сряда, 22 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8550 прочитания

    Какво е да си част от творческия екип на: Huts Group

    Aко нямаш човешка история за разказване, нямаш нищо, споделя Иван Ланджев, творчески директор в рекламната агенция
    30 май 2024, 15:17 a+ a- a

    Иван Ланджев, Творчески директор в Huts Group. Снимка: Иван Коловос

    В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява.

    Запознайте се с Иван Ланджев, Творчески директор в Huts Group:

    Моля, представете се с две имена, позиция и образование.
    Казвам се Иван Ланджев. Завършил съм философия и културология, после защитих докторат по руска класическа литература. Специализирах в University of Chicago. Работя като творчески директор в Huts Group.

    Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
    Като всички хубави неща и това започна уж като временно. Преди това 10 години бях сценарист, пишех известни сериали. След последния сезон на „Под прикритие“ с екипа нямахме нов проект, лутах се известно време и пуснах едно CV в рекламна агенция за копирайтър. Взеха ме. Стана ми интересно, хареса ми и останах в бранша.

    Откъде черпите вдъхновение?
    За поезията има един лаф: „във всичко може да се открие поезия освен в лошото стихотворение“. Това не важи за рекламата – и в лошата реклама има реклама (даже повече, отколкото е нужно понякога). Наистина всичко може да те вдъхнови за рекламна кампания. Идеята ще си намери пътя. Но със сигурност е важно да гледаш какво се прави по света, добрите примери винаги са вдъхновяващи. И още нещо – сам по себе си брифът е вдъхновяващ документ (дори и най-обикновеният бриф на света). Защото съдържа нерешена задача. И ти трябва да я решиш – това как да не е вдъхновяващо?

    Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
    Първо Pages/Word. После Keynote/Powerpoint.

    Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали, и защо Ви е фаворит?
    Винаги е последната, тази, над която работя в момента, срещата, от която току-що съм излязъл. Ако все пак трябва да кажа една от миналото – това е кампанията Fly With A Book (Booktrips) за Mastercard, която донесе на България първия спечелен лъв от Кан в историята на рекламната ни индустрия. Гордея се не толкова заради самата награда (и тя е много приятна), колкото заради това, което показа – че българската реклама не е нещо, което седи отстрани и гледа какво става по света, а напротив, вътре в света е, участва и се конкурира. И може да печели.

    Кой е най-скорошният проект, по който сте работили и какво можете да ни разкажете за него?
    Харесвам това, което направихме за „Как се пише?“, с всичките му елементи от самата механика (помагало в Threads) през визията и посланията, та до видеото, което заснехме с Михаил Билалов. Имах точно такова нещо в главата си и така се получи в реалността – това винаги носи удовлетворение. Каузата също ми е важна, няма как да не е, защото цял живот се занимавам с писане.

    Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
    Когато човек наистина вярва в творческата си визия не му е трудно да бъде убедителен.

    Кои са най-големите предизвикателства във Вашата работа?
    Изразите: нещо по-safe, искаме нещо safe. Те са най-голямото предизвикателство, защото, от една страна, трябва да ги вземеш под внимание (идват от клиента), но от друга страна – добрите идеи нямат safety бутон.

    С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
    Млад, талантлив, целеустремен.

    Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
    Всички говорят за AI и с право. Но технологиите са си точно това – технологии, инструменти. Ние сме в бизнеса с идеите и с разказването на истории – от едни хора за други хора. И ако нямаш идея, ако нямаш човешка история за разказване, нямаш нищо. Каквито и промени да се случат, някой трябва да има идея, едни момчета и момичета трябва да си кажат: „А какво ако… го направим така?“. И после да не се наспят няколко нощи – не само заради дедлайна, а защото са развълнувани и им пука.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Huts Group в Jobs.bg

    Вижте още от рубриката Какво е да си част от творческия екип на...:

    Мартин Тонев, Publicis Dialog
    Миглена Семерджиева, M3 Communications Group, Inc.
    Мартин Димитров, Nitram
    Диляна Токушева-Тодорова, Publicis Dialog
    Олга Стойчева, The Smarts
    Валентин Томов, Noble Graphics
    Александър Братимиров, Human
    Боби Петров, All Channels
    Емилияна Кънчева, Noble Graphics
    Кристиян Неделчев, M3 Communications Group, Inc.
    Мария Харизанова, All Channels

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Австрийският бизнес у нас: Заплатите вече не са сред предимствата на България
    Австрия е вторият най-голям инвеститор в България, но нови инвеститори няма, продължават да инвестират присъстващите вече компании
    преди 12 часа
    преди 13 часа
    myPOS придобива френската компания за касов софруер Toporder
    Финтех платформата разширява екипа си със 130 нови служители в България
    преди 16 часа
    Над 18 000 гръцки компании работят в България
    Гръцките инвестиции у нас надхвърлят 3,5 млрд. евро
    преди 1 ден
    Министерството на финансите пласира нов дълг от 300 млн. лева
    Заемът е под формата на 3-годишни държавни ценни книжа