петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2375 прочитания

    Телетек инвестира 25 млн. лв. в разширяване на базата си

    За инвестицията, пазарите, отражението на пандемията и бъдещите планове на компанията разказва Мариела Маджарова, Изпълнителен Директор на Телетек Електроникс
    01 септември 2022, 16:19 a+ a- a

    Мариела Маджарова е Изпълнителен директор на „Телетек Електроникс“ АД – производител на пълна гама сигнално-охранителна и пожароизвестителна техника. Завършила e инженерна химия в Химикотехнологичния институт в София. Започва работа в „Телетек“ през 1992 г. и заема различни длъжности във фирмата, преди да бъде издигната като Изпълнителен директор на „Телетек Електроникс“ АД през 2010 г. Специализирала е маркетинг в университета в Лутън, Великобритания, както и маркетинг и продажби, счетоводство за мениджъри в НБУ. Под нейно ръководство фирмата разработва редица нови продукти, навлиза в над 75 пазара и бележи сериозен ръст.

    Фирма Телетек Електроникс е едно от водещите и известни имена за производство на охранителна и пожароизвестителна техника, познато в цял свят. Компанията стартира преди 30 години като изцяло българска собственост за разработка и производство на секюрити системи. Със собствен развоен отдел и производствена база успява да стъпи на над 85 пазара в света в конкуренция с гиганти от Канада, Америка и Англия. Намира своето място най-вече в нишата за пожароизвестителна техника, където и до днес е предпочитан бранд на световните пазари.

    Успехите и развитието водят и до необходимост от разрастване. Тази година фирмата разширява своята база, тъй като независимо от кризата на пазара продажбите ѝ растат и капацитетът в столичния квартал „Хладилника“ не е достатъчен за Телетек. Строителството на новата административна и производствена сграда се планира да приключи и да заработи в края на 2022 г.

    Economy.bg се свърза с г-жа Мариела Маджарова, Изпълнителен Директор на компанията, за да ни разкаже повече за инвестицията, клиентите и как се справя Телетек в усложнената икономическа обстановка.

    Телетек инвестира в разрастване тази година. Какво наложи нуждата от разрастване? 
    Над 95% от продукцията ни се изнася и имаме присъствие в над 80 държави. Компанията работи само B2B и клиенти са ни едни от най-големите дистрибутори и търговци на едро на сигнално-охранителни и пожароизвестителни продукти в съответната страна. Горди сме, че с голяма част от нашите клиенти работим повече от 20 години и благодарение на отличното партньорство, качествени продукти, техническа поддръжка и взаимна подкрепа над милион сгради в света са оборудвани с наша техника. Всеки проект, изпълнен с наша техника, е гордост за нас. Малка част от най-значимите ни проекти, с които се гордеем, са сградата на Общинския съвет – Мафра, Португалия; парламентът на Молдова; парламентът на Йордания; централата и клоновете на Пиреус Банк – Гърция; парламентът на Йордания; квартал „Макри“ в Талин – състоящ се от модерни бизнес сгради и сгради – културно наследство.
    Разбира се, в България също има редица обекти, оборудвани с наша техника – както големи бизнес сгради, така и жилищни комплекси, правителствени сгради, индустриални проекти, хотели и болници. Наши системи са инсталирани в Sofia Tech Park, базата на Lufthansa Technic – София, Министерство на отбраната, база НАТО – София; Музей на София; Софийски градски съд; новата база на Български футболен съюз в Бояна; Галерия „Квадрат 500“ – София, сграда Walltopia – Лозен, офис сграда „Адванс“ – София; Министерство на финансите – София; Логистичен център Office 1 Superstore – Равно поле; болница „Софиямед“ – София; завод „Язаки“ – Димитровград; болница Vita – София и много други.
    През последните години компанията бележи сериозен ръст в продажбите, което се дължи както на развитието ни на настоящи пазари, така и на навлизането на нови. Това ни изправя пред сериозното предизвикателство по осигуряване на производствен капацитет за изпълнение на поръчките на клиентите. 

    В какво се изразява разширяването на базата?
    Наред с увеличаване на капацитета реализацията на проекта ще увеличи и конкурентните ни предимства в няколко насоки:
    • Развойна дейност – повишаване капацитета на R&D отдела на компанията, съвременно лабораторно оборудване и тестови установки. 
    • Качество и ефективност – повишаване качеството и капацитета вследствие инсталирането на нови машини, производствено оборудване и автоматизация на процесите.
    • Човешки ресурс – подобряване на условията на работа на нашите служители, осигуряване на зони за почивка, спорт, градина, бистро за хранене и др.

    Ще търсите ли нови специалисти, ако да – какви и колко?
    Новата производствена база ще открие 17 нови работни места още със стартирането си, но плановете ни за развитие включват както разширяване на продуктовата ни гама, така и навлизане на нови пазари, което ще доведе и до разширяване на екипа и нуждата от нови кадри с техническо образование както в развойната дейност, така и в производството. Намирането на квалифицирани кадри, особено с техническо образование, е сериозно предизвикателство и все по-близо до невъзможното. Нуждата от инженери и специалисти с техническа насоченост се увеличава с всеки изминал ден и е все по-трудно да се намират такива. 

    В какъв размер е инвестицията?
    Инвестицията е 25 млн. лв., като основната част е от заем и еврофинансиране.

    Какви резултати очаквате от разширеното производство?
    Новата производствена база ще реши този проблем и ще увеличи обема на продукцията ни с над 20% още през първата година.

    Как се отрази пандемията на бизнеса?
    Проблемите по световната верига на доставки вече засягат всеки бизнес, не само нас и за съжаление, се задълбочават – цените за транспорт се увеличиха в пъти, цените на материалите, суровини и компоненти се вдигат постоянно, сроковете за доставка са неясни или невъзможно дълги, а темпът на разпространение на Делта варианта на ковид-19 не намалява. Това води след себе си редица проблеми за фирмите производители като най-сериозните са забавяне на поръчките, намаляване на производството поради липса на суровини, трудност при планиране.
    Чиповете и платките са основни компоненти за нашите продукти, а в съвременния свят – и на всички електронни устройства. Глобалният недостиг на чипове продължава да предизвиква хаос почти във всяка една индустрия и очакванията са да се задълбочи. Заради невъзможно дълги срокове на доставка от над година на някои компоненти се наложи да спрем производството на някои продукти, но пък това, от друга страна, роди идеи за нови продукти и разработки, по които вече работим. Засега успяваме да балансираме, благодарение на екипна работа на всички звена във фирмата, дългогодишни партньорски отношения с доставчици и разбирането на клиентите ни и се надяваме, че скоро всичко ще се нормализира. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Телетек електроникс АД в Jobs.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 3 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 3 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 4 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 6 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години