събота, 14 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2124 прочитания

    ИТ екипите в България: Консултантският отдел на Deloitte Central Europe

    Запознайте се с професионалисти от екипа на Deloitte в България и научете повече за работата, проектите и възможностите в компанията
    15 август 2024, 15:58 a+ a- a

    На горния ред: Слава Петрова - Senior Manager, AI & Data Central Europe, и Димитър Попов - Market Leader Deloitte Central Europe South and Deloitte Central Europe Talent Leader, на долния: Александър Ганчев - Director Technology Strategy Transformation Deloitte Central Europe, и Лилия Иванова - Learning and Development Manager Deloitte Central Europe. Снимки: Личен архив 

    В рубриката на Economy.bg „ИТ екипите в България“ представяме ключови екипи във водещи технологични компании в България и ви срещаме с хората, които са част от тях. Лидери на екипи и ИТ професионалисти разказват повече за проектите, технологиите, начините на работа, както и за себе си, за своя професионален път и какво ги задържа в компанията.

    Запознайте се с Димитър Попов - Market Leader Deloitte Central Europe South and Deloitte Central Europe Talent Leader,  Александър Ганчев - Director Technology Strategy Transformation Deloitte Central Europe, Лилия Иванова - Learning and Development Manager Deloitte Central Europe, и Слава Петрова - Senior Manager, AI & Data Central Europe, и научете повече за работата, проектите и възможностите в консултантския отдел на компанията.

    Име: Deloitte
    Сектор: Професионални услуги
    В България е от: 1992 г.
    Брой служители глобално: над 450 000
    Брой служители в България: 347
    Офис в България: София, 1784, Балкан Бизнес Център, ул. „Михаил Тенев“ 4, ет. 9 и 12
    Основна дейност: Deloitte е една от най-големите компании за професионални услуги в света. Предлага широк спектър от услуги в областта на одита, финансите, данъците, правото и консултирането. Консултантският екип в компанията се фокусира върху управлението на технологичните и бизнес интеграции и трансформациите, както и върху подпомагането на клиентите да навигират в непрекъснато развиващия се сектор на изкуствения интелект (AI), Cloud и киберсигурността.

    Представете ни Вашия екип – колко души (специалисти) сте и какво правите?
    Димитър: Консултантският отдел на Deloitte в региона на Централна и Източна Европа се състои от висококвалифицирани специалисти, всеки от които носи богат опит и знания в своята област. С повече от 2000 служители  екипът е добре позициониран, за да предоставя първокласни услуги на клиенти в различни отрасли.

    В България консултантският екип наброява над 100 души, работещи в различни направления, чиято цел е да предложат персонализирани решения, които водят до устойчив растеж и успех.

    Какви технологии използвате?
    Димитър: Поставяме силен фокус на бизнес трансформациите, в по-голямата си част активирани чрез интеграция на различни технологии като SAP, Salesforce, ServiceNow, Microsoft, AWS, Google. 

    Ключови теми за отдела са изкуственият интелект и данните (AI & Data) с оглед на подпомагането на клиентите да мобилизират силата на анализа, автоматизацията и изкуствения интелект и да разкрият скрити връзки от огромни количества данни. Прилагането на правилната стратегия и технология балансира скоростта, разходите и качеството, за да осигурят измерима бизнес стойност.

    Работата ни цели постигане на стратегии, визия и архитектура с цел технологичните промени да се приведат в съответствие с бизнес целите на клиентите. Ние ги насочваме при определянето на посоката на действие, включително избора на подходящи компоненти като облачни услуги и локални функции. 

    Димитър Попов - Market Leader Deloitte Central Europe South and Deloitte Central Europe Talent Leader

    Димитър Попов е в Deloitte Central Europe от 7 години, има международен опит в редица индустрии. Той работи с глобални организации по тяхната бизнес трансформация и стратегически програми, включително проектиране на организация и процеси, доставка и внедряване на технологична инфраструктура, управление на парични средства и корпоративно управление.

    Димитър ръководи Operations Transformation практиката на Deloitte Central Europe, като също така отговаря и за развитието на таланти (Talent Аgenda) в региона.

    По какви проекти работите?
    Димитър: Експертизата, която имаме, обхваща широк спектър сфери, включително дигитални и маркетингови решения, човешки ресурси, киберриск и разработка на софтуер. Чрез холистичния подход всеки наш проект се стреми да постигне стратегически цели, като същевременно се отличават в непрекъснато развиващия се технологичен свят.

    Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
    Димитър: Екипът ни е избрал хибриден модел на работа (както от офис, така и от вкъщи). В София офисът ни се разполага на два етажа в Балкан Бизнес Център на 12 и 9 етаж, където колегите се радват и на красива гледка отвисоко, и на приятелска атмосфера, каквато сме създали през годините. В зависимост от необходимостта експерти от различните отдели пътуват до клиенти в целия свят за важни срещи.

    Като част от най-голямата организация за професионални услуги в света и от Big 4, ние имаме възможността да разработваме проекти с някои от най-известните компании в света, с което се гордеем много.

    Слава: В офиса се събираме веднъж седмично. По принцип работим виртуално, затова всяка седмица присъствието в офиса варира в зависимост от натовареността и отговорностите ни. Когато сме в офиса, обикновено излизаме заедно на обяд, а дори и след работа, особено през лятото. Тези неформални събирания са едни от любимите ми; можем да си поговорим приятелски и да научим повече един за друг. Имаме и посещения на колеги от чуждестранни офиси, които също са начин да се сплотим като екип, а и да ги разведем из столицата и да се похвалим с нашите забележителности и богата история. Всеки път при такива разходки и аз самата научавам нещо ново за София. 

    Как типично преминава един работен ден в екипа?
    Димитър: Типичен работен ден в тази професия няма, а разнообразието от задачи и казуси поддържа нашата работа вълнуваща и динамична. Често професионалисти с различен фокус работят заедно по големи проекти, насърчавайки ценната обмяна на опит. А нерядко може да ги видите и в извънработна среда. Тази професионална колаборация между тях и споделени преживявания допълнително укрепват нашия ангажимент да предоставяме консултантски услуги на най-високо ниво.

    Слава: Всеки от нас се занимава с различни сфери на изкуствения интелект, данните и analytics. Това налага да общуваме с различни отдели, мениджъри, офиси и клиенти. Интересно е да си споделяменад какво работим, като така обогатяваме собствения си опит и познания. Аз например доброволно пожелах да ръководя сътрудничеството на Централна Европа с Австралия и Нова Зеландия, нещо, което преди мен не беше установено в нашия екип в Deloitte. Така имам възможност да се запозная не само с колеги и клиенти от тези две страни, но и с хора от нашия регион, които по един или друг начин са свързани с тях. Това изключително много ме радва и ме вдъхновява да работя всеки ден.  

    Александър Ганчев -  Director Technology Strategy Transformation Deloitte Central Europe

    Александър Ганчев е част от Deloitte Central Europe от осем години и ръководи звеното за технология, стратегия и трансформация в България. Той работи с международни и локални клиенти от различни индустрии в сферата на финансови услуги, енергетика, телекомуникации и други. Основен приоритет в работата му е да изгради стратегическа визия и да разработи персонализиран подход и план за трансформация. Това включва създаването на ИТ стратегии, корпоративна ИТ архитектура, ефективно управление на данни, подходяща организация, оптимизирани ИТ процеси и управлението на сложни ИТ трансформационни програми. Работното му ежедневие е почти изцяло насочено към изпълнението на тези програми и постигането на бизнес целите на компаниите, с които работи. Създаване на добавена стойност, дигитализация и растеж на бизнеса, както и оптимизация на разходите са ключови показатели за успеха на всеки един проект според Алекс. А за постигането му той прилага гъвкави методологии, създаващи условия за бърза адаптация към непрекъснато променящите се изисквания и голямата динамика на пазара, същевременно стимулирайки непрекъснато усъвършенстване и иновации.

    „Аз съм типичен пример за професионалист, който с амбиция, упоритост и много труд успява да се изкачи по кариерната стълбица от ниво старши консултант до ниво директор. Спомням си, че след осем години в професията на независимия финансов одит и вътрешния одит изпитвах сериозни затруднения с намирането на работа в ИТ сферата. Много компании не ми дадоха шанс, но съм изключително радостен, че съществуват такива като Deloitte, които успешно идентифицират потенциала, дават шанс и инвестират в хора, които тепърва завършват университет или желаят да се преквалифицират и надграждат уменията си“, споделя Алекс.

    Как и какво Ви мотивира в работния ден?
    Алекс: Трите неща, които ме мотивират да продължавам да работя в консултантската професия и да съм част от екипа на Deloitte, са:

    • Възможността да помагам на клиентите си да разрешават различни бизнес казуси.

    • Работата с колеги от различни държави, с различен произход, умения и опит, както и фактът, че научавам нови неща, които ме развиват като професионалист и човек. Не по-малко ценя и  възможността да се срещаме на живо, да обменяме идеи и да се забавляваме по време на различни регионални и локални корпоративни събития.

    • Възможността да работя с нови технологии и да научавам най-новите тенденции за подобряване на управлението на различни бизнес процеси.

    Какво обичате да правите заедно извън работно време?
    Алекс: В свободното си време обичам да пътувам до различни близки и далечни кътчета на света, да се запознавам с нови хора, да се докосвам до различни култури и обичаи и да пробвам различни национални кухни. Презареждам батериите си, като правя преходи в планината и прекарвам време с близките си.

    Лилия: Извън офиса съм страстен пътешественик – посетила съм над 45 държави на 4 континента, всяка носеща собствено очарование, като може би най-интересни до момента бяха Перу и Казахстан. Другото ми любимо занимание в извънработно време е четенето. Хубавите книги са чудесен начин да релаксираш и винаги намират място в куфара, стегнат за следващото пътешествие.

    Лилия Иванова - Learning and Development Manager Deloitte Central Europe

    Лилия Иванова е част от екипа на Deloitte Central Europe от 7 години. Първоначално като старши консултант тя съветва местни и международни клиенти по въпроси, свързани с анализ, дефиниране и дизайн на бизнес процеси и системи. Следвайки страстта си към професионалните обучения и развитието на хора, Лилия започва да развива програмата с обучения за консултантската практика на Deloitte Central Europe. В момента е Learning and Development Manager и отговаря за портфолиото от обучителни програми за технологичния бизнес, регионалния онбординг процес и Diversity & Inclusion инициативите. Лилия е и фасилитатор в Deloitte University EMEA.

    „Кариерният ми път в Deloitte показва множеството и разнообразни възможности за развитие, които компанията предлага“, споделя Лилия.

    С кои други отдели/екипи работите най-често?
    Лилия: Моята роля е тясно свързана с регионалния екип по човешки ресурси, като същевременно поддържам ежедневен контакт с бизнеса като основен бенефициент на корпоративните обучителни програми. Отговорностите ми в работен план включват ефективно управление на проекти, създаване на увлекателно съдържание и гарантиране, че всички наши инициативи са пригодени да посрещнат специфичните нужди на бизнеса. Чрез тази колаборация ние сме в състояние да предоставим персонализирани решения за развитие на всеки един служител в компанията, които водят до подобрена производителност и растеж на организацията.

    Разкажете нещо, с което екипът Ви се гордее.
    Лилия: Гордеем се с всяка една наша програма, защото е за хората. Тези инициативи  освен обучения с цел развиване на консултантските умения  включват разработването на цялостен онбординг процес, който гарантира плавен преход за нови служители, както и поредица от вътрешни обучения (D&I), които насърчават разбирателството и приобщаването в рамките на нашата организация.

    Слава Петрова - Senior Manager, AI & Data Central Europe

    Като Старши Мениджър в консултантския отдел на Deloitte Central Europe, Слава се фокусира върху изкуствен интелект и данни. Известна като кралица на данните, Слава е с над 16-годишен стаж. В Deloitte работи повече от 5 години с опит в различни сфери, индустрии и офиси по света. За нея най-ценни са клиентите и няма търпение да им помага да разрешават сложни проблеми в областта на управлението и менажирането на всякакъв тип данни, както и в следването на регулаторни рамки и технически изисквания.

    Слава често е говорител на международни и местни конференции в сферата на аналитика, данни и генеративен изкуствен интелект. В Deloitte я привличат високите морални и етични принципи на работа, както и възможността да общува, създава и развива приятелства с колеги и клиенти от цял свят. В личен план тя е най-големият фен, който сигурно сте срещали, на Нова Зеландия и е влюбена в тази далечна, красива и приказна страна.

    Как се вписват нови хора във Вашия екип?
    Слава: Всеки от нас се занимава със специфични сфери на изкуствения интелект, данните и analytics. Това налага да общуваме с различни отдели, мениджъри, офиси и клиенти. Интересно е да си споделяме всеки над какво работи, като така обогатяваме собствените си опит и познания. В последните няколко месеца имахме доста нови попълнения в екипа. Забелязах, че всеки път силно се впечатлявам от срещите си с новите колеги, които са много мили и забавни хора, с които ти е приятно да си прекарваш времето. Може би това е нещото, с което най-много се гордея като българка – колко сплотени сме като екип не само в нашия отдел, но и в българския офис като цяло.

    Как бихте допълнили изречението: „Ако ти си..., заповядай в нашия екип!“?
    Слава: Ако имаш желание да се развиваш и да трупаш знания, както и ако искаш да намериш добри хора за нови приятели, заповядай в нашия екип!

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Делойт България ЕООД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ЕКИПИТЕ В БЪЛГАРИЯ:   

    Технологичният екип на Appolica
    Технологичният екип на Resolute
    Communication и Cargo екипите в AXSMarine 
    Cloud & DevOps с направление Azure, МенторМейт
    C++ екипът на Resolute

    Карго екип в AXSMarine
    SRE екипа на ITGix
    Екип Mobile Clients, Milestone Systems

    BIS Base, SEEBURGER

    Center of Excellence, Антхил
    Salesforce Commerce Cloud, Технологично звено на Аксенчър България
    Оперативното звено на Аксенчър България
    SAP Product Compliance и SAP Environment Health and Safety, SAP Labs Bulgaria
    Екип Globalization Services, SAP Labs Bulgaria
    Екип .NET, Scalefocus 
    Софтуерният екип на ЛЕМ България
    Екип Data, Scalefocus 
    DCoE екипът на МенторМейт
    Екип Technical Support, SEEBURGER

    Екип Mobile Team, Scalefocus
    Back-end екипът на SiteGround
    Екипът на Funding Circle в Questers
    Екип DATA, Blankfactor
    Екип QA, SiteGround
    Екип WEX Health, Coherent Solutions Bulgaria
    Екип DevOps, Scalefocus
    Екип Внедряване SoftOne ERP
    Екип Infrastructure, Cloud & Automation, Milestone Systems
    Екип Data Quality, Experian България
    Екип Front-end Development, Scalefocus
    Екип SPA/front-end, SiteGround
    Екип RSM, Tek Expert
    Екип Engineering, Nexo
    Екип GetHelp, Tek Experts
    Екип Java, Scalefocus
    Екип QA, МенторМейт
    Екип Compliance, Digital Wallets, Paysafe
    Екип CritSit, Tek Experts
    Екип Scagile, Блубито
    Екип Технологични трейнъри в Telerik Academy Alpha
    Екип Worldwide Consulting Center - Center of Engineering, VMware
    Екипи Helios и Phoenix, интегриране на платежни доставчици в Skrill и Neteller, Paysafe
    Eкип Online Banking Project, DataArt
    Екип SOC, Paysafe
    Екип UX/UI Team, Scalefocus
    Екип Engineering & Product Development, Nexo
    Екип Marketing Services, Experian България
    Екип Rapid Transfer, Paysafe
    Екип BIS platform QA, SEEBURGER
    Екип News UK Tech, Questers
    Екип Quality Engineering, Scalefocus
    Екип Клиентски Анализи, Hewlett Packard Enterprise
    Екип Custom Development, Milestone Systems
    Екип Sitefinity Cloud, Progress 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    Софтуерният сектор у нас: За 8 години сме пораснали 5 пъти, вече сме индустрия за близо 10 млрд. лв., до 2026 заетите ще достигнат 70 хил. души
    100% от компаниите в софтуерната индустрия планират или вече използват изкуствен интелект, сочи проучване на БАСКОМ
    преди 16 часа
    ИТ секторът у нас настоява за предвидим бюджет
    Липсата на дългосрочна стратегия и предвидимост застрашава конкурентоспособността на страната, предупреди високотехнологичният бизнес у нас
    преди 18 часа
    Xiaomi откри физически магазин в Пловдив
    Това е третият обект на компанията в България
    преди 18 часа
    Ето колко компании у нас ще дадат коледен бонус на служителите си
    Размерът на бонуса варира в широк диапазон в различните сектори
    преди 19 часа
    Лек ръст на сивата икономика в България
    Усилията за ограничаване на сивата икономика не трябва да отслабват, отбелязват от АИКБ