Темата на HR DAYS 2024 е „Да отговорим на въпросите от бъдещето още днес“, повече раказва Емил Минев - член на Управителния съвет на БАУХ
Емил Минев - член на Управителния съвет на БАУХ. Снимка: Личен архив
По традиция Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) отново ще събере на едно място HR професионалистите на пролетната конференция на организацията. HR DAYS 2024 тази година ще бъде 3 дни – от 5-7 юни в 100% присъствен формат с мастъркласове и конферентна програма с разнообразни формати.
Потърсихме Емил Минев – член на Управителния съвет на БАУХ и Вицепрезидент „Развитие на хората“ в Paysafe, за да ни разкаже повече за програмата, темите и лекторите и как ще протече всеки един от трите дни. Цялата програма на конференцията можете да разгледате ТУК.
Емил, продължавате традицията от последните години конференцията на БАУХ да не е един ден, а да бъде комплексният HR DAYS формат. Утвърждава ли се той като новия облик на традиционното за асоциацията събитие?
Все повече в HR общността говорим за персонализиран подход във всичко – в комуникацията ни с кандидатите, в начина, по който адресираме потребностите от обучение и развитие на хората в организациите ни, в стратегиите ни за придобивки, за изграждане на ангажираност. Всеки HR професионалист има индивидуални интереси, които могат да бъдат общи или специфични в дадена област. С всяка структура на програма или събитие на БАУХ се опитваме да отразим точно тава. Не можем да позволим тези професионалисти, които се грижат да отговорят на индивидуалните очаквания на всички в организациите, да не получат същото това персонално отношение и внимание към темите, които са на фокус за тях в дадения момент, към форматите, които предпочитат и които за тях работят най-ефективно.
Затова търсим това разнообразие във форматите, в комбинацията между различни сесии, от които участниците да могат да изберат – тези, които са най-близки до предпочитанията им, до това, което е най-актуално и важно за тях в конкретния момент.
Разбира се, това носи съответните предизвикателства за нас – да успеем въпреки разнообразието, въпреки избора от различни сесии, да изградим програма, която е последователна в логиката си, която е многопластова и гравитира около ядрото на нейната основна тема. Вярваме, че с всяка изминала конференция ставаме все по-добри в това. И предстоящата конференция ще го докаже.
Каква е темата на събитието и какво послание към HR професионалистите искате да отправите с нея?
Темата на HR DAYS 2024 е: The Questions of Tomorrow and The Answers of Today, или „Да отговорим на въпросите от бъдещето още днес“. Избрахме темата, защото днес вече виждаме много тенденции, които носят потенциал за големи трансформации и биха променили начина, по който привличаме, развиваме и ангажираме хората в компаниите за по-успешен бизнес. Няколко проблема на бъдещето: Избираме хора за конкретни позиции спрямо техните умения или според уменията на хората, изграждаме подходящи роли. Това ли е следващата голяма промяна в организацията на работа и развитието на хора? Какво означава тя за HR функцията на стратегическо ниво? Има ли ги вече примерите на конкретни компании, тръгнали по този път към повече гъвкавост? AI в HR – какво вече прилагаме, какво ни предстои, какво работи, какви предизвикателства носи? Новите технологии ни дават достъп до огромен обем данни за поведението на хората в организацията ни – какво да правим с тях? Как да използваме всички данни, с които разполагаме, за да вземаме по-добри решения? Какви са данните, които биха ни подсказали бъдещето? И най-важният въпрос – как подготвяме себе си като HR професионалисти да се справим с тези въпроси? Къде сме сега и къде трябва да бъдем утре, за да се справим с предизвикателствата на бъдещето?
Подготвили сме гледни точки, данни, опит. Но най-важното послание, което искаме да отправим, е как да се справим с всички тези въпроси, които ако все още не са на 100% в дневния ни ред, то съвсем скоро ще бъдат, зависещо от това какво правим днес, тук и сега, за да се подготвим. Какво правим, за да гарантираме, че имаме правилните хора в организациите ни, че те са ангажирани и готови за това, което предстои? Какво правим, за да имаме лидерите, които могат не само да зададат визията, но и да мотивират хората да повярват в нея и да ги водят по пътя към достигането ѝ? Какво правим, за да сме в крак с всички изисквания – на средата, на приоритетите ни като общество?
Добрите практики във всяка от тези области са отговорите, с които днес се подготвяме да адресираме въпросите на бъдещето.
Какво да очакваме от различните дни в конференцията?
В първия ден от HR DAYS 2024 сме подготвили мастъркласове. Те са нашето предизвикателство към колегите, които са готови да се гмурнат надълбоко в две теми. Едната е HR analytics – с развитието на технологиите, разполагаме с все повече данни и информация. Сложният въпрос идва след това – какво да правим с всички тези данни? Как разчитаме тенденциите, скрити в тях? Как ги използваме, за да говорим на езика на бизнеса? Как да не се изгубим в цифрите и процентите, а да ги превърнем в работещи HR решения? Другата ни тема тук е за лидерството. Темата не е нова, във всяка наша конференция тя присъства по един или друг начин. Не защото ни е толкова любима – макар че за мен лично е :), а защото е изключително важна. В този майсторски клас ще открием кои са тънкостите в създаване на успешни компетентностни модели, как те допринасят за създаване на ефективни лидерски програми, как да разпознаваме и измерваме лидерския потенциал. Много деликатни теми, които стоят в основата на една успешна програма за развитие на нашите таланти и лидери.
Вторите два дни са конферентната програма. В сутрешните слотове и на двата дни се събираме всички участници в голяма зала, за да поговорим за тенденциите. Тук очаквайте данни от глобални и локални проучвания, тълкуването им в контекста на нашата реалност, примери за това как тенденциите вече не са само в сферата на очакваното, но се превръщат в практика за различни компании. Тук се фокусираме върху HR функцията на стратегическо ниво и как да се подготвим като професионалисти и общност за това, което утрешният ден ще очаква от нас.
В следобедните сесии програмата разделяме в три потока, в които ще разглеждаме добрите практики – това, което правим днес, за да бъдат организациите ни конкурентоспособни като работодатели утре. Ще говорим за работодателска марка, за това как привличаме и задържаме младите хора, за ценностите и как ангажираме хората в компаниите ни с тях, за развитие на лидерите, за менторството, за законодателните промени, които влияят върху ежедневната ни работа. А във втория ден сме подготвили и интерактивни сесии, в които да можем да обсъдим всичко, през което сме преминали като теми, да помислим заедно как да се подготвим, да влезем дълбочина на предизвикателства, с които все по-често ще се сблъскваме, да тестваме варианти за действие.
Разбира се, не сме пропуснали да помислим и за нетуъркинг елементи, които да ни помогнат да опресним и разширим мрежата си от контакти.
Кого ще видим и чуем по време на конференцията?
Горди сме, че повече от 40 колеги повярваха в посланието, което искаме да предадем с темата на събитието, и приеха да дойдат, да споделят опит, да разкажат примери, да предизвикат с въпроси. Водещи на мастъркласовете ще бъдат Гопал Кутвару – професионалист в сферата на бизнес развитието и използването на данни за управление на сложни трансформационни процеси, с дългогодишен опит на високи управленски позиции в SAGE, MICROSOFT, DELL, LEGO, SIEMENS, NOKIА, и Беат Джонър – Korn Ferry Master Associate и професионалист с дългогодишен опит в организационното развитие и управлението на таланти, който помага на редица компании от Fortune 500 да развият своите процеси и политики в намирането на таланти, развитието и ангажирането им.
В интерактивните ни сесии да се замислим, да обсъдим, да поработим заедно ще ни накарат Силвия Куманова, Ралица Балабанова и Радост Минина от екипа на Somenso, Ралица Любенова от U GROW Academy, Ивелина Железчева от Constructor Group и Нина Проданова-Йоцева от ITCE.
Опит, добри практики, преодолени предизвикателства, успехи ще споделят професионалисти от HR екипите на редица компании – Байер, Филип Морис България, MSD, Аурубис България, Лидл България, Бош Диджитал, Банка ДСК и Ninety-Nine, Experian България, Мелексис България, Ocean Investments, Софарма, VivaCredit, Кауфланд България, Пощенска банка, Paysafe, Плейтех и др.
За данни и тенденции ще разчитаме на глобалния и локалния поглед на Mercer, LSS – Leadership Support, Addeco, Manpower.
А за да сме сигурни, че няма да остане нито един незададен въпрос и нито един неразгледан аспект в темите, ще се погрижат модераторите ни – Златина Михайлова, Zivo, Мария Стоева, Assert Intenational, Нина Владимирова, H4H Solutions, Ивайло Илиев, Ninety-Nine, Димо Попова, Gi Group, Стефка Танчева, АДРЕС, Цветелина Еремиева, Scale Focus и др.
Не успях със сигурност да изброя всички колеги, но вярвам, че успях да ви покажа усилията, опита и експертизата на много професионалисти, които стоят зад програмата на това събитие.
С какво би било най-ценно участието в конференцията за всички, които са част от HR общността в България?
Не знам дали има друго време и място, които да концентрират толкова знания, опит, информация, възможности да поговорим за това, което ни очаква като професионалисти. Не знам дали има други 3 дни в годината, които да могат да ни дадат толкова много като общност. За някои може би най-ценни ще са данните, очертаващи новите тенденции, за други – споделения опит, за трети – детайлите, в които ще влезем в част от сесиите, за четвърти – различните гледни точки, за пети – нетуъркинга. За мен лично е комбинацията от всичко това.
Колко са регистрираните вече за конференцията и докога е отворена регистрацията?
Някои от форматите предполагат ограничен брой места – мастъркласовете, някои от интерактивните сесии. За тях регистрацията ще бъде отворена до изчерпване на местата, като за мастъркласовете сме много близо до този момент. Конферентната програма позволява включването на повече хора и гледайки как вървят регистрациите, мисля, че и този път ще напълним залите в Интер Експо Център. :) До 29 май са валидни по-ниските такси за участие, така че не чакайте последния момент, а запазете мястото си в това HR преживяване още сега.