството на работа на колегите, да сме високо кооперативни и гъвкави, да търсим обратна връзка и да сме диалогични, да се подпомагаме взаимно във всеки момент.

    Снимка: HR екипът на Kaufland България


    HR екипът ни се състои от пет отдела, които имат своята роля в изграждането на екосистемата, наречена „Управление на човешкия ресурс“ – „Администриране на персонала“, „Възнаграждения и придобивки“, „Управление на процесите“, „Подбор, мотивиране и задържане и работодателска марка“, „Обучение и развитие“. Хората в това „семейство“ са професионалисти със свой почерк, личен принос и разнообразна експертиза. Те са на различна възраст, с различен опит и стаж в компанията и това създава здравословния и благоприятен вътрешен климат за устойчиво развитие със споделени ценности.

    Снимка: Част от HR екипа на Kaufland България

    Представете накратко проектите Ви.
    Гордеем се с всички наши проекти и инициативи както такива, които сами сме създали и развиваме национално или международно, така и в партньорства с други организации от сферата на образованието, развитието на младежките общности, социалния сектор, околната среда. Бихме очертали някои основни насоки според стратегическите цели на компанията за развитието на екипа ни:

    - Грижа за настоящите колеги чрез обучения, непрекъснато развиване на мотивационната ни програма, програми за здраве и благосъстояние (wellness програми) и др. Компанията ни предлага средно по 6 обучения на всеки служител годишно, като през 2021 г. това обхвана 6 250 колеги в 111 обучителни програми.

    - Признание към колегите ни, чиито успехи и постижения показваме чрез участието им в разнообразни кампании като „Разчитайте на нас“, „КА-лидери“, „Професионалистите говорят“ и др.

    - Сътрудничество с млади таланти извън компанията, за които предоставяме възможности за обучение и развитие в собствените ни програми като „Управители на бъдещето“, дуално обучение, практикантска програма, стажантска програма. Изключително важни за нас са и създадените вече традиционни партньорства с образователни институции като УНСС, СУ, Аграрен университет, професионални гимназии в страната, както и с организации като Mentor the Young, Junior Achievement България, Bulgaria Wants You, Teenovator, WWF, To the Top, Talent Club и др.

    - Представяне на новия ни работодателски имидж в 360-градусова комуникационна кампания, наречена „Време е за ново начало“, която посредством ключови послания заговаря потенциалните ни бъдещи колеги.

    Снимка: Част от HR екипа на Kaufland България

    С кой от тях се гордеете най- много? Каква е целта му и защо решихте да го стартирате?
    Всеки наш проект е пътуване, в което извървяме един път към определена цел. По пътя работим с много колеги и е вълнуващо, когато са въвлечени хора с различни функции и от различни отдели, за да се изпълни проектът с холистично съдържание и смисъл, а и за да може на практика да се осъществи.
    Трудно е да посочим само едно от нашите съвместни усилия, но ако трябва да отчетем кое касае пряко нашите клиенти и най-голяма част от нашите колеги, то можем да споделим опита си, посветен на удовлетвореността на клиентите, наша ежедневна мисия. „Клиентска удовлетвореност“ е проект, в който са въвлечени всичките ни 61 магазина и е свързан с поредица теоретични и практически обучения. Сам по себе си е още един инструмент, чрез който ежедневно можем да подпомагаме колегите в старанието им да развиват тази ключова за бизнеса посока.

    Как приеха служителите в компанията този проект?
    Нашите служители са лицето на Kaufland, а екипът на магазинната ни мрежа е близо 85% от компанията. Всеки един от тези 5500 души знае, че клиентите са наш приоритет и че работата ни е динамична и вълнуваща, защото е свързана с клиентското преживяване всеки ден, във всеки наш обект. Това е една от причините проектът да се приеме толкова добре и естествено от страна на служителите. Добавихме и състезателен елемент в него, както и допълнителни стимули и награди, за да се случи забавно и лесно успешното му реализиране. Радваме се на силна ангажираност и професионализъм в изпълнението на проекта до момента и според целите му за напредък.

    Снимка: Част от HR екипа на Kaufland България

    Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше?
    Неминуемо всеки един проект коства сам по себе си разнообразни ресурси. Ако трябва да ги приоритизираме, със сигурност човешкият ресурс е този, който оказва най-голяма тежест. Организирането и стиковането с различни работни групи е динамичен и времеемък процес особено когато темите и свързаните с тях решения не са малко. Екипът, който работи по него се състои от над 100 души – в това число колеги от отдел „Обучение и развитие“, управители на магазини, ръководители на смени и др. Проектът е дългосрочен, стартира през есента на 2020 година и имаме желание да продължим да го надграждаме, защото сме уверени в неговия огромен потенциал и добавена стойност.

    Снимка: Част от HR екипа на Kaufland България

    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
    С проекта целяхме да повишим ангажираността на служителите в посока любезност в обслужването, да акцентираме върху прекия контакт и правилното разбиране на нашите клиенти, да провокираме инициативност в служителите, да прилагаме в работата си съвременни концепции и полезни практики в сферата на продажбите. Към днешна дата бихме могли да кажем, че вървим в правилна посока и виждаме резултатите от усилията на колегите. Отчитаме ги чрез различни наши мониторинг канали, част от които са обратните връзки от клиентите, проследяващи нивото на обслужване по заложени критерии, както и вътрешни тестове с практически задачи.

    Снимка: Част от HR екипа на Kaufland България

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Изготвянето на точен анализ и дефинирането на възможните тактики, които може да приложим в нашите филиали, бяха основните предизвикателства, пред които се изправихме, за да стартираме разработването на самия проект. В процеса на работа се наложи да бъдем гъвкави, като адаптирахме някои от компонентите, заложени в първоначалната програма, които забелязвахме, че имат потенциал да бъдат развити допълнително. Важна част за преодоляването на всички тези предизвикателства е разбирането и съдействието от страна на служителите, защото без тяхната помощ проектът не би могъл да се случи по този начин.

    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    Удовлетвореността на нашите колеги е много важна за нас, затова и дългосрочно продължаваме работата си в посока създаване на работна среда, която да мотивира и ангажира екипа ни. Това включва редица проекти, някои от които да разширят мотивационната ни програма, доразвият политиките ни за обучение и развитие на колегите ни, както и проекти в частта дигитализация на работното място.

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    HR проектите в България: Jira4PDR, Endava
    HR проектите в България: Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    HR проектите в България: Локалните и регионални проекти на Endava
    HR проектите в България: Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    HR проектите в България: Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    HR проектите в България: Корпоративен уелнес, Playtech
    HR проектите в България: Империум на CASH CREDIT
    HR проектите в България: Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    HR проектите в България: EVN Презареждане
    HR проектите в България: Contipso Learning

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    САЩ отпуска $100 млн. за иновации при полупроводниците
    Те ще са насочени към университети, национални лаборатории и частния сектор
    преди 15 часа
    5 ИКТ организации предлагат промяна в приема в математическите и професионалните гимназии
    Без силно математическо образование, ИТ индустрията рискува да загуби конкурентното си предимство, предупреждават те
    преди 16 часа
    Световната банка: България е сред водещите места за правене на бизнес
    Докладът Business Ready обхваща само 50 страни, като не са включени развити икономики като САЩ, Германия, Франция или Япония
    преди 17 часа
    Проф. Зико Колтер с безплатна лекция в Софийския университет
    Той е член на борда на OpenAI и е в България по покана на INSAIT
    преди 19 часа
    България изпада от групата на най-свободните икономики в света
    От 20-то страната ни се срина до 43-то място по икономическа свобода, алармират от ИПИ
    преди 19 часа
    Сър Греъм Уотсън се присъединява към преподавателския състав на ВУЗФ
    Английският икономист ще предава своя богат опит от реалния политически и академичен живот на студентите