събота, 14 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    16125 прочитания

    Преслав Милчев, Луфтханза Техник София: Имаме 1300 служители, планираме да растем още

    Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg
    16 май 2024, 11:52 a+ a- a

    Самолети от цял свят не само превозват пасажери до София. В столицата се извършва тяхната поддръжка и ремонт. За 15 години от посрещането на първия самолет за ремонт в хангарите, в базата на Луфтханза Техник София, вече са обслужени над 1300 самолета. За този период компанията успя да увеличи 4 пъти собствения си капацитет, но и да се превърне в най-голямото подразделение на Луфтханза Техник за Европа, предлагайки работни места в три направления: ремонт и поддържка на самолети, инженеринг и логистика. Lufthansa Technik Group започва да оперира в България през 2007. Местното подразделение се превръща в ключово звено, специализиращо в базово и линейно обслужване на тяснокорпусни самолети от семейството на Airbus и Boeing. У нас е базиран и изключително развит логистичен хъб, който оказва подкрепа, свързана с доставката на авиационни части в цял свят. Към момента в Луфтханза Техник София работят над 1300 души, като компанията планира да разшири още екипа си.

    Каква е равносметката за 15 години присъствие у нас, планират ли се нови инвестиции и разкриване на нови работни места, от какъв тип кадри има нужда компанията и как успява да ги привлече, колко обслужени самолети има досега и как оценява бизнес средата у нас – тези и други въпроси коментирахме с Преслав Милчев, главен изпълнителен директор на „Луфтханза Техник София“.

    Той зае позицията през септември миналата година и така се превърна в първия българин начело на софийското подразделение. Милчев започва пътя си в Луфтханза Техник София още през 2008. Тогава е част от основния екип, ръководещ развитието и разрастването на базата на компанията у нас. Поставя основите на звеното „Планиране и инженеринг“ към Lufthansa Technik Base Maintenance Division. До 2021 заема различни мениджърски позиции в базите в София и Хамбург. Преди да се завърне в Луфтханза Техник София през септември 2023 като главен изпълнителен директор, Милчев прекарва последните години като директор „Поддръжка и инженеринг“ в Brussels Airlines.

    Г-н Милчев, как се чувствате като първия българин, оглавявал Луфтханза Техник София? Какво означава тази висока позиция за Вас?
    Моето назначение като първия българин, заемащ позицията „Изпълнителен директор“, е доказателство, че в групата на Lufthansa няма стереотипи, както и че ценим равнопоставеността и многообразието. Всичко се определя от личните възможности и резултати, няма ограничения и невъзможни неща, или най-общо казано – кариерните възможности са неограничени! Като един от създателите на компанията за мен лично е чест да съм бил част от нейната история, но и уникална възможност да бъда и основна част от нейното бъдеще.
    В допълнение, за тези 15 години от успешното си развитие в базата ни в София работят основно българи. Бих искал да използвам случая да поздравя целия ни екип, без чиято всеотдайност и професионализъм Луфтханза Техник София нямаше да бъде това, което е днес.

    Компанията отпразнува неотдавна своята 15-годишнина. Каква е равносметката за този период? Доволни ли сте от инвестицията си?
    Вече 15 години правим летенето възможно! За този период не само успяхме да увеличим 4 пъти собствения си капацитет, но и да се превърнем в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа, предлагайки работни места в три направления: ремонт и поддържка на самолети, инженеринг и логистика. Успехът и отличните резултати са в нашето ДНК и сме тук, за да останем!

    Каква е стойността на инвестицията Ви досега?
    Над 100 милиона евро в обучение и инфраструктура.

    Планира ли Lufthansa Technik нови инвестиции в България?
    Основна част от успеха ни през тези 15 години се дължи именно на непрестанните ни инвестиции в обучение на персонала, разширение на базата и производствения ни капацитет. През 2008 започнахме операции с 2 линии за ремонт на самолети, през 2012 добавихме още 3, а през 2017 построихме и най-големия хангар със светъл отвор на Балканския полуостров. Тези инвестиции ни позволяват да ремонтираме в момента 8 тяснокорпусни самолета едновременно. Развихме се и като стратегически хъб за инженеринг услуги и логистика, с което заехме стратегическо място в групата на Луфтханза Техник. Към днешна дата базата ни се разполага на площ от 50 000 кв. м с над 1300 служители. Обмисляме потенциални възможности за разширение и развитие и в бъдеще, но към момента все още това не е потвърдено.

    Колко служители имате в момента? Планирате ли разрастване на екипа?
    Към момента в софийското ни подразделение работят вече над 1300 души. Планираме разрастване на персонала – в рамките на тази и следващата година ще търсим специалисти във всички сфери от дейността ни.

    От специалисти с какви умения ще имате нужда?
    Чисто експертно, бихме могли да ги разделим в 2 групи: авиационни механици и специалисти в областта на инженеринга, закупуването, транспорта и логистиката. За много от отворените позиции при нас водещо е желанието да учиш и да се развиваш, тъй като генерално се стремим да затваряме вътрешно ролите, изискващи повече опит. Ето защо повечето от отворените позиции при нас са подходящи за хора, които са в началото на своята кариера и искат да попаднат на място, където ще получат подкрепа за овладяване на нужните умения и благоприятна среда за развитие.
    По отношение на личностните умения за нас едно от най-ключовите умения е работата в екип. Като цяло за авиационната индустрия това е на първо място.

    Имате ли проблеми с намирането на подобни кадри?
    Намирането на кадри вече е предизвикателство за всички индустрии и нашата не прави изключение. Последните световни статистики сочат, че този проблем все повече ще се задълбочава. Това, естествено, води до висока конкуренция между работодателите и затруднява младите хора при избор на професия. Авиацията винаги е била една от най-иновативните и бързоразвиващи се индустрии и последните прогнози за кариерна ориентация я посочват и като индустрия на бъдещето! По данни на Airbus към 2022 има 53 000 авиомеханици, а нуждите през 2025 ще бъдат за 175 000 души, или почти три пъти повече само в рамките на три години. Това потвърждава, че нашата индустрия е сигурна, перспективна и тепърва ще се развива напред и нагоре.

    Каква е стратегията Ви за привличане и задържане на добри специалисти?
    Изграждаме стабилни партньорства с университети и средни училища и участваме в редица кариерни събития. Силен канал за привличане са и самите служители, които са изключително активни в препоръчването на свои бъдещи колеги. Стремим се да изграждаме опитните си специалисти отвътре, имаме добре изградени практики за вътрешен подбор, различни кариерни пътеки и възможности за учене и развитие. Нещата, които ни правят атрактивни като работодател, са и многообразието от придобивки. На челно място от тях бих посочил, че всички служители на компанията и техните близки пътуват с 90% отстъпка със самолетите от групата. Не се сещам за друга индустрия, която предлага подобна привилегия.

    Колко самолета сте ремонтирали досега?
    Към май 2024: над 1300 обслужени самолета – или метафорично казано: на всеки служител се пада по един обслужен самолет.

    Колко клиенти имате в София?
    За тези 15 години вече имаме над 70 клиента в портфолиото си. В момента над 5 клиента (групови клиенти като DLH и EWG, както и 3rd party customers).

    Как се отрази пандемията на софийското звено на компанията?
    Имахме късмета да получим подпомагане от българското правителство и така избегнахме загубите през 2020 и 2021. Най-големите промени обаче настъпиха във фирмената култура – в този период по-голяма част от административния персонал се наложи да работи от вкъщи, което се отрази и на фирмения дух. Това бе един от най-големите негативи на пандемията от COVID-19.
    Един от основните ни приоритети винаги е бил поддържане на фирмения дух и след пандемията възобновихме традиционните ни и ежегодни събития като Футболен турнир, Ден на семейството, рождени дни, коледни партита.

    Как оценявате бизнес средата в България?
    Що се отнася до нашата индустрия и преди 15 години, и към днешна дата средата е изключително благоприятна – както по отношение на намирането на висококвалифицирани кадри, така и по отношение на факторите с икономическо и бизнес значение. Разбира се, понякога се сблъскваме с някои държавни и административни затруднения, които имат нужда от подобрение, но както обичам да казвам – там, където другите виждат предизвикателства, ние виждаме възможности!

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Lufthansa Technik Sofia Ltd. в Jobs.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    Софтуерният сектор у нас: За 8 години сме пораснали 5 пъти, вече сме индустрия за близо 10 млрд. лв., до 2026 заетите ще достигнат 70 хил. души
    100% от компаниите в софтуерната индустрия планират или вече използват изкуствен интелект, сочи проучване на БАСКОМ
    преди 16 часа
    ИТ секторът у нас настоява за предвидим бюджет
    Липсата на дългосрочна стратегия и предвидимост застрашава конкурентоспособността на страната, предупреди високотехнологичният бизнес у нас
    преди 18 часа
    Xiaomi откри физически магазин в Пловдив
    Това е третият обект на компанията в България
    преди 19 часа
    Ето колко компании у нас ще дадат коледен бонус на служителите си
    Размерът на бонуса варира в широк диапазон в различните сектори
    преди 19 часа
    Лек ръст на сивата икономика в България
    Усилията за ограничаване на сивата икономика не трябва да отслабват, отбелязват от АИКБ