За работата в компанията и възможностите за развитие в сектора разказва Кристина Георгиева, вицепрезидент „Операции“ в дружеството
Кристина Георгиева, Вицепрезидент „Операции“, TELUS International Bulgaria. Снимка: TELUS International Bulgaria
В рубриката на Economy.bg „BPO компаниите в България“ водещи работодатели от аутсорсинг сектора разказват какви възможности за кариерно развитие предлагат и развенчават някои от големите митове в индустрията. Подходящи ли са аутсорсинг компаниите за първа работа, какви позиции предлагат и какви умения търсят? Това са част от въпросите, на които отговаря Кристина Георгиева, вицепрезидент „Операции“ в TELUS International Bulgaria.
Разкажете ни за Вашата компания – по какви проекти и с какъв тип клиенти работите?
В компанията ни работят близо 4500 души в офисите в Пловдив и София, което прави TELUS International Bulgaria най-големия работодател в BPO (Business Process Outsourcing) сектора в България. На глобално ниво компанията ни има 70 офиса в 32 държави и повече от 75 000 служители по целия свят. В България обслужваме над 50 клиента от различни сфери като технологии, финтех, туризъм, мобилни, видео и конзолни игри и др.
Какво можеш да работиш в аутсорсинг компания? Какви видове позиции има във Вашата компания?
Като се има предвид, че работим за над 50 клиента, портфолиото ни от позиции е изключително богато. Те варират от така познатите специалисти „Обслужване на клиенти“, през поддръжка на видео игри, което е изключително интересно и привлекателно, особено за младата аудитория, като стигат до техническа поддръжка на финансови услуги и автоматизация на AI. Освен това предлагаме много голямо разнообразие от позиции и възможности за развитие с чужди езици, без да е необходим предишен професионален опит в нашата сфера. Отговорността ни като работодател тук е да подкрепим служителите да встъпят плавно в новите си роли от първия ден. Гордеем се с нашия изключително талантлив и многообразен екип от млади професионалисти, опитни експерти и талантливи ръководители, в който присъстват 50 националности. Това само по себе си засвидетелства нашата приобщаваща, интересна, международна работна атмосфера, където общуването с хора от различни краища на света е ежедневие. Всички те са вдъхновение за мен.
Подходящ ли е BPO секторът за първа работа и защо?
Абсолютно. За да започнеш работа при нас, не е необходим какъвто и да е предишен професионален опит. Необходимо е само да владееш перфектно някой от езиците, с които работим тук. Ето защо през 2019 г. стартирахме първото издание на кампанията ни „Твоята първа работа има значение“ именно за да помогнем на младежите, които завършват университет или училище, да намерят правилната първа работа за тях, екипирайки ги с необходимите ресурси, информация по темата и предлагайки им възможност да започнат своята кариера при нас. Вярвам, че работата в компания като нашата предоставя необходимите въвеждащи и последващи обучения, запознава все още неопитния млад специалист с най-добрите световни практики и му предлага възможност за реализация в една подкрепяща и приобщаваща работна среда, където да работи по вдъхновяващи международни проекти, да общува с други готини хора също като него и да поддържа езиковите си умения на високо ниво. Интересно беше и второто издание на „Твоята първа работа има значение“. В него адресирахме желанието на младежите да започнат своята първа работа с приятел. Всички знаем колко е важно, когато стартираш нещо ново, особено първа работа, да имаш подкрепа, разбиране, въобще присъствие на близък за теб човек. Знаехме, че насърчавайки приятели да кандидатстват заедно за работа при нас, ще им помогнем по-плавно и с лекота да дадат старт на своя кариерен път. Щастлива съм да бъда част от организация, чийто фокус е да предоставя подобни възможности за развитие на младите хора.
Как и за колко време може да израснеш в аутсорсинг компания? Какви са възможностите за развитие във Вашата компания?
В TELUS International предлагаме много възможности за кариерно израстване както хоризонтално, така и вертикално. Гордеем се, че близо 80% от мениджмънт екипа ни е стартирал при нас на позиция специалист „Обслужване на клиенти“. Аз самата съм пример за това. Много държим да създаваме бъдещите си лидери вътре в компанията, като отделяме ресурс и усилия в посока развитие на нашите таланти чрез персонализирани тренинги, обучения и постоянна двупосочна обратна връзка. Важно е за нас хората ни да се чувстват добре, ценени, да получават необходимата подкрепа по пътя на тяхното лично и професионално израстване. Ценим много и равния старт в кариерното развитие независимо от пол, възраст, опит или друго. Колко бързо може да бъде това развитие обаче, зависи от личната мотивация и желание на всеки един член от екипа. Може да се случи дори в рамките на няколко месеца. Имаме много истории за подобен успех. Когато съвместно работим в посока всички заедно да вървим напред, нещата се получават много по-бързо.
За хора с какви езици и умения има най-голямо търсене при Вас?
Най-често търсим хора, владеещи отлично немски, френски, италиански, холандски, но също датски, шведски, норвежки, фински, арабски и още много други. Английският език е работният език в компанията и също е голям плюс за стартирането на работа при нас. Както споделих по-рано, предишният опит и умения не са от такова голямо значение, защото новите ни колеги преминават през редица въвеждащи обучения, специализирани програми и тренинги, които да подхождат на тяхната роля в компанията, но и да подпомогнат меките им умения или всичко друго, от което имат нужда по пътя си към професионалния успех. Ако имат хъс и желание да се развиват, всички останали условности ще бъдат осигурени от нас като работодател.
Какви са условията на работа във Вашата компания?
Освен иновативните офис пространства, многобройните възможности за кариерно развитие, богат пакет от социални придобивки предлагаме още гъвкаво работно време, възможност за работа изцяло от вкъщи или хибрид. Гордеем се с приобщаващата ни култура, която поставя на фокус баланса между работа и лично време, независимо в коя точка в страната се намираш. Редовно организираме тематични събития, well-being активности, тренинги и други. За нас е важно всеки един член от екипа ни да се чувства добре, затова създаваме за тях различни преживявания, съобразени с индивидуалните им нужди. Като отговорен работодател редовно подкрепяме социалнозначими каузи и организираме доброволчески инициативи. Обединени от философията да „даваме там, където живеем“, всяка година по време на TELUS Дни на подкрепа екипът ни оставя настрана ежедневните си задължения и дарява част от времето и усилията си в подкрепа на тези, които имат нужда. Така всички в TELUS International имат възможност да пренесат позитивния си заряд извън офиса, като помогнат за създаването на по-приятна среда на живот за всички. През годините сме облагородявали Зоологическата градина в София, засаждали сме 10 декара гора, провеждали сме „Пчелар за един ден“ цели два пъти в подкрепа на малки производители на мед из страната, имаме по няколко благотворителни базара годишно. Гордеем се с колегите ни, които не спират да подават ръка на хора в нужда и са най-големият ни стимул да продължаваме да го правим заедно. Щастлива съм още да споделя, че през 2024 година фондацията ни „Обществен борд на TELUS International в България“ отбелязва десет години от основаването си, като досега е подкрепила общо 171 социалнозначими проекта на различни неправителствени организации в сферата на здравеопазването, образованието и околната среда с над милион и половина лева. През изминалата година бордът разпредели общо 170 000 лв. между 14 проекта в подкрепа на над 120 000 души в страната. Този месец станаха ясни и новите 5 проекта, които ще получат финансиране. Може да научите повече за тях в нашите социални канали.
Как се формира заплащането и има ли бонуси?
Предлагаме конкурентно възнаграждение, допълнителни бонуси, разнообразен пакет от социални придобивки, уелнес програми и инициативи, богат вътрешен социален живот в компанията. Намираме много и различни начини благодарим на всеки член от екипа ни, защото те са нашият най-ценен ресурс. Вярваме, че заслужават да бъдат оценени и възнаградени за своята работа и всеотдайност.
Заблуда ли е, че работата в BPO сектора е свързана само с говорене по телефон?
Да. Световните технологични темпове на растеж, внедряването на иновации като изкуствен интелект (AI) и други трансформираха нашата индустрия значително и тя вече е далеч от традиционния модел на колцентър, който може би много хора все още си представят.
Кои са най-големите митове за BPO сектора?
Лично за мен най-големият мит е, че работата в BPO сектора е временна и основно за студенти. От личен опит мога да споделя, че това не е така. Мога да разказвам с часове за вдъхновяващите истории на колеги, които са започнали от стартова позиция, а днес ръководят оперативните процеси на цели проекти в България или глобално в рамките на компанията. И това не са изключения от правилото. Голямо удовлетворение намирам в това един човек да знае какво иска, как да го постигне и ние като компания да му дадем възможността да разгърне потенциала си.
Koи са основните предимства да работиш в аутсорсинг компания?
Предимствата са много. Ще може да бъдеш част от международна компания с много добри условия за работа, в която да намериш стабилност, сигурност, много възможности за кариерно развитие. Същевременно ще имаш гъвкавост и право на избор спрямо работното си време и мястото, от което ще работиш – било то от вкъщи или офис. Не на последно място ще усетиш една приятна и приобщаваща обстановка, в която ще имаш възможност да общуваш с най-различни хора от всякакви националности, възраст, интереси, което допълнително ще те обогати като личност не само като професионалист.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на TELUS International Bulgaria в Jobs.bg
Вижте още от рубриката BPO компаниите в България:
РЕГИОКОМ ЕВРОПЕЙСКО ДРУЖЕСТВО - КЛОН БЪЛГАРИЯ КЧТ
Аутсорса
hello.de България
Pontica Solutions
Foundever