Вижте впечатляващата история на успеха на съоснователя на модната марка Forever 21
Ду Уон Чан с двете си дъщери
Класически пример за сбъдната „Американска мечта”. Това е историята на основателите на модната марка Forever 21 – съпрузите Ду Уон Чан и Джин Сук. Емигрирали от Южна Корея в САЩ без никакви средства, двамата сега са начело на международна верига със 750 магазина в 47 страни по света, която миналата година реализира продажби в размер на 4.4 млрд. долара. Списание Forbes оценява състоянието им в момента на 3.3 млрд. долара. Тази година марката отвори първия си магазин и в България.
Началото
Роден през 1954 в южнокорейско село, Ду Уон Чан започнал да работи отрано. Първоначално помагал в кафенета, а по-късно открил свое събоствено. Емигрирал в САЩ през 1981 заедно със съпругата си. Нямали почти никакви пари и едва говорили английски. За да преживеят, на Чан работил едновременно на три места в продължение на три години – като портиер, служител на бензиностанция и работник в кафене.
„Американската мечта”
Внезапно прозрение променило посоката на живота на двамата южнокорейци. „Забелязах, че хората, които карат най-хубавите коли, са в модния бизнес”, обяснява Чан в интервю за LA Times през 2010. Това го накарало със спестените от трите работни места пари да отвори първия си магазин за дрехи през 1984 в Лос Анджелис. Нарекъл го Fashion 21. Само през първата година постигнали продажби в размер на 700 хил. долара. След първоначалния успех двойката започнала да отваря нови магазини, като в рамките на пет години имали вече 11. Променили и името на марката на Forever 21.
Кризата
Рецесията през 2008-2009 в САЩ засегнала и бизнеса на Чан и той бил принуден да затвори седем магазина. Впоследствие бизнесът на южнокорейците не само успял да се възстанови до предкризисните нива, но и отчел сериозен ръст.
Успехът
Днес Forever 21 е утвърдена марка със 750 магазина в 47 страни по света. Миналата година компанията реализира продажби в размер на 4.4 млрд. долара.
Forever 21 продължава да е семеен бизнес с Чан начело на компанията, а съпругата му – главен търговски директор. Двете им дъщери също играят важна роля в компанията. Голямата отговаря за маркетинга, а по-малката за графичния дизайн на бранда.
Формулата за успех
Упоритост. Това е разковничето за успеха според Чан. „Не можеш да се захванеш с бизнес, като очакваш да постигнеш успех през следващите две или три години”, подчертава той. По думите му ритейл инудстрията е „като маратон, а не бягане на 100 метра”.